Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

trage groei in de kas en te grote afstand tussen de bloem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    trage groei in de kas en te grote afstand tussen de bloem

    Korting op 420shop
    Hallo[*].

    Vraag 1.
    Ik heb in mijn plastic kas een uitgelijnde moederplant staan van White widow. Er komen nu in de toppen op korte afstand vrouwelijke bloemen maar de afstand tussen de bloemen is te lamg ca 1 cm. Ik denk zelf dat dit door het koude weer komt. Zelfs in de kas zonder zonneschijn blijft het overdag op 20 graden zitten en het loopt soms terug snachts tot 12 graden.
    Gebrek aan zonneschijn en koude geeft over het algemeen bij de meeste planten langere internoidien,wat weer resulteerd in een slap gewas.De plant bij mij is super gezond en nog niet slap.
    De weers verwachting voor de komende tijd blijft aanhoudend koel
    Dus ik zit eraan te denken om de plant van uit de kas naar binnen te halen en daar bij 20 a 22 graden door te kweken onder kunst licht. Kan zowel een 400 watt son lamp zijn als diverse led verlichting.
    Wat is wijsheid. De binnen ruimte heb ik nodig voor mijn led verlichting proef dit najaar dus ik heb nog wel wat tijd voor dat ik hier met mijn proef begin.Wie heeft ervaring,kan ik hem zomaar verplaatsen en heb ik dan nog een productie,of gaat de hele plant in de stress en hebben we niets ( jammer dan).
    Ik heb een aantal foto,s gemaakt en wil ook de binnen teelt onder led verlichting op jullie forum gaan zetten dit najaar,maar vraag 2 is dan ook.
    Hoe krijg ik foto,s op het forum geplaatst.

    met vriendelijke groet

    life,s

    #2
    Re: trage groei in de kas en te grote afstand tussen de bloem

    LOL

    ik had hetzelfde probleem.....

    Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
    Je kan ook http://www.mijnalbum.nl gebruiken voor je fotos, dan moet je niet elke keer opnieuw posten.
    Daar kan je een (gratis) album maken en je fotos daarin uploaden.

    De Locatie code zet je hier dan tussen de [img]xxxx[/img] tags.

    (Rechtermuisknop op de foto, eigenschappen, Locatie : code)

    Peace
    grtz

    Comment


      #3
      Re: trage groei in de kas en te grote afstand tussen de bloem

      Snap het even niet, wil je een moederplant of je hebt een moederplant in bloei gezet ?

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: trage groei in de kas en te grote afstand tussen de bloem

        vrouwelijke bloemen maar de afstand tussen de bloemen is te lamg ca 1 cm.
        1 cm van bloem naar bloem? fotos zou wel prettig zijn ja..

        vraagje: hoe lang staan ze al in bloei en welk soortje is het?

        Comment


          #5
          Re: trage groei in de kas en te grote afstand tussen de bloem

          Hi bobo.

          De plant is een geselecteerde lijn van White widow. Van deze plant haal ik continu stekken af voor de nog op te starte proef met Led verlichting.
          Ik heb dus geen moederplant nodig die heb ik al.
          De plant WW staat in een plastic kas en is ca 180 cm hoog. In de toppen van de zijscheuten start nu de vrouwelijke bloei.( de stampers witte draadjes zijn goed te zien). Voor mij is 1 zo,n stampertje een bloem.
          Dus 100 stampertjes zijn dan 100 bloemen (vrouwelijk). Nu denk ik dat de afstand tussen de bloemen onderling vrij groot is ca 1 cm tussen afstand op de top scheut.
          Op foto,s zie je vaak dat de bloemen op een afstand van ca 2 mm staan.
          Ik zelf denk ( zie eerdere mail) dat door het donkere en koude weer de plant in de scheuten te veel strekt en daar door de bloemparen te ver uit elkaar komen te staan.
          Om toch nog een goede productie te verkrijgen denk ik eraan om de plant binnen te zetten. Ik kan verwarmen,verlichten en ventileren dus dat is geen probleem.
          Ik weet alleen niet of je dit zomaar kan doen tijdens de start van de bloeiwijze.

          hoor van je.

          groet life,s

          EDIT: GELIEVE NIET TE DUBBELPOSTEN -S-

          Oorspronkelijk geplaatst door bobo
          Snap het even niet, wil je een moederplant of je hebt een moederplant in bloei gezet ?



          Hi Prof.

          Zie voor meer info de mail naar bobo.

          groet life,s

          Hi LoL.

          Ik ga poberen of ik foto,s kan versturen via jou methode. Alvast bedankt voor de tip.
          groet
          life,s


          Grtz

          Comment


            #6
            Re: trage groei in de kas en te grote afstand tussen de bloem

            Naarmate je plant door bloeid worden bloemen groter, en zullen de afstanden ook kleiner worden, maar dit kan ook wel deels erg aan het ras liggen.

            dus, je neemt stekken terwijl je plant in de bloei staat.. dat zal geweldige invloed hebben op je uiteindelijke oogst, denk je niet.?

            Comment


              #7
              Re: trage groei in de kas en te grote afstand tussen de bloem

              Hi prof.

              Nee ik heb de stekken al eerder van de plant af gehaald.
              Ik heb een vrij grote tuinbouw achtergrond ( studie en werk) vandaar dat ik andere teeltwijze aan het onderzoeken ben.
              Door de moederplant in een eerder stadium te stekken heb ik hierdoor een plant in de vorm die ik graag wil ivm de licht inval en intensiteit van het licht.
              Gelijk heb ik hierdoor een aantal bewortelde stekken waarmee ik verder mee kan werken.
              De mannier van knippen om de plant in het gewenste model ( een vorm als een kerstboom) geeft mij veel meer bloeibare toppen.
              Ik heb nu op een plant ongeveer 40 topjes. ( toppen zij kleiner dan bij de gewone teelt methode).
              Ik was bang dat deze mannier van telen niet zou lukken vandaar mijn probleem met de lange afstand van de bloemparen.

              Maar je hebt wel gelijk met je opmerking dat gedurende de doorbloei de afstand van de bloemen kleiner zal worden.
              Ik heb net Zaterdag 30 Augustus de bloei weer gemeten en je ziet zeker een verschil met een week terug.
              De gemiddelde afstand tussen de bloemparen zit nu tussen de 4 en 5 mm.
              Dat gaat dus goed,als nu nog het weer de komende 8 weken warm en zonnig blijft dan zal het toch nog wel een mooie oogst worden!
              Ik laat het je wel weten.
              see u
              groet
              lifes.

              Comment


                #8
                Re: trage groei in de kas en te grote afstand tussen de bloem

                Wat is er zo bijzonder aan jou teelt methode?

                Een wietplant die je niet snoeid krijgt automatish een kerstboom model.

                groeten..

                komen er nog pic's aan? ben benieuwd!!

                Comment

                Bezig...
                X