help kast te klein

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • yazoo
    Stekje
    Nieuw Lid
    • May 2011
    • 7

    #1

    help kast te klein

    Korting op 420shop
    beste medekwekers .

    ik zit met een probleem. mijn plantjes staan nu 3 weken in de bloei maar heb de indruk da ze verder blijven groeien. Ze staan op 12/12 licht. 1 plant is zodanig gegroeid dat ze met de hoofttop tegen het plafond van mijn kweekkast staat . mijn vraag is nu, mag ik die hoofttop afknippen tijdens de bloei en wat zijn de gevolgen. vriendelijke groeten yazoo
  • monty
    Banned
    • May 2009
    • 11215

    #2
    Re: help kast te klein

    Beter knak en buig je die handel, een indica stopt in de bloei met groeien een sativa echter niet die groeit in de bloei gewoon door.

    Comment

    • yazoo
      Stekje
      Nieuw Lid
      • May 2011
      • 7

      #3
      Re: help kast te klein

      het zijn 3 WW plantjes ik weet wel nie als da indica's of sativa's zijn . dus het kan geen kwaad als ik de top afknip . ga de plant dan gene stress krijgen?

      Comment

      • monty
        Banned
        • May 2009
        • 11215

        #4
        Re: help kast te klein

        Ik zou buigen en knakken afknippen kan maar zou niet mijn voorkeur hebben. een ww heeft idd redelijk veel Sativa invloed. 60% Sativa – 40% Indica edoch blijft de ww binnen doorgaans relatief klein. 100 cm tot max 150 cm.

        Comment

        • yazoo
          Stekje
          Nieuw Lid
          • May 2011
          • 7

          #5
          Re: help kast te klein

          alvast bedankt voor de uitleg monty . ik heb nu een klein gewichtje aan een touwje gehangen waardoor ik toch terug iets meer plaats heb
          . zou het zonde vinden moest die top verloren gaan . gr yazoo

          Comment

          • GroeneVingers
            Stoner
            Member
            • Jun 2011
            • 20

            #6
            Re: help kast te klein

            Ik lees op meerdere plekken deze mogelijkheid om je planten te knakken en zo een wat vlakkere bovenkant van de plant te creëren. Dit lijkt me een uitstekende oplossing voor mijn buitenkweek planten die bijna boven de schutting uitkomen. Ik heb alleen nog geen enkele keer getopt. Is het raadzaam om eerst te toppen en vervolgens over een paar weken de uitlopers te knakken of kun je ook gelijk de stam knakken? Bij voorbaat dank!

            Comment

            • mathijs
              Grower
              MemberLucky Member
              • Jun 2010
              • 649

              #7
              Re: help kast te klein

              De stam zelf kun je ook knakken. Je kunt inderdaad ook gewoon toppen, aangezien je vantevoren al weet dat de plant niet te hoog mag worden.

              Overigens groeit een indica dominante plant naar mijn ervaring ook gewoon door de eerste 5 weken, in het begin zeer snel en aan het einde nog maar langzaam, maar de groei gaat er echt niet helemaal uit zodra ze in de bloei gaan.

              Comment

              • GroeneVingers
                Stoner
                Member
                • Jun 2011
                • 20

                #8
                Re: help kast te klein

                Bedankt voor de informatie mathijs! De planten komen nu al bijna boven de schutting uit en het duurt nog wel even voordat ze gaan bloeien dus ik wou wel graag wat maatregelen treffen. Maar dat knakken, is dat net zo gemakkelijk als het klinkt? Ik probeer altijd zo goed mogelijk voor de planten te zorgen en de stam knakken klinkt op z'n zachtst gezegd een beetje onnatuurlijk

                Comment

                • mathijs
                  Grower
                  MemberLucky Member
                  • Jun 2010
                  • 649

                  #9
                  Re: help kast te klein

                  Het kan onnatuurlijk klinken, maar in de natuur komt het vaak genoeg voor doordat het hard waait of er iets langs of overheen loopt.
                  Dus heeft de plant een proces om dergelijke schade snel te verhelpen.

                  HIER vind je er een topic over, lees dat eens door.
                  HIER staat extra uitgelegd hoe het knakken zelf in zijn werk gaat, het is niet de bedoeling dat je de boel breekt namelijk.

                  Je zult trouwens meer dan 1 keer moeten knakken, want de geknakte tak buigt weer langzaam terug om naar boven.

                  Ik vraag me trouwens wel af hoe het kan dat je buitenplanten al zo groot zijn, of is je schutting zo laag?
                  Last edited by mathijs; 22 June 2011, 17:20.

                  Comment

                  • GroeneVingers
                    Stoner
                    Member
                    • Jun 2011
                    • 20

                    #10
                    Re: help kast te klein

                    Bedankt man! Duidelijke informatie! Ik heb vanmiddag de planten alvast getopt. In dat eerste topic staat ook dat je het beste in augustus mee kunt beginnen. Betekent dat ook dat het op dit moment ronduit onverstandig is? Ik heb het vermoeden dat ze met een halve maand wel boven de schutting uitkomen, wat de buren niet blij maakt maar mij uiteraard wel .

                    Comment

                    • mathijs
                      Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jun 2010
                      • 649

                      #11
                      Re: help kast te klein

                      Dan top je ze nu eerst 2x terug en dan begin je in augustus lekker met knakken.

                      Comment

                      • GroeneVingers
                        Stoner
                        Member
                        • Jun 2011
                        • 20

                        #12
                        Re: help kast te klein

                        Dat is wat ga ik doen! Bedankt mathijs voor de informatie. Ik zal binnenkort wat foto's posten van de vooruitgang. Nogmaals bedankt!

                        Comment

                        • Weedjewel
                          Special member
                          Lucky Member
                          • Nov 2010
                          • 808

                          #13
                          Re: help kast te klein

                          De M & M's hebben jou weer goed op weg geholpen.
                          Monty en Mathijs

                          Comment

                          • GroeneVingers
                            Stoner
                            Member
                            • Jun 2011
                            • 20

                            #14
                            Re: help kast te klein

                            Is ook zo, dat zou ik bijna vergeten, Monty ook bedankt!

                            Comment

                            • yazoo
                              Stekje
                              Nieuw Lid
                              • May 2011
                              • 7

                              #15
                              Re: help kast te klein

                              heb de top van de plant gebogen en tot nu toe gaat alles goed . de volgende keer ga ik de dames op voorhand toppen zoda ik niet terug het zelfde probleem krijg
                              . gr

                              Comment

                              Bezig...