Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zaden&zo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaden&zo

    Korting op 420shop
    Dag beste mensen,

    Ik heb een vraag waarop ik het antwoord niet kan vinden tussen de topics.

    Welke merken leveren doorgaans kwalitatief goede zaden en welke zou je afraden? 👀



    Mijn dank is groot! 😊✌️

    #2
    Barney farm en SweetSeeds was altijd kwalitatief goed, evenals DutchPassion voor zover ik weet.
    GreenLabel Seeds was ook top, hun WhiteWidow fenomenaal maar nog enkel en moeilijker via UK. Somaseeds ook de shit als je geld teveel hebt.
    Sannie is verdwenen
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Bobledsgrow Ok, good to know.
      Soms heb je ook wel 's dat je met een degelijke onderneming te maken hebt maar is de koeriersdienst die ze gebruiken 10 keer niks.
      Toch wel handig om altijd eerst wat reviews te lezen voordat je een product koopt.

    • Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Dpd was mijn bestelling kwijt geraakt
      Maar dan moet je contact opnemen met de verzender
      En dat is soma waar geen contact mee te krijgen is

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Wow, wat een kansloze toestand joh.

    #3
    Heeft iemand hier ervaring met Amsterdam Genetics en/of Nirvana seeds? 👀

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ok, en heb je dat bij meerdere zaden(verschillende strains) van hun gehad?

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Maatje van me heeft de lemon ice van hun nu staan… ziet er goed uit allemaal

    • Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      Al mijn runs zijn, op de CBD die ik nu heb staan na, van AG. Ik heb geen klagen, alles is uit gekomen tot op heden en de hoeveelheden lijken eerder aan mijn kweek kennis te liggen, dan aan het zaad. Laatste is nu net geoogst en aan t drogen, zien er in ieder geval aantrekkelijk uit al zeg ik t zelf

    #4
    Kijk eens bij Amsterdam Seed center. Deze heeft bijvoorbeeld Compound Genetics. Prachtige genetica. Paradise heeft heeft ze ook

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Zat net al even op hun site te kijken, thanx voor de tip Martin.

    #5
    Greenhouse, barneys en rqs lees ik veel Herman verhalen over. Barneys en greenhouse heb ik zelf gezien dat in hun wiet zaad zat.

    Van spliff seeds heb ik nu de skittelz staan en die kiemde binnen 24 uur alle en groeien als een tiet.
    Dutch Passions kerosine krash gaat over een kleine maand ontkiemd worden. Verwacht er veel van aangezien die zo duur is.. ( heb hem zelf voor de helft van de prijs gekocht met een aanbieding) mja dan nog🤷🏼‍♂️🤓🙃

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Of anders misschien alleen een berichtje met het eind resultaat.
      Ben benieuwd hoe ze het zal doen.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Vooruit dan, omdat je zo aandringt

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Als boswachter zijnde zou je toch graag je prachtige plantjes willen tentoonstellen?😁

    #6
    Barneys farms hoor ik eerder positief over anders anesia seeds. Wegblijven van goeilla glue of waar deze in zit verweven, die soort is per ongeluk ontstaan uit herma’s.

    idd weg blijven van rqs😉

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Goeiemorgen @NewBoobie, ja ik had het gezien in een paar comments hier over die Gorilla Glue.

      Thnx voor de tips!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Die van zamnesia is zonder zaad.

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Ik geloof dat tijnie82 een herma van zamnesia had een bruce banner als ik me goed herinner

    #7
    Amsterdam genetics waren dit jaar mooie autoflower (exotic purple geloof ik) maar ik zweer bij zaden van SpeesCees.
    Ben met de Santa Maria begonnen en niet meer opgehouden en kweek al negen jaar met de zaden van Cees. Buiten en binnen.

    Heb ze ook zelf opgehaald en dat was een hele ervaring
    Lucky Queen/Santa Maria is mijn favoriet en voor dagelijks medicinaal gebruik ik tegen o.a. zenuwpijn en misselijkheid.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Niet de no mercy shop

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Mijn abuis.

    • Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Dat is lang geleden
      Maar samta Maria was jaren lang ook onze favoriet
      We haalde ze altijd als stek uit Apeldoorn
      1 weekje langer laten staan en de topjes werden van onder iets paarser en de smaak werd er zoeter van
      Helaas kon ik ze niet meer krijgen

    #8
    Telefoonnummer: 0321 - 313940
    Mobiel: 06 - 10 88 07 14
    E-mailadres: cees@nomercyseeds.eu
    Website: www.nomercyseeds.eu
     
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Hey belladonna, vanwaar je comment? Je hebt geen goede ervaring met Cees?

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Cees snapt zelf ook niet alles wat hij zegt Greyvol, dus maak je daar niet te druk om. We hebben weleens wat discussies hier gehad waarbij bleek dat 'ie geen kaas gegeten heeft van moleculaire biologie en planten fysiologie. Dat neemt niet weg dat hij mooie soortjes maakt die zich meermaals bewezen hebben. Soms is vergevorderde kennis ook helemaal niet nodig om wat moois te kunnen doen. Dat moet ik Cees meegeven. We mogen dan lijnrecht tegenover elkaar staan op sommige opvattingen, goed werk levert 'ie wel voor zover ik gehoord heb.

    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Geloof dat ik ook lijn recht tegen over hem sta .

    #9
    Oorspronkelijk geplaatst door Babz View Post
    Ik heb een vraag waarop ik het antwoord niet kan vinden tussen de topics.
    Welke merken leveren doorgaans kwalitatief goede zaden en welke zou je afraden? 👀
    En, heb je je antwoord al gevonden? Zo ja, dan wil ik het ook graag weten

    Ik denk dat het lastig gaat worden. Zo veel mensen, zo veel meningen. Wat je gaat oogsten is een bloemlezing aan goede en slechte ervaringen. Dat kan een gevalletje goede of slechte leverancier zijn maar ik denk dat het meestal een geval van geluk of pech is. Soms zijn er zoveel ervaringen dat er zich een patroon gaat aftekenen. Maar dan nog moet je zo'n patroon maar kunnen herkennen.

    Bij cannabis is er ook nog de bijzonderheid dat de plant tweehuizig is. Zonder kunstgrepen maakt dat de inteelt onmogelijk. En juist die inteelt is in de zaadveredeling nodig om zo zuiver mogelijke lijnen te krijgen. Anders gezegd: Een soort met zodanig weinig interne genetische variatie dat het voor het leeuwendeel van de zaden voorspelbare genetische eigenschappen (het Genotype) heeft. Dat dan weer tot een homogeen en voorspelbaar Fenotype (de plant die zich uiteindelijk voor jou ontwikkelt) leidt.

    Ik heb voor dit jaar voor 3 soorten vijf zaadjes besteld. (een stuk voordeliger en je hebt wat reserve...) Nu heb ik wat pech gehad met het lokale klimaat hier maar wat ik er wel van kan zeggen: Geen plant is het hetzelfde. En op basis van mijn kennis van de biologie vind ik niet dat ik dat de leverancier kan verwijten. Ik stop maar veel zaden in de grond. Dan zit er altijd wel wat bruikbaars tussen.

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ik begrijp wat je zegt Klos, het is en blijft natuur en doet wat het wilt.
      Maar zijn er nu enorm veel mensen die aangeven slechte ervaringen te hebben met een bepaalde zaadboer, dan overweeg ik toch wel om die te skippen.

    #10
    Oorspronkelijk geplaatst door Greyvol View Post
    Telefoonnummer: 0321 - 313940
    Mobiel: 06 - 10 88 07 14
    E-mailadres: cees@nomercyseeds.eu
    Website: www.nomercyseeds.eu
    Hey Cees gebruikt hetzelfde telraam als mij!

    11/12 dagen op 12 uur 🤓

    Comment


      #11
      Als je budget zaden wilt die gewoon goed zijn en beter dan menig duur a merk dan,

      -Weedseedshop

      -wil je kwalitijd , Growerschoice.
      -barneys farm (wel onthouden ook hier treden hermas op bij bepaalde soorten)

      -Karmah genetics

      Comment

      Bezig...
      X