Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Voeding wordt niet opgenomen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Voeding wordt niet opgenomen

Korting op 420shop
    Ik blijf hier maar met planten zitten die niet meer willen eten. Normaal gedijden ze op een ec van 1.4 en ik heb ze al op een dieet van puur leiding water geplaatst (hydro rdwc) voor een lange tijd waar ik nj terug probeerde op een ec van 1.1 maar ze stijgen naar de 1.2 terug. De wortels zien heel bleek ik denk dan dat is goed.

Met een extra ontvochtiger krik ik nu de temperatuur op.

De emmers zitten helemaal vol met wortels dat ik de aan wortelbinding (mag je wortels bijknippen van van planten ?). (Ik heb weken geleden ook al een verstopping gehad door teveel wortels en die moeten uit de leiding sleuren (heb die overtollige dan ook afgeknipt en tot nu circuleerd die weer goed maar daar is heel die probleemsstelling begonnen).

Dit weekend heb ik ook al een verdund bad van waterstofperoxide gegeven om mogelijkse rot uit mijn lijst uit te sluiten.

Ik zal straks enzymen toevoegen om dode wortelstjes. Te laten wegnemen uit mijn wortel kluit.

Vanavond zal ik nog foto’s bijvoegen maar dat kan ik nu even niet.

ph heb ik al bekeken via een andere meter ook om te kijken of mijn meter niet mismeet.

Ook al zitten twijfelen met dat de enigste inlaat (behalve de naden van mijn tent) de ontvochtiger is van spiderfarmer (dat wel mooi mijn waarde op niveau zet) dat er te weinig co2 zou binnen komen maar beiden afzuigers voel ik toch hard blazen en de ruimte waar ik mijn tent inzet is de deur open dus dus die zal ik niet luchtledig trekken.

Welke hydro pro’s kunnen mij helpen?

ondertussen post ik wat screenshot van mijn voedingscomputer. Oja spikes in de grafieken mag je wegrekenen als de ciruclatie pomp juist even stopt bij het doseren dan meet die even teveel maar dan circuleerd de rdwc verder en start de pomp van de voedingscomputer en is die spike toch weg.
    image.jpgimage.pngimage.jpg​​image.jpg

Wortels kunnen ook heel goed gesnoeid worden zolang je planten nog niet in bloei staan.
    In de bloei echt geen wortels meer snoeien dat geeft te veel stress en stilstand

Comment

Puur op basis van eigen ervaring.. wil dus niet zeggen dat het waarheid is.. Maar zie ik nou een nacht temperatuur van 17.2˚C en een dagtemperatuur van max 24.1˚C? Ik heb dat ook gehad toen ik in een schuurtje kweekte (hydro) maar ik kreeg veel strek, magere toppen en ze wilden maar niet eten.. Uiteindelijk zat ik op een EC van 0.7 en toch bleef die oplopen. Kan je niet vertellen hoe dat geëindigd is want ik heb de ronde om die reden afgebroken. Maar eerlijk.. dat zou nu het eerste zijn waar ik naar zou kijken. En een simpel advies... je voedingswater komt vaak onder de 20˚C.. Koop een eenvoudige verwarmingsstaaf voor het aquarium, zet die op 21˚C en je bent voor 2 tientjes in ieder geval van dat probleem verlost, gaat denk ik al een hoop schelen.
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        nou ja.. ik gebruik zelf een ir paneel maar als ik en geen kachel en geen co2 generator had kocht ik een ouderwetse petroleum kachel (zibro). deze levert namelijk tevens veel co2

• NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Een co2 generator is voor co2 flessen bij te vullen zeker? Wat is het prijskaartje onderling en is dat veilig als je niet thuis bent? Kan je dat afschakelen vanop afstand?

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        co2 generator is eigenlijk gewoon een gaskachel.. zoek maar op hotbox co2 en je snapt het idee. Qua kosten was het een onbetaalbare hobby maar SpiderFarmer en wellicht inmiddels ook MarsHydro heeft een redelijk betrouwbare co2 sensor voor bijzonder weinig geld.. Met redelijk betrouwbaar bedoel ik.. 50 ppm afwijking in het gebied rond 400 ppm en 15-20 in het gebied rond 1500 ppm. Het voordeel is dat die per definitie uitschakelt als de ingestelde co2 waarde is bereikt, nadeel is.. hoe groter hoe warmer. Denk je bij de aanschaf zoals ik dacht.. beter iets overcapaciteit.. dan krijg je daar spijt van als je niet feitelijk een stap groter gaat.. Ik heb als ik echt op 1300 µmol/m2/s wil draaien serieuze problemen met warmteafvoer. We hebben het dan over lucht van ruim 45-50 graden die uit de afzuiger komt, dat zie je in de winter heel goed. Beter koop je zolang je het in ruimtes van minder dan 4 m2 gebruikt maximaal 2.5KW. Een belangrijk verschil tussen de modellen.. je hebt ze met omvalbeveiling en zonder en met continu waakvlam of piezo ontsteking. Nadeel/voordeel van waakvlam is warmte met geringe co2 verzadiging, voordeel dat het geen geluid maakt met inschakelen. Piezo ontsteking heeft als voordeel/nadeel dat er geen co2 vrijkomt als hij niet ingeschakeld is maar het inschakelen klinkt als een ouderwets fornuis.. tik-tik-tik.. Daardoor ook iets gevoeliger voor storing. Zeker het overwegen waard.. wel een zwaardere nemen als je hem niet in de tent maar in de kamer zet waar de tent staat.. Dan kan je een zwaardere nemen als je dat zou willen maar je moet er rekening mee houden dat je dan ook de hele ruimte moet vullen met co2. Nu s dat op een niveau van 1500 ppm absoluut niet schadelijk maar je verneemt het wel. Een co2 generator is overigens absoluut niet geschikt om flessen mee te vullen.. Het is feitelijk gewoon open vuur in je tent. Je zou wel co2 flessen kunnen gebruiken ipv een generator.. stuk kostbaarder maar technisch veel veiliger. CO2 komt vrij bij verbranding maar wordt ook gebruikt om te blussen. Nadeel van CO2 in flessen is tevens het gesleep met flessen maar dat geld ook als je een generator op flessengas hebt
    Bezig...
    X