Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

insecticide in bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    insecticide in bloei

    Korting op 420shop
    heb een lady van 2,5m hoog beloofde serieus wat weed op te leveren , 2 dagen geleden heb ik gespoten tege schimmel, nu zie ik dat alle witte haartjes opeens bruin zijn geworden, de thc is weggetrokken, niet overal maar op de topjes van de toppen, komt dit weer in orde? want ik maak me serieus zorgen dat de bloemen zich niet verder meer zullen ontwikkelen, voor de rest ziet de plant er nog tip top in orde uit...
    hopelijk snel een antwoord wan kstress me kapot , groeten

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Cannab0y
    Benodigdheden "pepperspray"Werkwijze

    - Leg de pepers in een zeef
    - Daaronder zet je een kommetje met een halve liter water
    - Laat de zeef met de pepers even in het water liggen
    - Na kwartiertje het zeefje uit het water halen en met een lepel de pepers pletten boven het kommetje om alle sap te benutten
    - Daarna het mengsel in het kommetje (zonder geplette pepers!) in een vernevelaar gieten en je bent klaar


    Dat zou normaal gezien wel straf genoeg moeten zijn om menig insect van je plantje af te houden. 100% biologisch en je kan er niks mis mee doen.
    Verder hoort dit topic thuis in de Cannabis Helpdesk-sectie. Vanaf nu kan je het daar terugvinden .

    Greetz

    Comment


      #3
      Re: insecticide in bloei

      Dat die witte haartjes bruin worden is normaal en hoort ook zo. Het woordje "plots" is wel onrustwekkend want dat doet aan toprot denken. Heb je een foto ?

      Comment


        #4
        Re: insecticide in bloei

        vergeef me mijn onbeleefdheid heb me ondertussen al voorgesteld had ook wat beter de situatie van mijn probleem moeten schetsten. dank u voor uw bezorgdheid maar kweet best dak ik die weed nog moet oproken , normaal besproei ik mijn plant nooit in de bloei, bij schimmel op de stengels dek ik de schimmel af met kalk, deze droogt de schimmel uit en sterft. natuurlijk moet je na regen de behandeling herhalen, en er een wakend oogje op nahouden

        bij schimmel in de buds knip ik aangetaste delen weg, bij droog weer np, maar bij het weer dat we nu constant hebben zijn de "gewonde" delen van weg te knippen een ideale voedingsbodem voor een schimmel om zich te nestelen (heb er me vorig jaar genoeg aan geergerd)

        daarom dacht ik wegknippen en behandelen met fungicide, ik dacht inmiddels maar te oogsten begin oktober, nu blijkt dat ik een verkeerd middel heb gebruikt (vermoedelijk een insecticide), heil aan mijn ma, die is moet leren de producten terug in hun juiste doosje te steken !

        post sebiet een foto, kodak ant opladen

        Comment


          #5
          Re: insecticide in bloei

          Dat verduidelijkt al wat de situatie. Enkele jaren terug heb ik iets vergelijkbaars meegemaakt en dat is zeer stresserend naar het einde van de bloei toe, vooral als het k*weer is. Ik heb toen eieren voor mijn geld gekozen en vroegtijdig geoogst en vermits ik liever dan high dan stoned ben heb ik er ook geen spijt van gehad. Het is een hele opluchting als ze ontdaan van alle troep aan het droogrek hangen en er verder niets meer kan foutlopen.

          Comment


            #6
            Re: insecticide in bloei

            de haartjes zijn in theorie nog wit, ze zijn verkleurd door het bespuiten met verkeerd spul, eerste gedacht was ook oogsten maar zal dit zeker niet doen en wel om de volgende redenen

            => de plant kan nog 3 weken verderrijpen (normaal gingen de haartjes dan ong overal bruin zijn geweest)
            => de insecticide heeft nu nog 3 weken tijd om af te breken o.i.v licht en afspoeling door regen
            => kan voor jullie experimenteren als het nu beter is om vroegtijdig te oogsten of te laten hangen (wat ik nu zal doen) en heb ik al doende weer iets bijgeleerd

            overigens is de controle op rijpheid via de trichromes veel betrouwbaarder

            grtzzzzz

            Comment


              #7
              Re: insecticide in bloei

              Mocht ik van jou zijn ik zou de plant dagelijks eens een sproeibeurt geven met zuiver water mocht de verbranding verder doorgaan, want die heb je nu. Je hebt teveel van die rommel erop gespoten en zoals cannaboy zegt, je wilt dat niet oproken man. Laat ze met rust met die troep nu en laat de natuur zijn gang gaan .
              Lees deze eens chemische-middelen-t1422.html.

              gezonde long



              Spuit Long



              Grtz

              Comment


                #8
                Re: insecticide in bloei

                ik spoel mijn plant al elke dag met de tuinslang af (als het mooi droog is) , het probleem is ondertussen al voorbij de bovenste zaaddoosjes hebben zich al herpakt en de thc staat al bijna al even mooi als 2 cm eronder, komt in orde

                heb zelf genoeg chemie gezien om weten wat voor gevaarlijk spul ze in hun insecticides draaien, maar was ook mijn bedoeling niet om het erop te spuiten maar het is nu gebeurd, en ik oogst nog zeker niet dus tzal wel niet veel in men buds blijven hangen, mits haar dagelijkse dousj en dan droogschudden

                vraag: waarom de foto's over niet rokers long tov de rokers long? => als ik agliek sporen van insecticide binnenkrijgen zal dit wel men zenuwstel aantasten of longschade veroorzaken maar, ze zullen er niet zwart van uitslaan dat zal wel spijtig genoeg door de cannabis gebeuren

                Comment

                Bezig...
                X