Wortels ontsnappen, graag advies aub.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Zabuza
    Bong Master
    MemberLucky Member
    • Oct 2019
    • 328

    #1

    Wortels ontsnappen, graag advies aub.

    Korting op 420shop
    Zoals de titel al vermeldt heb ik een situatie met de wortels van de plant. Het lijkt er sterk op dat ze trachten te ontsnappen. En daar voel ik me niet goed bij. Zonder wortels ga ik nooit kunnen oogsten. De plant kan toch niet verder zonder.

    Ik heb bij Takketoelli al eens iets gelezen van haarnetjes tegen VRM. Zou ik zo de wortels ook kunnen tegenhouden? En voor de bovenkant misschien wit zand? Ik wil de wortels echter ook niet beschadigen.

    Bedankt om mee te denken!

    20250818_221303.jpg 20250818_221257.jpg
  • Highrider
    Gandhi Ganjamaster
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jun 2020
    • 495

    #2
    Teken dat ze lekker in de schoenen staat en je de bovenlaag lekker nat houdt.

    juist goed man

    Comment


    • Zabuza
      Zabuza commented
      Editing a comment
      Voldoende lezen. En lezen. En dan nog wat lezen. En dan goed gewapend er in vliegen en genieten!
  • Takketoelli
    Cronic Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jan 2019
    • 3124

    #3



    Dat is een suoergoeie watergift zo te zien, daar horen 'wandelende wortels' bij

    Niks aan doen, het gaat juist erg gied allemaal, ,wa wortel in ieder geval. Dame verder gezond neem ik aan?

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Zabuza
      Zabuza commented
      Editing a comment
      Verder heel gezond natuurlijk! Heb deze keer zaai- en stekgrond de bovenste 5 á 10 cm. Geen zin om nog een gewone zak grond te openen. Koop telkens nieuwe zaai- en stek grond elke ronde en heb die er dan maar bovenop gegooid deze keer. Ze vinden het aangenaam en ik zie geen VRM. Geen idee of er een link is.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Goed idee van u makker en reken maar dat er een link is!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Link!
  • Bobledsgrow
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2023
    • 786

    #4
    Hoe meer wortels je plant maakt
    hoe beter ze het naar haar zin heeft
    Je mag je trots voelen
    Want dit gaat juist heel goed
    nu graag foto's van de bovenkant van de planten 😉☺️

    Comment


    • Zabuza
      Zabuza commented
      Editing a comment
      Wortels gaan meestal zeer goed. En de bloemen worden ook altijd met grote ogen ontvangen als mensen ze ruiken. Ik haal er blijkbaar telkens opvallend goed geurende bloemen vanaf.
  • Rreppellsteeltjam
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2018
    • 1955

    #5
    Bovenkant afdekken met plastic, misschien beetje potgrond erbij op.

    onderkant in bak met potgrond zetten, dan groeien ze door.

    Comment


    • Zabuza
      Zabuza commented
      Editing a comment
      Heb niet veel ruimte meer in de hoogte 😱
  • kelderkastje
    Exquisite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Nov 2019
    • 5460

    #6
    Advies: content zijn.

    Comment


    • Zabuza
      Zabuza commented
      Editing a comment
      Exact dat. Heb LR2 meen ik zo iets ook nog zien schrijven. Ofwel was gij het ook kelderkastje. Weet het niet meer. Alleszins ergens een post van een complete nieuweling. Verbaasde me nog maar eens over hoe iemand behoorlijk onvoorbereid/niet ingelezen om raad vroeg. Ik voelde me een beetje stout en heb deze dan als parodie geopend.
  • NewNoobie
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • May 2022
    • 2070

    #7
    Pot op een grotere pot doen en de zichtbare worteltjes begraven zodat die nog groter kunnen groeien als je daar zin in hebt. How bigger the roots how nicer the fruits😄

    Comment


    • Zabuza
      Zabuza commented
      Editing a comment
      Als het nu voorjaar was, buiten zetten als een soort verhoogd bed en ze moeder aarde laten penetreren.
  • Hork
    Banned
    Lucky Member
    • Jul 2020
    • 4103

    #8
    Overnieuw beginnen!

    Comment


    • Zabuza
      Zabuza commented
      Editing a comment
      Kan ik ze niet snoeien en stekken van maken?

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nog beter!
  • Zabuza
    Bong Master
    MemberLucky Member
    • Oct 2019
    • 328

    #9
    Bedankt allemaal voor de reacties 😄

    Remco kijk gij ook nog eens even. Zo ik begrijp apprecieert gij een goed wortelstelsel wel he maat.

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Die heeft ze graag zonder pot de viezerik.

    • Zabuza
      Zabuza commented
      Editing a comment
      Oei, daar heb ik niet goed over nagedacht.
  • Bo$wachter
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2022
    • 1902

    #10
    Zoveel complimenten hij is er gewoon stil van 😮

    Comment

  • Zabuza
    Bong Master
    MemberLucky Member
    • Oct 2019
    • 328

    #11
    Iemand een idee welke soort dit is?

    20250823_224942.jpg

    Comment

    • Zabuza
      Bong Master
      MemberLucky Member
      • Oct 2019
      • 328

      #12
      Het loopt uit de hand hier. Ballencheck was in orde. Wel positief getest voor piemel 😵‍💫

      20250824_205605.jpg

      Comment


      • Highrider
        Highrider commented
        Editing a comment
        Beetje te nat ben je wel aan het kweken met zoveel paddenstoelen...goed, goed, zolang de plantjes het goed doen ook weer niet te veel veranderen.

      • Zabuza
        Zabuza commented
        Editing a comment
        Highrider gaat combinatie grond die zich goed voelt met vocht en warmte zijn. Heb een aantal dagen pieken boven 30 C gehad. Is maar eentje die niet alles opdrinkt. De meeste voelen net heel licht aan als ik de pot hef.
    • Zabuza
      Bong Master
      MemberLucky Member
      • Oct 2019
      • 328

      #13
      Deze is van vandaag. Hierboven van gisteren. Laten staan of knippen?

      20250825_204502.jpg

      Comment


      • Highrider
        Highrider commented
        Editing a comment
        Ik zou ze er direct uit trekken met wortels en al.
        Verder geen verstand van paddenstoelen, maar beter de voeding in je aarde naar je plantje sturen als naar deze indringers.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Teken van goede schimmels in je pot, maar ik zou er nog wat aarde op doen en dan afdekken met plastic zodat dat ook nog vol groeit met wortels.

      • Zabuza
        Zabuza commented
        Editing a comment
        Gisteren al uitgetrokken inderdaad. We gaan voor bloemen, geen paddestoel.

        Extra grond bovenop, ze hebben er inderdaad wel zin in.
    Bezig...