Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Indoor kweken met een slimme meter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Indoor kweken met een slimme meter

Korting op 420shop
    Hi mede hobbyisten,

Ik heb altijd outdoor gekweekt en zou het eens binnen willen proberen omdat je sommige omstandigheden toch iets beter in de hand hebt. Nu is het zo dat ik helaas een slimme meter heb. Ik heb in mijn account van de energieleverancier de optie "dagelijks uitlezen" uitgezet. Al wil dat denk ik niks zeggen en kunnen ze volgens mij exact zien wat ik doe.

Zijn hobbyisten die binnen willen kweken met een slimme meter nu de pineut of valt dit wel mee? Is het zo dat de netbeheerder vaste patronen (18/6 en 12/12 uur licht) aan data kan analyseren en een melding van kan maken?

Voor mij zou het max 450 tot 500 watt aan verbruik gaan zijn.

Hoor graag jullie ervaringen
    Last edited by Kratos; 3 February 2025, 10:51.

Het probleem zit hem in de grootverbruikers die voor de meter stroom stelen, daar word actief naar gezocht.
    500 watt extra is helemaal niet spannend, zolang je netjes je rekening betaald en alles licht- en geurdicht houd.
    Ga elke dag naar je werk en maak eens een praatje met de buren.
    Wat ik wil zeggen is, loop er niet te koop mee, bewust of onbewust, zeil mee in de burgerlijke stroom en doe je ding.

Comment

500 watt lijkt veel maar kijk eens wat je wasmachine of droger pakt, niet voor niets dat je in de meeste huishoudens deze 2 apparaten niet op dezelfde groep hebt zitten. Per groep kan je circa 3680 Watt hebben en een beetje wasmachine of droger gebruikt 2000W op zijn piek. Een flinke desktop PC pakt 500 tot 1000W, ik ken genoeg mensen die een hele nacht gamen dus ik geloof niet dat een energiemaatschappij 500W opvallend gaat vinden.
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

Ik zit in hetzelfde schuitje, al 6 jaar nu

Niks aan de hand is mijn ervaring. Ik heb een totaal verbruik van 500 watt

Mijn stroomverbruik is van een gemiddeld gezin met drie kinderen zegt energie direct
        Niks vreemds van een gezinswoning lijkt mij

Energiebedrijven beginnen te piepen als er ineens een groot stroomverbruik in een wijk is waarvoor niet betaald wordt. Zolang jij betaald en niet duizenden watt trekt is er niks aan de hand

Starten maar!

"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

Ik kweek ook over de slimme meter en heb een hoog verbruik waar de leverancier alleen maar blij mee is want ik betaal op tijd.

No worries, grote jongens kweken niet over de meter.
          Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

Regel 1 is van toepassing

Comment

• lednov
              lednov commented
              Editing a comment
              Regel twee ook...

Dankjewel, fijn om te weten en ook zeker geruststellend

Tijd om binnenkort maar eens een mooi setje te gaan halen.

Comment

Zolang jij niet in eens enorm veel moet bij betalen
              en dus je maandbedrag af en toe verhogen
              om redelijk gelijk uit te komen
              Dan gaat er geen belletje rinkelen
              Wil je helemaal van je para gedachten af
              Dan maak je 2 kleinere hokjes
              beiden zelfde wattage
              als de ene aan is
              slaapt de ander
              en vise versa
              zo heb jij 1 constante verbruik van je stroom
              en zien ze niet 12uur veel verbruik 12 uur weinig

Comment

Een slimme meter is niet zo slim,als het klinkt
                in de praktijk is de analoge meter zelfs beter.
                ik kom van waar jij nu zit te twijfelen,en heb het ook gedaan.

Tentje op de kamer en een Sf 8600 (800watt led) erboven niks aan de hand,heb het niet eens laten uitzetten. juist om aandacht te vermijden.

Zoveel fijner kweken,geen stiekem gedoe op de tuin,geen geur overlast wat buiten onvermijdelijk is,geen ouwe wijven gewoon lekker op me gemak en genieten in een altijd ideaal klimaat.
                en dat ook nog eens stealth.

Ik wil niet anders meer

Comment

Hier zullen ze nooit moeilijk over gaan doen zolang je het netjes betaald elke maand. 500 watt kan van alles zijn kwa verbruik. Zeker nu steeds meer mensen warmtepompen, airco’s, infraroodpanelen Etc. Gebruiken voor te verwarmen/koelen. Wil je het compenseren kan je er nog altijd over nadenken om een paar zonnepanelen op je dak te leggen en een kleine thuis accu te plaatsen.

Comment

Alles wat geopperd wordt hierboven is nix vergeleken, REGEL EEN!

REGEL EEN RULES !!!!!

Comment

• stafford
                      stafford commented
                      Editing a comment
                      Regel 1 was vroeger,tijden veranderen regel 1 is zeker nog van belang en zal die altijd blijven.

Feit blijft hokken zijn verleden tijd men zit liever in een tent met led tegenwoordig.

Als je regel 1 vasthoudt,en het bovenstaande heb je niks te vrezen,ik durf zelfs oprecht te zeggen dan veiliger dan nu en deze hobby gaat het niet meer worden.

Oorspronkelijk geplaatst door Kratos View Post
                    Dankjewel, fijn om te weten en ook zeker geruststellend

Tijd om binnenkort maar eens een mooi setje te gaan halen.
                    Veel succes.

Comment

Snap het wantrouwen mbt de slimme meter, my 2cts exactly 😏
                      Heb met het oog daarop gekozen voor 2 kleinere bloeikasten ipv 1 "grote", 12/12 tegen elkaar in. Voorgroei onder 24/7 met lager wattage (ong. 150w) in apart hokje.
                      Op deze manier geen pieken of vaste tijdspanne op de meter.
                      I know, het is overdreven, maar het geeft wel peace of mind
                      HOME WEED HOME

Comment

• Bobledsgrow
                        Bobledsgrow commented
                        Editing a comment
                        Hier hetzelfde 1 constante afname van stroom
                        En het geeft mij ook zeker een rustiger gevoel
                        Vooral nu met de opkomst van de AI

• Voor het eerst
                        Voor het eerst commented
                        Editing a comment
                        Vaak ben je te bang onzin natuurlijk maar op zich is 500W niet echt iets bijzonders. De meeste huishoudens hebben tegenwoordig een 3x25A aansluiting… Ofwel 17250W 17.25kW. Die leggen ze niet aan voor een 11 watt ledlampje verzeker ik je
                    Bezig...
                    X