Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Haze zaden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Haze zaden

Korting op 420shop
    Nu we in het weekend van 4/20 zitten en ik graag in de toekomst een goeie haze wil roken is de tijd rijp om de vraag te stellen:

Welke zandbank heeft een goeie haze in z’n collectie!?

kom maar op met die antwoorden… ik wacht

Ik hou me er eigenlijk niet echt zo meer mee bezig,..
    Maar wat ik nog van een paar jaar geleden weet is,

Greenhouse heeft de Super Lemon haze die erg goed is (was)

Hy-pro / Superstrains zou de Amnees haze hebben gemaakt of was het nou Amnees zonder haze

Mr Nice heeft leuke Mango Widow haze

Zo blij dat ik de eerste 100 jaar geen zaden meer hoef te kopen,..
    Wel zou ik de Elephant haze nog wel eens willen zetten.. Maar eigenlijk geen idee waar die weg komt of wie hem gemaakt heeft,..

keuze stress lol

Comment

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Hypro is ind de echte amnesia maker
      Op de weedseedshop hebben ze bijna dezelfde variant voor weinig,deze is kei goed en prachtig

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Mister Nice kende ik nog niet, bedankt.

Slh van de greenhouse “was” wss goed nu is die kut. Heb hem al gezet die komt er niet meer in helaas🤷🏼‍♂️

Greenhouse seeds ,Sensi seeds en

Mr. Nice​ Deze hebben de Originele Haze zaden sinds de jaren 80

Van WF topic

Verhaal van Samhowdee over Haze

In 1982, lang geleden, kwam een hippie naar Nederland. Een

hippie met in zijn bezit een twintigtal Haze zaden. De laatste zaden die er in

de hele wereld nog over waren van een in California legendarische soort:

Mexican-x-Colombian-x-Thai-x-SouthIndian.

Nicknname:HAZE.

100% Sativa.

Kleine modder vette topjes met een LSD-achtige psychoactive, ongelofelijk

zuivere up high. Bloeitijd 14 weken.

Deze wijze hippie begreep heel goed dat die twintig Haze zaden snel gezaaid moesten worden omdat ze inmiddels al

jaren oud waren en het gevaar op de loer lag dat ze niet meer zouden ontkiemen.

Omdat hij zelf, pas in Nederland aan gekomen (we spreken hier over 1982), nog

niet over de faciliteiten beschikte om weed te kweken, deed hij de zaden kadoo

aan 2 mensen. Mensen waarvan hij wist dat ze het belang van het behoud van deze

legendarische soort inzagen. Op 2 plaatsen werden dus de Haze zaden gezaaid. Er

onstonden dus 2 lijnen.

De ene lijn is erg groot geworden.

Ik citeer hier nu de op dit forum bekende A5:

" De Haze soorten waarmee ik werk zijn afkomstig uit de Verenigde Staten en zijn eind de jaren 70 naar

Nederland gekomen. Zover ik weet zijn er enkele in stekvorm gesmokkeld in een

leeg pakje Marlboro en was er nog een kleine hoeveelheid zaad beschikbaar.De

zaden zijn in Nederland door een aantal jongens geselecteerd en de soorten die

hieruit geselecteerd zijn waren de A-5,HPH,C5,AG-13,NEVILLS"

Behalve het stukje over `in stekvorm naar Nederland´gesmokkeld en

het jaartal, klopt het voor 100% wat A5 hier zegt. A5 en AG 13 zijn dus

inderdaad diegenen die beschikken over de meest nabije nakomelingen van de HAZE.

Kinderen van de HAZE kan je het gerust noemen. Zeer waarschijnlijk betreft het

hier kruisingen van Northern light en Haze. Het mooie van deze kruising is dat

van de Northern Light alleen de grote dikke, lange, volle toppen zijn

overgenomen. De rest is 100% Haze. Psychoactive High, en verder alle kenmerken

van Sativa.

Drie andere partijen die beschikken (of is het beschikten?)

over de originele genetica van de HAZE, zijn Greenhouse seeds ,Sensi seeds en

Mr. Nice. Deze partijen hebben de originele Haze gekruist met diverse top

indicas en sativas. Vele van deze soorten zijn inmiddels ook legendarisch en

kunnen zich met trots afstammelingen in de eerste lijn van de Haze noemen.

Kinderen dus.

Alle andere, maar dan ook echt alle andere soorten met Haze in

de naam, zijn tot stand gekomen, door kruisingen te maken met zaden gekocht bij

1 van de bovengenoemde firmas. Al deze soorten zijn dus hoogstens nichtjes en de meeste zelfs achter nichtjes van de Haze.

En dan zijn er inmiddels ook al vele soorten die Haze genoemd worden die op geen enkele manier bloedverwant

zijn van de originele Haze. Naar mijn mening is het woord Haze synoniem aan het

worden van Satvia. Dus alles wat Sativa is wordt te pas en te onpas Haze genoemd.

Dit was in een notedop de ene lijn van de Haze.

De tweede lijn van de Haze is een stuk korter. Deze lijn was bijna in de kiem gesmoord.

Zoals wel vaker gebeurt in onze branche zijn er planten in verkeerde handen

gevallen. In het beruchte jaar 1984 stonden de enig overgebleven stekken, die

inmiddels gemaakt werden van de zaad planten, op een eb en vloed tafel (ja ook

toen al!). Bij een inval van de politie in 1984 ( ja ook toen al!) is alles in

beslag genomen en vernietigt.

Het enige wat er voor die fatale inval met de haze

stekken was gebeurd,was het volgende: De beste Haze man was gekruist met de

beste SK#1 vrouw. SKUNK#1 was en is nog steeds de meest uniforme soort die er

bestaat. Uit een 90(!) tal SK#1 vrouwen was de beste uitgezocht en die is

gekruist met de mooiste Haze man. Van het zaad is niets meer over.

Het enig wat nog over is, is 1 stek geselecteerd uit het zaad Haze x SK#1. Deze

ene stek is dus sinds 1985 door een drietal vrienden op verschilende plaatsen in

leven gehouden.

Dit jaar 25 jaar oud dus en niets aan levenslust en potentie

ingeboet! Ook bij deze kruising weer het geluk, dat van de SK#1 alleen de

dikke stevige toppen zijn overgenomen. De rest is 100% Haze. Psychoactive

high, in dit geval 13 weken bloei en vooral de smaak en geur is helemaal

origineel Haze. Tegenstanders noemen het kattepis, liefhebbers doen er een moord

voor. De kenner begrijpt wat ik bedoel.

Ik noem deze stek de origenele OLD SCHOOL HAZE. En om dit 25 jarige jubileum niet onopgemerkt voorbij te

laten gaan, wil ik jullie op dit het forum kennis laten maken met de OLD SCHOOL

HAZE, gekweekt zoals de old school kwekers het doen: op steenwol.​

Comment

Dan blijft er maar een over, de amnesia killer

CASEY JONES,van the devil harvest seeds.
      Dit was vroeger mijn soort,waar ik veel los heb gemaakt op het forum.

Dit is echt de Haze knaller dat zo krachtig is dat je zelfs een mild xtc effect krijgt.

Comment

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Moeten ze eerst terug een batch van maken lijkt me want die is overal al maanden uitverkocht.

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Fenderbender deze soort is al oud,heel oud ouder dan menig een van nu op het fora tegenwoordig nog.

Ze zijn er nog wel,alleen niet meer voor het grote publiek en terecht.

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Was dat voor een gatekeeper nonsense, als ze niet gewoon verkrijgbaar zijn moet je ze ook niet aanraden, wie heeft daar wat aan.
        Goed ik vraag het wel aan DHS.

Ik haal mijn haze o.a. bij YoSammy:

On today's episode we are thrilled to be joined by an industry heavy weight, a connoisseur of sativa smoke, a passionate hash aficionado, genetic preserver and all round awesome guy - Yo Sammy, of the A5 / South Holland crew. Sammy was kind enough to stop by and share some cannabis history involving his work with Nevil's personal cuttings, his experiences with hashish, the importance of genetic preservation, plans for the future and so much more. Be sure to check out Yo Sammy's Instagram at www.instagram.com/yosammy347

https://youtu.be/tp77suc4CbA?si=CXwNx_J9ohCc4dZB

Bij MadMac:
      image.png
      Original Haze Seeds, Haze, OHz, A5Haze, Landrace, Sativa, Original-Haze, MadMac, Skunk, Thunk

En bij Ace Seeds:

De Mango Haze van Mr Nice moet ik nog proberen.
      This strain shares a parallel lineage to the Super Silver Haze, i.e., it has the same Haze father and the mother is a sister of the SSH. Accordingly, the genetic makeup of this strain is 25% NL5, 25% Skunk and 50% Haze. The expected flowering times depend very much on the selection of the mother but in general will var

Op andere fora zie je bijbels volgeschreven over haze, en over de strijd wie nou de echte heeft etc.
      Greenhouse zie ik als een Wallmart, ik weet niet wat nog echt is en wat niet. Dat zal met veel bedrijven wel zo zijn, flashy websites maar bulk whitelabel. ​
      Ik vind het ook erg kut dat ze in Marokko allemaal gaan werken met import zaden.
      Dat gaat tenkoste van de hash en de landraces daar.
      Last edited by Eclecticon; 19 April 2025, 19:56.
      Baas in eigen brein.

Comment

Die nieuwe vam dutchpassion lijkt mij wel wat
        De reguliere variant is al uitverkocht
        En nu 1+1actie
        Moet eerlijk zeggen dat ik in de bleu zushi ook een aardige haze toon ruik
        Maarja beide dingen vroeg je niet om
        De eerste is speculatie
        De 2e is geen haze 🙈

En wat verwacht je van haze
        wil je de geur met harde wiet
        of wil je een sativa zachtere top met een bepaald type hazegeur?

Comment

• Fenderbender
          Fenderbender commented
          Editing a comment
          Ja die typische haze geur en smaak, moeilijk anders te beschrijven dan haze want ik weet niet waar het nog op lijkt, als je het in de vlam legt blijft die geur lang hangen in de ruimte en ja erg speciaal op de trek, kwil ook wel graag iets waar gewoon dat inzit, hoeft niet gecombineerd te zijn met andere smaakjes of geurtjes.

Welke van Dutch Passion is dat?
        Ik heb de Karel's haze van hun ook nog niet gehad.

Heel veel met de naam haze is helemaal geen haze.

Deze moet ik ook:
        AG13 x C5 x (NL5 x Haze C male)
        Soms te koop bij

https://www.puresativa.com/isaac-haz...kring-genetics

image.png
        Last edited by Eclecticon; 19 April 2025, 19:46.
        Baas in eigen brein.

Comment

Mooie verhalen, ik houd er van! Van Haze word ik para en van Indica Hees!
          Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

Ice cream haze
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.

Comment

• Bobledsgrow
              Bobledsgrow commented
              Editing a comment
              Als ik.naar de ouders kijken word mijn interesse zeker gewekt
              Door dat gelul over haze
              Kon ik het niet laten
              En heb net nog 6 regulier
              where's my bike man X 8weken amnesia haze stek ontkiemt
              Kijken wat er uot komt
              Mooie dikke pitten terwijl ze uit knetter compacte toppen kwamen

• Eclecticon
              Eclecticon commented
              Editing a comment
              Haze is gewoon mooi.
              Ik heb net 3 zaden van die Duutser in het water gegooid, hopen op een vrouw. En 1 fem van die MadMac's outdoor haze.

• Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Hebben ze van die Karel geen fems ☹️

Karel
            image.png
            Baas in eigen brein.

Comment

• Fenderbender
              Fenderbender commented
              Editing a comment
              Karel's van Dutch Passion is van Super Sativa Seed Club, hoe zit dat partners of overgenomen? of hetzelfde huis?
              Want voorlopig wel fan van SSSC want die Strawberry Cookies die ik gekocht heb was de eerste die ik ervan probeerde en meteen super lekker en zit ook een toets haze smaak aan, maar heel af en toe maar want die ligt in de voorouders maar wel leuk als ie langs komt.

• Eclecticon
              Eclecticon commented
              Editing a comment
              De Super Sativa Seed Club (SSSC) is een hechte partner van Dutch Passion Seed Company. Super Sativa Seed Club biedt een unieke selectie van hoogwaardige “Old School” cannabisgenetica aan, die uit de jaren ’80 stamt. De originele, old-school genetica is alleen verkrijgbaar in de vorm van reguliere zaden die Breeder Beans worden genoemd. Deze zijn geschikt voor ervaren kwekers die hun eigen kruisingen willen maken of voor het selecteren van moederplanten. SSSC biedt ook hoogwaardige “New School" genetica voor kwekers van gefeminiseerde of autoflower soorten, met de naam Fem Gems! Hier vind je de beste moderne cannabisgenetica.

• Fenderbender
              Fenderbender commented
              Editing a comment
              Nu wel de moeite om Karel's of Kees te kopen bij DP -30% op 120 of 240euri maakt da wel wat uit.

Haze!
            image.png
            Baas in eigen brein.

Comment

Nice!

image.png
              Baas in eigen brein.

Comment

Bezig...
              X