Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vloeibare meststof

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vloeibare meststof

    Korting op 420shop
    Zag toevallig een fles 'Vloeibare Meststof' staan, met de waarde van 7-5-6, enig idee of deze geschikt is?
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    #2
    Re: Vloeibare meststof

    Mss voor de hennep wel maar als je een ''echte'' kweek begint zou ik toch gewoon naar de GS gaan voor wat voeding.

    Grtzzzz
    Take a look at my Ice-Cold-Killers!

    Comment


      #3
      Re: Vloeibare meststof

      Opzich zou daar geen al te groot verschil in moeten zitten.

      Iemand nog wat info?
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #4
        Re: Vloeibare meststof

        Gewoon universele meststof is ook goed hoor. Ik heb de hele kweek gedaan met Praxis voeding 1 euro 10. Voor 1 liter

        M'n plant is geel geworden doordat ik met vakantie ging en dacht dat ik wel even voeding zou gaan halen bij de growshop daarna, maar het kwam er steeds niet van, en die plant werd maar steeds geler

        Dus ja, eigenlijk komt het door de growshop voeding dat m'n plant geel is geworden
        Ik heb nu een 2de fles Praxis voeding erbij gekocht, je krijgt zeker waar voor je geld

        Comment


          #5
          Re: Vloeibare meststof

          beste,

          ik gebruik gebruik ook altijd meststof uit dichtbijzijndste winkels, growshop te ver voor mij

          waarom wordt altijd meststof aangeraden van de growshop?, simpel: de verhoudingen van de elementen is afgestemd op de cannabisplant, er is veel minder kans dat je verkeerd voedt, je vraagt groeimeststof en bloeimeststof, leest af hoeveel ml/l , er staat zelf op de bloeivoeding in hoeveel ml/l je moet toevoegen in welke week van de bloei => ik zei het: zelf het kleinste kind kan nu zijn plant voedingswater geven

          nu als je naar een tuincentra gaat ligt dit al wat anders je zal voeding vinden voor allehande planten, maar de dag dat er "voor hennepplanten" tussenstaat mag je voorlopig nog van verderdromen, dus moet je gewoon wat meer redeneren

          hoe kies je je meststof
          stel jezelf de vraag, heb ik een bloeivoeding of een groeivoeding nodig? => zoek alle bloeimeststoffen/ groeimeststoffen met alle sporenelementen
          kijk dan op de verpakking je zal ergens NPK x-x-x (= hoofdelelmenten) zien staan, de getallen representeren hoeveel er tegenover elkaar van inzit

          groeimeststof: je plant heeft een grote behoefte aan stikstof (N) dus het eerste getal, vergeet niet dat Kalium (K), fosfor (P) ook belangerijk zijn in de groei maar in verhouding mag je plant wat meer stikstof toegediend krijgen, dus op die 3 getallen mag de eerste wat uitsteken (bv 7-4-5)

          bloeimeststof: je plant heeft een grotere behoefte aan fosfor en ook wel aan kalium maar in mindere maten aan stikstof (teveel stikstof in bloei is zeer slecht!), dus kies je voor een voeding waarbij de laaste 2 getallen hoger zijn of de eerst (bv 3-6-6)

          je zal wel wat vinden in die aard, als je maar begrijpt dat de verhouding tov elkaar belangerijk is

          natuurlijk zal je nu een meststof uitgestoken hebben voor 1 of andere plant die je waarschijnlijk niet in je huis hebt staan, ze zullen op de verpakking een aanbevolen dosis (ml/l) meegeven maar een cannabisplant kan wel wat meer voeding gebruiken

          dus start met hun aanbevolen dosis en bouw op, ken je plant! is ze overvoedt spoel de grond met gewoon water laat haar wat rusten en bij de volgende voedingsbeurt de dosis wat lager houden, na een tijdje is dat ook kinderspel (je begint het aan te voelen )

          bij het vorderen van de bloei moet de bloeivoeding natuurlijk ook weekelijks wat meer toedienen weer hetzelfde pricipe, ken je plant!

          dus je ziet er komt gewoon wat meer nadenken bij te pas en vergeet het belang van de sporenelementen niet!

          om iets simpels uit te leggen slaag ik er toch altijd in een hele muur vol te schrijven nouja grtzzzzz

          Comment


            #6
            Re: Vloeibare meststof

            Thanks voor je post, 7-5-6 zal dus goed zijn voor de groei
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

            Comment


              #7
              Re: Vloeibare meststof

              Oorspronkelijk geplaatst door Monsieur
              om iets simpels uit te leggen slaag ik er toch altijd in een hele muur vol te schrijven nouja grtzzzzz
              Haha, mee eens.. Is niet de eerste keer dat je het zo aanpakt op dit forum Maar dat vind ik juist wel leuk!
              Weet je trouwens of het uitmaakt dat ik gewoon standaard voeding geef (7-5-7) en dus eigenlijk te veel stikstof geef. Of zal dat echt tot overvoeding leiden?
              Mmm, ik zou het echt niet weten..

              Comment


                #8
                Re: Vloeibare meststof

                yep, nu wat systematisch zoeken naar het aantal ml/l dat nodig is om je plantje mooi fit te houden, over het algemeen moet ze langzaam opgebouwd worden, maar kijk uit voor verbrande bladpuntjes veel succes !

                @Sammy,
                blijkbaar is mijn uitleg nog altijd niet duidelijk genoeg, de getallen alleen bepalen niet over je overvoeding geeft of niet

                er spelen 2 factoren
                =>de NPK verhoudeningen onderling (bovenstaand vermeld)
                => hoeveelheid meststof die je toedient per liter voedingswaarde

                kheb moeite om het deftig uit te leggen ben nogal stoned

                vb: je geeft in de bloei een meststof met fictieve waarde (10-1-1) als je maar 1ml/ per liter voedingswater toedient ipl 5ml/l (zoals op verpakking) begrijp je dat je de plant in de bloeifase niet overvoedt (op gebied van stikstof) omdat je een demping steek op je 2e factor, bij dit extreme voorbeeld zullen je planten aan een gigantisch tekort aan K en P komen te zitten waardoor je onwaardige topjes overhoud.

                als men me nu nog misbegrijpt zal ik beter stoppen met men ingewikkelde lange uitlegjes en laat het over aan iemand die het simplistischer kan vertellen.
                grtzzzz

                Comment


                  #9
                  Re: Vloeibare meststof

                  Ik bedoelde het anders. Let op:

                  Stel:

                  Mijn plant heeft behoefte aan npk 2-5-7.
                  En ik geef dan npk 7-5-7.
                  Dan krijgt ie genoeg P en K, maar teveel Stikstof. Kan dat overschot aan stikstof dan tot overvoeding leiden?

                  Hoop dat je me zo snapt, sorry voor de onduidelijkheid..

                  Comment


                    #10
                    Re: Vloeibare meststof

                    als je plant in de bloei staat zul je bij een goede dosis kalium en fosfor inderdaad met deze meststof een te hoge stikstofwaarde toedienen, te veel stikstof in de bloei remt de bloei en bij een grote overdosis zullen je plukken uitschieten en zul je dus takkerige, luchtige plukken krijgen, m.a.w kwalitatief en kwantitatief slecht

                    je meststof die je gebruikt zul zou je beter gebruiken voor de groeifase van de plant, kzou even gaan shoppen voor een beter geschikte meststof voor de bloei, je plantje is die enkele euro's echt wel waard
                    hopelijk is dit het antwoord waarna je zocht ?

                    grtzzzzzzzzz

                    Comment


                      #11
                      Re: Vloeibare meststof

                      Jep, thanks man, precies wat ik bedoelde
                      Zal ff gaan kijken dan...

                      Comment


                        #12
                        Re: Vloeibare meststof

                        vooruit ik zal geen nieuw topic aanmaken, maar dit ouwe topic uit de sloot halen,

                        valt hier iets mee te beginnen? kwam het net tegen in de schuur,
                        wou het eigenlijk 100% natuurlijk houden, maargoed..






                        graag tips

                        Comment


                          #13
                          Re: Vloeibare meststof

                          Dit kun je wel als groeivoeding gebruiken, maar zeker niet als bloeivoeding!
                          sigpic

                          Comment

                          Bezig...
                          X