Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Nieuwe groei van toppen na 2-3 dagen spoelen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nieuwe groei van toppen na 2-3 dagen spoelen.

Korting op 420shop
    Beste Medegrowers.

Ik denk ik vraag het toch maar even hier.
    Nadat ik was begonnen met spoelen zijn 2 tot 3 dagen erna de toppen ineens anders.
    Ze hebben allemaal nieuwe witte pistels en hoe moet ik het noemen, zeg maar puisten en uitschieters met dus die nieuwe witte pistels.
    Heb ze op de foto omcirkeld met rood.
    De middentop van eentje heeft zelfs in die 3 dagen een 2cm kroon erop gevormd.
    Nu mijn vraag(en)

1) is dit normaal? want heb het nog niet eerder gehad.
    2) Moet ik verder gaan met spoelen? Of wachten en weer verder met voeding? Of iets anders? (Ik spoel normaal 10 dagen met flawless finish van advanced nutrients)
    3) Voordat ik begin met spoelen waren dus de meeste pistels al bruinig geworden en met de microscoop was toch het meeste van de trichomen melk wit en hier en daar een beginnende bruine daarom begonnen met spoelen. Want de puisten hebben nu weer transparante trichomen. ?????????

Planten hebben altijd via onderkant water gehad en voeding via gieter aan de bovenkant.
    Vat met water is altijd ph 6.3-6.7 geweest en de lamp heb ik zo gehangen volgens PPFD schema.
    het gaat om 2 Sour D*g Autoflowers.

Foto puisten en uitschieters (ook het kroontje wat er boven op is gegroeid)
    De gene die aan de rechterkant van de tent staat heeft het meeste uitschieters, de middelste een stuk minder
    IMG_6470.jpg
    IMG_6471.jpg
    IMG_6469.jpg

Foto overview

IMG_6468.jpg
    IMG_6463.jpg

PS: nog vergeten te vermelden dat ze zaterdag 6 juni 10 weken oud zijn vanaf dat het eerste blaadje boven de grond kwam.
    Bij de webshop stond op de pagina 9-10 weken zaadje tot oogst. (Pagina bestaat niet meer omdat ze die strain niet meer verkopen op wiet*****)

Flawless Finish
    IMG_6458.jpg
    IMG_6478.jpg
    Last edited by Silas; 4 dagen geleden.

Extreme vorm van foxtailen, die nieuwe groei, speciaal net na het spoelen , verklaarbaar wss. Ik denk dat je gewoon kan knippen, al gaat nieuwe groei niet rijp zijn maar ikzelf weinig ervaring ermee , kdacht dat de meeste hier gewoon het plan volgen en minder kijken naar nieuwe stukken , mooie dames hoor!
    Ganja always does the trick.

Comment

Naar mijn bescheiden mening zie je dit fenomeen vooral bij de spider farmers.
      Door het wittere licht in vergelijking met bv mars hydro en lumatek wil de plant meer groeien en minder rijpen.
      deepred 660 nm en far red triggeren rijping en daar heeft SF er minder van in zitten.

Let op; dit is een compleet persoonlijke observatie. Mijn hoofd ondersteunt mijn gedachten met het idee dat veel wiet nog steeds "HPS genen" van der overover grootouders geniet.
      Last edited by Highrider; 4 dagen geleden.

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Kan wel wat je zegt highrider, ik heb in mijn gehele tent mss max 20 rode diodes , mss toch te veel die bloei en groei doet gaan?

• ReCoil
        ReCoil commented
        Editing a comment
        Moet wel de rood 660nm en de ir en uv uitzetten in de vegatieve fase. Heb gemerkt dat het toch de plant beinvloed in de groeifase. Pas als ik de plant zie gaan voorbloeien begin ik met de deep red,ir en uv

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Vaak met enkel wit kloppen de gegevens wel van de zaad boer, met 660nm en 730nm kunnen ze 5-7 dagen eerder klaar zijn. Ik ben geen fan van 730nm

Als je naar de close up kijkt dan schrik je, want je ziet bloei en groei van de top.

Maar als je de hele plant bekijkt dan valt dat reuze mee en ik zou haar knippen.
      Je wilt immers zo weinig mogelijk topblad

Maar de optie van Highrider kan ook

Veel gestelde vragen over het forum
      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      ?
      420Shop.NL
      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

IMG_6479.jpg
        mijn lampen zoals ik beschreef. Ralight 360watt , 2x80cm deep red 660nm, 2x60cm infra red, 2x60cm uv.

de uv staat 10 minuten max per elk uur hoofdlamp aan en de infra red staat op 30minuten bij begin lichtschema en 30min einde lichtschema per 24 uur.

Comment

• Highrider
          Highrider commented
          Editing a comment
          Genetica zal ook een grote rol spelen in dit verhaal.
          In totaal heb je dus iets van 460 - 500 watt hangen? Hoe groot is je tent opp?
          Huismerk of bekende breeder?
          Last edited by Highrider; 3 dagen geleden.

Bedankt voor de reacties.

Ik ga gewoon lekker verder met spoelen en dan komende woensdag knippen en gaan drogen.
        was me er niet van bewust dat er nog zoveel verschil in de lampen was.
        had de ralight toen met korting kunnen kopen €139 toen voor betaald.
        Ik dacht dat scheelt de helft met spider farmer lampen.
        heb ook een mars hydro 150watt TS type lamp dus zal is kijken naar het verschil.

sinds 3 weken nog een mini tentje staan en daar heb ik een lamp in hangen die ikzelf van meerdere 1 heb gemaakt. (Totaal 230watt)
        IMG_6480.jpg
        deze samen gemonteerd op beugels.
        IMG_6483.jpg
        IMG_6482.jpg

In mn droogtent heb ik een 320watt hangen van aliexpress
        IMG_6481.jpg
        IMG_6476.jpg

Zal is in de gaten houden of er veel verschil in gaat zitten in de toppen en planten tussen de tenten.

Comment

Had toen eerst de deep red erbij gehaald en daarna de uv en ir bijlampen.
          Ik had dat in een youtube filmpje gezien van een gast die ze had gekregen om te testen.
          Ik kan nu moeilijk zeggen of het helpt ja of nee want heb ze al sinds tweede kweek.
          Had ze toen bij amazon gekocht in een combi deal.

IMG_6487.jpg
          IMG_6489.jpg
          IMG_6491.jpg
          IMG_6492.jpg

en zo gemonteerd met de beugel die je erbij krijgt. (Je moet wel plek hebben om ze te laten passen, met een dichte lamp werkt dit niet)
          IMG_6493.jpg

Comment

• ReCoil
            ReCoil commented
            Editing a comment
            Wat minigrowcase zegt ga ik wel is testen.
            Deze nieuwe ronde doe ik alleen dit keer gefeminiseerde zaadjes inplaats van autoflower dus volgende ronde zal ik het is vergelijken met fotos en dan die hele kweek de deep red,uv en ir uitlaten en alleen op de hoofdlamp doen. Zal zelfs de zelfde soort proberen die keer dan is het nog beter te vergelijken.
            Ben benieuwd dan zou die extra lampen dus ook voor niks stroom trekken.
            We gaan het zien.
            Zal wel een half jaartje duren denk ik voordat ik zover ben maar we gaan het zien

• ReCoil
            ReCoil commented
            Editing a comment
            En met wit bedoel je dan 6000k of 5000k want sommige lampen gebruiken 5000k als wit en andere weer 6000k.
            6000k zou hard white moeten zijn.
            3000k is volgens mij soft white (gelig)
            En daar tussen heb je nog natural white dus zal 4000k-5000k zijn of hier tussen in.

• Minigrowcase
            Minigrowcase commented
            Editing a comment
            3500/4000k is het meest voorkomende of 3000/5000k

Ik ken niet veel van ur en ppfd en zo , wel al wat van infrarood gelezen en kdenk dat we dat volledige verhaal niet kennen. Dat gebruiken we om de diepste geheimen van de kosmos te ontdekken , de detectoren zijn gebaseerd erop bedoel ik , spectrum die onze ogen niet opgebouwd voor zijn om te zien. Het is natuurlijk en overal aanwezig maar mss zijn de dames niet opgebouwd ook om er zoveel te ontvangen . Opnieuw brainfart niks wetenschap of toch weinig hierachter
          Ganja always does the trick.

Comment

Bezig...
          X