Wat is er mis?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • HappyHigh
    Advanced Stoner
    Member
    • Jun 2022
    • 72

    #1

    Wat is er mis?

    Korting op 420shop
    We hebben hier 4 cannabis planten waarvan er 1het er prima doet, 2 onderaan wat geel blad hebben en groei die achterblijft en de 4de lijkt af te sterven.
    wat is jullie advies? Ze staan in een kas. Te weinig wind? Voeding nodig?
    Attached Files
  • NewNoobie
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • May 2022
    • 2070

    #2
    Wanneer en hoeveel water je?

    Comment


    • HappyHigh
      HappyHigh commented
      Editing a comment
      Iedere dag in de avond.

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Beter sochtende. Hoeveel? Hoe weet je dat ze water nodig hebben?
  • NewNoobie
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • May 2022
    • 2070

    #3
    Teveel stretch denk ik ook wss omdat het in een kas is

    Comment


    • HappyHigh
      HappyHigh commented
      Editing a comment
      Wat bedoel je met stretch. Bedoel je stress? Vorig jaar hebben we dit op dezelfde manier gedaan en toen ging het wel goed. Daarbij gaat 1 van planten sowieso goed.

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Die dat omlegt heeft wat stretch geloof ik. In de vorm van te weinig licht
  • NewNoobie
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • May 2022
    • 2070

    #4
    Wat zit er in de bodem?

    Comment

    • NewNoobie
      Ultra Grower
      MemberLucky Member
      • May 2022
      • 2070

      #5
      Wat is het verloop van hoe dit gekomen is?

      Comment

      • HappyHigh
        Advanced Stoner
        Member
        • Jun 2022
        • 72

        #6
        Oorspronkelijk geplaatst door NewNoobie
        Wat zit er in de bodem?
        Ik heb het even vertaald, want het is in het Frans.

        Attached Files

        Comment

        • belladonna
          Guru of all Growers
          Lucky Member
          • Aug 2008
          • 10674

          #7
          Zet ze gewoon buiten in de zon en laat ze met rust niet aan komen dus.
          ik zou gewoon in de avond water blijven geven en niet in de ochtend.
          God was never on your side..

          Comment


          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Als het warm weer is drinken ze meer overdag toch? In de ochtend is dat niet beter?
        • NewNoobie
          Ultra Grower
          MemberLucky Member
          • May 2022
          • 2070

          #8
          Ik vermoed dag je over waterd (kan onderwateren zijn ook). Hoe kijk je of ze water nodig hebben?

          Comment

          • belladonna
            Guru of all Growers
            Lucky Member
            • Aug 2008
            • 10674

            #9
            Overdag water in de potten dan gaan je wortels koken niet echt slim he NewNoobie .

            Je voeld aan het gewicht van de potten of ze nog water genoeg hebben
            God was never on your side..

            Comment


            • atmosphere1
              atmosphere1 commented
              Editing a comment
              Je moet er ook geen kokend water bij gooien !

              Het maakt feitelijk geen drol uit wanneer je precies watert, grond heeft een buffer.
              Last edited by atmosphere1; 8 July 2023, 19:59.

            • belladonna
              belladonna commented
              Editing a comment
              Tuurlijk maakt het wel uit ik schrijf dit toch niet voor Jan Lul .
              atmosphere1 met bloed heet weer geef je overdag geen water simpel.

            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Beste smorgens een uur na de zon erop wnr niet te heet en water nodig dan is het verdampingsproces ten volle en langer toprot voorkomen.
          • atmosphere1
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • Jul 2022
            • 755

            #10
            Geen voeding bijgeven !

            Is het misschien erg heet in de kas ? gebrek aan ventilatie kan inderdaad een rol spelen.
            En misschien is de hoeveelheid voeding in de grond ook een factor, te veel bedoel ik dan, voor erg jonge planten .

            controleer eens de grond dieper in de pot , of daar ook genoeg water zit, of te veel, nu kan dat nog (gewoon graven)

            Comment


            • HappyHigh
              HappyHigh commented
              Editing a comment
              We hebben even gekeken. Het is op dit moment wel heet in de kas, maar we hebben ze gisteravond buiten gezet. Ook vanwege de ventilatie, want dat zou een factor kunnen zijn. De grond voelt onderaan vochtig, maar niet nat.

            • atmosphere1
              atmosphere1 commented
              Editing a comment
              Als je een hand vol grond neemt en er vervolgens zo hard mogelijk in knijpt dan moeten er net een paar druppels uit komen, dan zit je ongeveer goed.
              Bij sommige vochtige grond kun je knijpen wat je wil , maar er komt niets uit , dan is het te droog .
          • Eerstekamerlid
            Exquisite Grower
            MemberLucky Member
            • Jan 2013
            • 5066

            #11
            Die zijn lekker aan t verbranden door blokkade door overdosis lijkt me. Water en geduld.​​​
            Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
            Het systeem betreurt dit ten zeerste.

            Comment


            • HappyHigh
              HappyHigh commented
              Editing a comment
              Bedoel je overdosis aan voeding?

            • Eerstekamerlid
              Eerstekamerlid commented
              Editing a comment
              Icm hoge temperaturen.
              Plantje moet wel kunnen zweten voor een beetje fatsoenlijk fotosynthese proces.
              Toch zeker als ze nog zo klein zijn weg blijven met voeding.

              Maar soit. Er zijn er zat die in obesitas geloven..
          • HappyHigh
            Advanced Stoner
            Member
            • Jun 2022
            • 72

            #12
            Nog steeds problemen. Wie kan ons zeggen wat er mis is?
            Attached Files

            Comment


            • Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Ik vraag me af hoeveel en hoe vaak je water gegeven hebt?
              Heb je soms ook voeding bij het water gedaan?

              Met de grond die je gebruikt had je zeker een 6 - 8 weken geen voeding hoeven / moeten geven.
              Verder gok ik dat je teveel water gegeven hebt.
              Wietplanten houden niet van natte grond, dat vinden de wortels niet fijn. Die krijgen dan te weinig zuurstof.

              Omdat ze al in bloei staan, is er niet veel meer aan te doen helaas.

              Wat je de volgend keer moet doen, is die zakken met vullen met droge aarde.
              Dan til je de zak op om te voelen hoe licht de zakken dan zijn.
              Daarna kan je dan als je water geeft, ook voelen door de zak op te tillen of de aarde droog is of nat.

              Een andere manier is om een stokje in de grond te stoppen, om te zien hoe nat of droog de aarde onder het oppervlak is.
              Zeker de bovenkant van de aarde mag best droog zijn.

              Zeker als beginnende kweker geef je al snel te veel water. Die fout heb ik ook al gemaakt.
              Je ziet dat de bovenkant van de grond droog is, en je denkt dat de plantjes water nodig hebben.

              Beter is om de pot of zak op te tillen en dus te voelen hoe zwaar of hoe licht de pot is.
              Dan weet je zeker of de planten water nodig hebben, of dat ze nog genoeg water hebben.
          • belladonna
            Guru of all Growers
            Lucky Member
            • Aug 2008
            • 10674

            #13
            Tis een hoopje ellende wat een zielig ding
            God was never on your side..

            Comment

            • Bobledsgrow
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • Jul 2023
              • 786

              #14
              Is de Zuurgraad van het water wel goed?

              Comment

            • Ketelhuis
              Advanced Grower
              420 MemberMemberLucky Member
              • Apr 2019
              • 1014

              #15
              Dat gele blad gaat niet meer groen worden eh dus oud probleem, niet naar kijken.(tenzij het ineens veel erger wordt)

              Ze staan in de bloei dus die gaan niet veel groter worden dan dat ze nu zijn , misschien een centimeter of 2 in dit geval.
              Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

              Comment

              Bezig...