Probleem bij verpotten, help ! :(

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Tuxy
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Jun 2011
    • 7

    #1

    Probleem bij verpotten, help ! :(

    Korting op 420shop
    Hey,

    ik heb eigenlijk een heel vervelend probleempje.
    Bij het verpotten van mijn eerste wietplantje, een Vanilla Kush, is mijn wortel helemaal afgebroken, ondanks mijn voorzichtigheid.
    De steel is nog helemaal intact, met vanonder een klein wit deeltje, dus ik vermoed dat hij net aan de wortel is afgebroken.
    Ik heb hem dan toch nog in de pot gestopt, met wat water en er terug een plastic folie over gedaan, met veel gaatjes in geprikt.
    Mijn plantje is ongeveer al 2 weken, en hij had al nieuwe blaadjes gekregen.

    Ik had al wat opgezocht op het internet, daar heb ik gelezen dat sommige mensen met opzet het worteltje er af doen, om zo een nieuwe en betere wortel te verkrijgen.

    Denken jullie dat mijn plantje dit zal overleven?

    Groetjes,

    Tuxy
  • motorguy34
    Retired
    • Jul 2009
    • 81

    #2
    Re: Probleem bij verpotten, help !

    ja die overleeft het wel,mij is pcies hetzelfde gebeurt gisteren en die staat ook nog alleen groeit die even niet omdat ie nieuwe wortels gaat aanmaken.dus als je ziet dat die niet meer groeit is dat normaal.

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Re: Probleem bij verpotten, help !

      Nou...als-ie er helemaal af is gaat het toch een moeizaam verhaal worden hoor.
      Dan is het eigenlijk een stekje, dat nog moet wortelen. Dat kost je zo een week of 4-5
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • Tuxy
        Stekje
        Nieuw Lid
        • Jun 2011
        • 7

        #4
        Re: Probleem bij verpotten, help !

        Auwch, nja, natuurlijk hangt ie nu met z'n koppie naar beneden.
        Is niet erg dat't me 4-5 weken kost, zolang hij het maar overleeft ! xD

        Dank je voor de reply's, ik hou jullie wel nog op de hoogte ^^

        Comment

        • Tuxy
          Stekje
          Nieuw Lid
          • Jun 2011
          • 7

          #5
          Re: Probleem bij verpotten, help !

          Oorspronkelijk geplaatst door motorguy34
          ja die overleeft het wel,mij is pcies hetzelfde gebeurt gisteren en die staat ook nog alleen groeit die even niet omdat ie nieuwe wortels gaat aanmaken.dus als je ziet dat die niet meer groeit is dat normaal.
          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
          Nou...als-ie er helemaal af is gaat het toch een moeizaam verhaal worden hoor.
          Dan is het eigenlijk een stekje, dat nog moet wortelen. Dat kost je zo een week of 4-5
          Hey,

          1 dagje later en hij staat al weer zoals hij normaal stond. Zijn kopje hangt niet meer naar beneden
          Ik heb er toch een goed gevoel over !
          Nogmaals dank u voor de reactie's.

          Hier nog een foto'tje van hoe hij er nu uit ziet.
          SP_A0250.jpgFoto0053.jpg

          En nog een foto'tje van mijn vriend zijn plant, een Super Lemon Haze.
          Foto0052.jpg

          Comment

          • easysativa
            Retired
            • May 2011
            • 148

            #6
            Re: Probleem bij verpotten, help !

            heb ik ook al gehad , komt allemaal goed

            Comment

            • Weedman010
              Senior Stoner
              Member
              • May 2011
              • 27

              #7
              Re: Probleem bij verpotten, help !

              bij mij planten ging het ook niet goed, ik heb ze maar opgegeten.

              Comment

              • Weedjewel
                Special member
                Lucky Member
                • Nov 2010
                • 808

                #8
                Re: Probleem bij verpotten, help !

                en toen??
                Last edited by ceBep; 17 June 2011, 21:16. Reden: verkeerd quoten, bericht aangepast

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Re: Probleem bij verpotten, help !

                  Zo, die was nog lang niet aan verpotten toe dus, daarom brak alles af.
                  In een iets groter potje zaaien, en daar een week of drie in laten staan en goed uit laten drogen voor je de pot omkeert, dan heb je minder kans op problemen denk ik.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • Tuxy
                    Stekje
                    Nieuw Lid
                    • Jun 2011
                    • 7

                    #10
                    Re: Probleem bij verpotten, help !

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tuxy
                    Hey,

                    1 dagje later en hij staat al weer zoals hij normaal stond. Zijn kopje hangt niet meer naar beneden
                    Ik heb er toch een goed gevoel over !
                    Nogmaals dank u voor de reactie's.

                    Hier nog een foto'tje van hoe hij er nu uit ziet.
                    [ATTACH=CONFIG]76606[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]76607[/ATTACH]

                    En nog een foto'tje van mijn vriend zijn plant, een Super Lemon Haze.
                    [ATTACH=CONFIG]76608[/ATTACH]
                    Oorspronkelijk geplaatst door easysativa
                    heb ik ook al gehad , komt allemaal goed
                    Oorspronkelijk geplaatst door Weedman010
                    bij mij planten ging het ook niet goed, ik heb ze maar opgegeten.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Weedjewel
                    en toen??

                    Hey !! Al weer een tijdje verder, maar wou toch laten weten dat alles helemaal in orde is gekomen !
                    Nog een foto'tje erbij:

                    SPM_A0131.jpg

                    Ik weet trouwens dat de potgrond nat lijkt maar hij heeft nogmaar net water gehad ^^

                    Dus ik denk dat m'n eerste kweekje toch wel rookbaar zal zijn :p
                    En nog eens vriendelijk bedankt voor de goeie tips !

                    Groetjes, Tuxy

                    Comment

                    • HJM
                      Wicked Grower
                      MemberLucky Member
                      • Mar 2010
                      • 3714

                      #11
                      Re: Probleem bij verpotten, help !

                      Weer zo'n half lege pot, of is het een half volle?

                      Mooi plantje, dat wel.
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment

                      • Tuxy
                        Stekje
                        Nieuw Lid
                        • Jun 2011
                        • 7

                        #12
                        Re: Probleem bij verpotten, help !

                        Oorspronkelijk geplaatst door HJM
                        Weer zo'n half lege pot, of is het een half volle?

                        Mooi plantje, dat wel.
                        Hey, hij is mooi vol hoor, 't is omdat de foto in die hoek genomen is dat hij zo leeg lijkt denk ik :p
                        En dankje, best wel trots op m'n eerste plantje
                        Volgende plantje wordt waarschijnlijk een Wild rose van Sweetseeds.
                        Iemand ervaring mee?

                        Grtz

                        Comment

                        • monty
                          Banned
                          • May 2009
                          • 11215

                          #13
                          Re: Probleem bij verpotten, help !

                          Hoe staan de zaken¿ Ik zie toch zeker nog 5cm van de pot waar best nog wat plaats voor wat meer aarde geweest zou zijn.

                          Comment

                          • ceBep
                            Retired
                            • Jun 2009
                            • 4745

                            #14
                            Re: Probleem bij verpotten, help !

                            Probleem met verpotten opgelost, andere en nieuwe zaken maak je een nieuw topic voor aan graag.

                            Comment

                            Bezig...