Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Perspotten potgrond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Perspotten potgrond

    Korting op 420shop
    That time again
    Door vastgeroest in dat stenen tijdperk nog steeds te lui om te leren men eigen medium te maken wel iets nieuws ontdekt terwijl zaaigrond zocht nl kwaliteits -perspotten- potgrond
    Met de 'ideale' (nauwkeurig uitgezeefde) fijne structuur welke zorgt voor een compacte tegelijk soepele waterdoorlatend- en vasthoudend. Mss weten oude proffesionele rotten a la Urban en zo daar wel meer over, mss toch maar mengen met wat zaaigrond, per- en vermiculiet
    Of het spul maar puur gebruiken.?
    Nrml gwn terrasplanten potgrond (welke nrml het minst voeding bevat), zaai en stekgrond en perliet maar met het nieuwe luchtige dcm spul erbij zou het mengsel kunnen verbeteren?
    Ging het me weeral niet te moeilijk maken

    20240426_143415.jpg ​
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    #2
    Gewoon een basis potgrond nemen en wat aktion voeding voor balkon planten en je bent er al.

    Simpel houden hè.

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Dan maar gewoon potgrondmengsel halen voor balkonplanten?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Je moet wel voeding gebruiken en waarschijnlijk wat bentoniet voor de vocht vast te houden, kattegrit is dat, effe op de zak kijken.
      De li dl grond heeft hout en wortels en troep, de umbo is schoner maar ook niet echt mooi, beide voor terras en balkon planten.
      De adli grond heb ik nog niet gecheckt.

      De wel koop heeft altijd mooie potgrond, maar wel binnen grond nemen ivm beestjes.

      De adli grond is wel aardig en ruikt ook koeiig, deze heeft tot nu mijn voorkeur

      De umbo en li dl grond lijken wel ergens van een ouwe akker afgegraven te zijn, die van de adli heeft iemand wat werk aan gehad
      Last edited by Rreppellsteeltjam; 1 week geleden.

    #3
    Het ging wel over zaaigrond, niet erg duidelijk verwoord mijn bad, ondertussen ook de toplaag gefixt voor op de 14 Liters waarvan het medium wordt hergebruikkt en de voeding worden de powertabs, aangevuld met bokashi juice, wormenpercolaat en pk booster.

    Ik geloof wel een lekker nice zaaigrondmengsel dus met: en niet al te moeilijk gemaakt
    • 6 cups perspotten potzooi dus (lekker luchtig spul!)
    • 4 " DCM terrasplanten shizzle
    • 3 " " Zaai- en stekgrond
    • 1 " " perliet
    • 1 " " vermiculiet voor de oa vochtvasthouding Rreppellsteeltjam
    • Inwateren met Bactrex
    • Snuifje Myco bij het zaadje 🌱
    🤞
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment

    Bezig...
    X