Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

wiet drogen met toprot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wiet drogen met toprot

    Korting op 420shop
    Beste kwekers,

    Ik heb afgelopen zomer 3 buiten planten gegroeid waarvan ik er 2 naar mijn binnentent heb gehaald om af te bloeien.
    de derde plant hoefde maar wat korter te bloeien dus die heb ik buiten laten staan.
    Nu is er helaas in die derde buitenplant wat toprot/schimmel in gaan zitten. Ik wil deze nu in een droogtent drogen welke op dezelfde afzuiger is aangesloten als de tent waar de andere 2 planten in staan te bloeien met een led lamp.

    Ik vraag me af of het kwaad kan en de schimmel op deze manier tijdens het drogen wellicht ook in de toppen van de gezonde binnenplanten kunnen komen en deze ook verpesten.
    Hebben jullie advies?

    Alvast bedankt!

    #2
    Ten aller tijde alle rot eruit knippen
    en schimmelsporen versprijden zich ook door de lucht
    maar als jij al het rot eruit knipt
    Je knipt de hele plant
    En legt dat op de netten te drogen, en verwijderd alle oude plantresten
    ik denk dat jou idee dan geen probleem is

    Comment


      #3
      Eerst de toprot weg , als een top een beetje rot heeft knip ik de hele top weg, niet enkel de rot.

      Dan om de dag eens met een lampje kijken of er alsnog nieuwe toprot ontstaat tijdens het drogen en direct weghalen als je iets ziet.

      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Inderdaad dat was ik vergeten
        Elke dag omwoelen en zoeken naar nieuwe rot

      #4
      Thanks, ga het goed in de gaten houden, maar inderdaad schimmels verspreiden zich via de lucht. Betwijfel of het binnen echt een schone plant kan besmetten.

      Comment

      Bezig...
      X