Luchtvochtigheid 2024

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Bobledsgrow
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2023
    • 786

    #1

    Luchtvochtigheid 2024

    Korting op 420shop
    Hebben jullie dit jaar
    en vooral deze zomer ook last van een enorme hoge luchtvochtigheid?
    ​​​​​zonder ontvochtiger is het min 81%max 99%
    en met ontvochtiger ronde de 60%
    6.5liter per 24uur haalt hij uit de lucht
    het nadeel van deze ontvochtiger
    dat als hij ontvochtigd
    De compressor warmte maakt en uitblaast
    waardoor mijn tempratuur bijna op kritiek komt
    maar zonder
    krijg ik het niet onder controlle
  • Bobledsgrow
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2023
    • 786

    #2
    Door de ontvochtiger staat de softbox op 2000m3 vol gas
    anders stijgt de tempratuur boven de 30
    En 30 is al 2 graden te hoog

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      4 graden tijdens bloei dan vervliegen terpentenen
  • Ex user 54404
    Retired
    • Aug 2023
    • 1454

    #3
    Yup, zowel buiten als binnen meerdere plantjes rot.
    Was natuurlijk een natte lente en zomer+ flinke temperatuur verschillen. (kijk maar naar gisteren en vandaag, gewoon 15 graden verschil)

    Comment

    • Rreppellsteeltjam
      Super Grower
      MemberLucky Member
      • May 2018
      • 1955

      #4
      Kan je geen buis aan die uitblazer maken?

      Comment


      • Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Voor mensen zoals wij
        Geboren in de Mac guyver tijd is alles te maken 🤪
        Maar dan moet er ook een filter op het uiteinde en weer een systeem maken hoe ik dan de warme gefilterde lucht weer naar buiten afvoer
        Kortom alles is mogelijk
        Maar of het te doen is is een andere vraag

        1ding is zeker
        De volgende keren minder planten
        Zodat ze minder kunnen verdampen
        Nu met 2x 29st is het alle zeilen bijzetten
        Om alles goed te laten verlopen
    • NewNoobie
      Ultra Grower
      MemberLucky Member
      • May 2022
      • 2070

      #5
      Mja leuk is het momenteel niet of het is te warm of het koelt af door de regen waardoor het vochtig is. Paar dagen na de regen is het even goed maar dan ga je terug naar te hoge temperaturen.

      Ik weet wat de grenzen zijn maar ik kan die niet handhaven zonder mijn huis volledig te verbouwen maar dan komt het maar zeer erg dure wiet😖.

      Dusja we kunnen maar het beste van maken. Wat vo mij vaak nu op aankomt te hoogevtemperaturen door een ontvochtiger te laten draaien. Of een raam toehouden omdat het gedurende dag enkele uren regent maar derna terug warm komt

      Comment

      • PH donner
        Gandhi Ganjamaster
        MemberLucky Member
        • Sep 2022
        • 483

        #6
        Heb nooit ontvlochten nodig gevonden.
        Gewoon afzuigen en blowen is genoeg imo

        Heb mijn beste draaien gehad in de zomer met HPS!

        Dus,,,

        Comment


        • Ex user 54404
          Ex user 54404 commented
          Editing a comment
          Het ligt denk ik ook een beetje aan hoe groot de ruimte is waarin je kweekt en in welke ruimte je tent/kast staat.
      • Hork
        Banned
        Lucky Member
        • Jul 2020
        • 4103

        #7
        Geen last van.

        Comment

        • parakweker
          Grower
          MemberLucky Member
          • Oct 2021
          • 663

          #8
          Yup, ontvochtiger staat 24/7 aan. Net als de airco. Anders zou het constant 70% LV en > 30 graden zijn in mijn tentjes.

          Comment


          • Bobledsgrow
            Bobledsgrow commented
            Editing a comment
            Die van mij schommelt tussen de 81 en 99 zonder ontvochtiger....... met kan ik het terug brengen tussen de 45 en de 60%
        Bezig...