nutrient burn: te hoge EC of teveel voeding?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Manfred
    Junior Grower
    MemberLucky Member
    • Feb 2018
    • 563

    #1

    nutrient burn: te hoge EC of teveel voeding?

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Mijn kraantjeswater is 0.7 EC
    Ik voeg voeding toe tot 1.1
    Ik geef10x per dag 500 ml voeding...

    De bladpuntjes verbranden...

    Ik weet wat voeding de EC doet stijgen, het zijn minerale opgeloste zouten, en beïnvloeden de EC (electric conductivity)

    Ik vroeg mij af, moest ik nu de helft RO water gaan doen, en dan de helft leidingwater, dan is mijn basis water euhm 0.3-0.4 EC, en dan kan ik misschien 0.3 EC meer voeding erin pompen...

    Kan ik zo meer voeding geven tegen dezelfde EC (1.0-1.2) ???

    Of gaan de de planten dan verbranden op 0.7 ???

    Ik kweek op cocos, met co2 ...

    Thx,

    Manfred
  • Bobledsgrow
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2023
    • 786

    #2
    Ik durf je daar geen antwoord op te geven
    maar na een te hoge ec
    Kan je ook een waterbeurt geven afgezuurd met enkel enzym
    Zo verdun je de ec in de grond
    En de enzym zorgt dat oude plamt resten en voeding heropneembaar word
    dat is wat ik zou doen
    ​​​​Dusik.weer niet in welke week je zit
    soms kan het bij mij in week 3 nog niet zoveel aan
    En week 4a5 heeft ze nergens meer last van

    En inderdaad Een zeer hoge ec
    nog niet eerder gezien of gehoord

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      0.66 is hier normaal.

    • Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Waar ik altijd gemeten heb zat ik op 0.2/0.3
      Ik had niet in de gaten dat dat zo verschilde per gedeelte nl
      De zuurtegraad verschilt wel per regio wist ik
  • Manfred
    Junior Grower
    MemberLucky Member
    • Feb 2018
    • 563

    #3
    a ja, ik zity in week vijf van bloei ... dan mag die ec toch hoger zijn dan 1.2?

    Comment

    Bezig...