Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

    Korting op 420shop
    Planten kunnen op verschillende manieren vermenigvuldigd worden, stekken is er 1 van.
    Verder hebben we nog zaaien en afleggen.
    Zaaien en stekken kennen we allemaal wel maar afleggen is weer een heel ander verhaal.
    Afleggen is eigenlijk niets anders dan een tak net zover door te buigen tot deze de grond raakt zodat op dat punt wortelvorming gemaakt wordt, hier zal dan een nieuwe plant ontstaan.
    Dit kan van pot naar pot.
    Als de plant in de volle grond staat kan de plant ook uitgraven worden om daarna neer te leggen op de grond met een half ingegraven wortelkluit, het gedeelte wortel dat boven de grond uit komt moet wel onder aarde geplaatst worden.
    Voordat je de plant horizontaal op de grond neer legt moeten de takken die de grond zouden raken afgeknipt worden, alleen de takken die diagonaal of verticaal omhoog staan laten we zitten.
    We zorgen er ook voor dat de stam goed de grond raakt zodat er op de plaatsen van de afgeknipte takken wortelvorming kan komen.
    De hoofdwortel zal voldoende voeding kunnen opnemen om het geheel in leven te houden, in een later stadium zullen de wortels onder de hoofdtak de functie overnemen en de plant zal veel breder worden als normaal de bedoeling zal zijn.
    De vraag is nu alleen nog: Is dit 1 plant? Dit zou dus wel eens een gat in het net van de wet kunnen zijn.
    We weten dat 5 planten gedoogd worden, maar hoe zit het als je 5 van deze planten hebt met afmetingen per plant van 1,5 meter lang 1 meterbreed en 1 meter hoog?
    Oftewel een plant van 1,5 m2 per plant die zwaar dichtbegroeid is van bodem tot top, dat is een aardig kruinentuintje.

    Greetz Coen...
    Last edited by cannabiscoen; 23 July 2011, 18:52. Reden: Typfout in titel

    #2
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

      Een Hedra (klimplant) maakt direct wortel als de stam ergens de grond raakt.
      Is dit bij een cannabis plant ook ??
      grt.

      Comment


        #4
        Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

        ik heb het ook geleezen ergens

        Comment


          #5
          Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

          nee , dit neemt aardig wat tijd in beslag en niet iedere soort is in staat om zo wortels te produceren
          Last edited by member10463; 24 July 2011, 06:22.

          Comment


            #6
            Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

            Het Gerechtshof heeft al eens een overijverige Officier van Justitie teruggefloten: de rechter wilde geen onderscheid maken tussen wietbomen/struiken en wietplanten. De rechtsregels moeten eenduidig interpretabel zijn. Als een vindingrijke grower ineens een zwikje uitgebogen takken (afleggers) aan de wortel krijgt denk ik niet dat hij de rechter aan zijn zijde zal treffen. Immers door het afsteken van de afleggers krijg je gewoon zelfstandige van de moederplant gescheiden planten. Ik vermoed dat de rechter voor zekerheid en eenvoud zal kiezen: 5 planten zijn 5 planten en verder geen flauwekul.

            Comment


              #7
              Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

              Ja dat ben ik helemaal met jou eens Xtreme maar op deze manier krijg je 1 grote wortelkluit.
              Het is in dit geval ook niet de bedoeling om de hoofdstam na het zetten van de wortels in stukken gesneden wordt zodat je op zichzelf groeiende planten krijgt.
              Daar tegenover kan ik mij ook heel goed voorstellen dat de agent in functie die de planten komt weg halen niet uitvoerig de wortel bestudeerd om te kijken of het nu om 1 plant of om meerdere planten gaat.

              Greetzz Coen..

              Comment


                #8
                Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

                Gewoon op zeker spelen: afgelopen week kwam de stukadoor en die had speciekuipen van 200 liter (ik wist niet eens dat ze bestonden). Daar kun je een deftige scrog mee maken. Alleen bij nat weer naar de schuur verkassen is dan weer een ander probleem.

                Comment


                  #9
                  Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

                  Ja op zeker spelen doe ik zeker als het om tuin kweek gaat daar komt natuurlijk voldoende vanaf om jezelf te voorzien.
                  Het ging er mij alleen om hoe de rechter hierover zal kunnen oordelen.
                  Natuurlijk zal je dan wel een advocaat in de hand moeten nemen om je punten duidelijk te maken en dat kan je dan nog wel eens veel meer gaan kosten dan een eventuele schikking.

                  Wat die speciekuipen betreft, gewoon een plateau met wielletjes of tijdens het plaatsen van je plant(en) een voet/onderste steel voor een paraplu plaatsten.
                  06-28-17.00.jpg06-28-17.10.jpg

                  Greetzz Coen..

                  Comment


                    #10
                    Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

                    Cannabis vormt vanuit haar wortelgestel een enkele hoofdas/tak -de verlengenis noemen ze dit plaatselijk- en vanuit de hoofdas vormt zich een combinatie van dichasiale en monopediale vertakkingen. Dus elke hoofdas is een plant, ongeacht hoe de wortels zich hebben verstrengeld. Zo zal de rechter oordelen ingeval hij goed heeft opgelet bij natuurkunde.
                    Last edited by Xtreme; 24 July 2011, 19:49.

                    Comment


                      #11
                      Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

                      Daar zou je zomaar eens gelijk in kunnen hebben, wie weet gaat ooit iemand het eens uitproberen.
                      Ik ben benieuwd wat er dan besloten wordt, wat jij weet het als geen ander: Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

                      Greetzz Coen..

                      Comment


                        #12
                        Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

                        Hoewel ik dit een interessant topic vind (en zoals altijd Xtreme's bijdrage op juridisch gebied zeer waardeer) denk ik toch dat het moedwillig najagen van een gerechtelijk standpunt een kamikaze-aktie is die je niet zou moeten willen uitvoeren. Je krijgt of je het wilt of niet snel een label opgeplakt wat in allerlei totaal niet verwante zaken tegen je gebruikt kan worden..

                        Met spijt in mn hart schrijf ik dit, want het moge duidelijk zijn dat ik kweken geen misdaad vind, en dat recht gehaald dient te kunnen worden. Zeker als dat op een creatieve manier gebeurd.

                        Dus : wees slim, do low-profile wat je wilt en zorg dat je uit de gretige klauwen van justitie blijft.
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #13
                          Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

                          Helemaal mee eens, niet verstandig om ze uit te dagen.
                          grt.

                          Comment


                            #14
                            Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

                            Afleggen kan, maar zodra je die aflegger lossnijdt heb je twee planten.
                            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                            Comment


                              #15
                              Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

                              ik heb nog een 400 liter boom pot in de aanbieding
                              In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                              Comment

                              Bezig...
                              X