Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Luchtvochtigheid en de Temperatuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Luchtvochtigheid en de Temperatuur

    Korting op 420shop
    Hebben dit jaar voor het eerst een Dark-room erbij, hebben buiten gekweekt en dat beviel ons goed.

    Nu heb ik een vraag/probleem met de luchtvochtigheid en de temperatuur:

    Plantjes zijn donderdagmiddag geplant, de temperatuur was rond de 30 gr. als het licht aan is. De luchtvochtigheid
    was als de lamp aan was ongeveer 40% dit is te laag, het beste is ongeveer 70%. Heb er natte handdoeken in gelegd
    maar het werd nog niet beter. Er was mij ook verteld dat ik de plantjes ook kon benevelen met een bloemenspuit, nu
    las ik in een topic hier dat dit moet als het licht uit is, anders verbranden de blaadjes.
    Nu heb ik gistermiddag er een
    luchtbevochtiger in gezet, deze kan ik instellen op de gewenste vochtigheid. Nu is de vochtigheid goed maar loop de temperatuur op tot 35,7 gr. Wat moet/kan ik doen??????? Zit met de handen in m'n haar. Is voor mij de eerste keer een tent, als je buiten plantjes hebt heb je dit niet.

    Groet,
    Sneeuwwitje/Till

    #2
    De Super-Spreader (lichtverspreider,warmte deflector) is een V-vormige, geperforeerde metalen plaat die is ontworpen om precies onder een horizontale lamp te passen en het teveel aan licht en warmte weg te reflecteren van de "hot spot" naar de uiteinden van de kamer. Tegelijkertijd wordt een afgepaste hoeveelheid licht doorgelaten door de perforaties om uniformiteit te houden tussen het centrum en de randgebieden van de groeiruimte. Door de "hot spot" weg te halen en te verspreiden kunnen ongelooflijke voordelen behaald worden. Lampen kunnen nu dichter op de planten gehangen worden dan ooit voor mogelijk werd gehouden, het gebied dat door elke lamp wordt beschenen is groter dan ooit, lichtopbrengst en doordringing worden verveelvoudigd en warmte wordt sterk verminderd.


    Peace

    PS: Hoeveel watt is je lamp eigenlijk?

    Comment


      #3
      Re: Luchtvochtigheid en de Temperatuur

      Nee, ik zuig boven de lamp.
      De lamp is 600 watt.

      Heb de lamp ongeveer 1.50 meter boven de plantjes hangen.

      Dus als ik het goed begrijp moet ik een "Hitteschild Super Spreader" kopen en die onder de lamp hangen.
      Nu ben ik nog een groetje wat betreft binnenkweet: kun je mij vertellen wat de "Hot-spot" is??????? Volgens mij
      is dat de kap boven de lamp.

      Alvast bedankt,

      Till

      p.s . maar dan blijft de temp. toch nog het zelfde??????????

      Comment


        #4
        Re: Luchtvochtigheid en de Temperatuur

        als ik het goed heb is zo een heat spreader een schild die je warmte door het hele hok laat verplaatsen inplaats naar een rechte stuk en de schild absorbeert ook hitte in

        maar een hot spot is dat dat licht deeltjes op 1 plek komen en die heel heet worden

        denk maar na doe een vergroot glas op de grond en laat de zon er maar op schijnen ... heb je vast wel als kind gedaan om iets te verbranden

        ongeveer als dat is het

        Comment


          #5
          Re: Luchtvochtigheid en de Temperatuur

          Weet niet of het een idee is of kan.

          Heb gelezen dat je beter een 400watt lamp op 1m2 kan doen dan een 600watt lamp.
          Dit ivm de warmte die een 600watt lamp geeft.
          Heb er nu een 600watt lamp boven hangen, kan ik er nu gewoon een 400watt lamp indraaien
          of moet ik ook een andere travo hebben.

          Heb vanmorgen de luchtaanvoer veranderd maar de temp. blijft boven de 33gr. als de lamp brand.

          Groet,
          Till

          Comment


            #6
            Re: Luchtvochtigheid en de Temperatuur

            of sterkere afzuig

            Comment


              #7
              Re: Luchtvochtigheid en de Temperatuur

              Hoi
              Ik heb ook 600 watt lamp in mij tent van 1m2, gaat goed.
              Afzuiger hangt er naast, maar ik heb ook ventilator voor lucht in te blazen.
              Temperatuur meestal rond 26 - 27 .

              Comment


                #8
                ik zit met 4 400watt lampen bij een hok van 1.5m breed en 3.5m lang en had jou probleem ook wat ik deed om me luchtvochtigheid omhoog te krijgen was de muren van je hok benevelen en je vloer nat maken de warmte was bij mij ook wat te hoog daarom heb ik lucht toevoer omhoog gezet en de luchtafvoer hoger en het was gelijk beter had 70% luchtvochtigheid bij 25 graden
                2 joints in the morning, 2 joints in the afternoon
                http://i21.photobucket.com/albums/b2...r/bazecopy.png

                Comment


                  #9
                  goeie vraag eigenlijk. heb ook 600 wat. kan je er een lamp van 400 w indraaien en dezelfde transfo houden van de 600 w??

                  Comment


                    #10
                    nee ze moeten allebei gelijk al heb je een 400 watter dan moet er ook een 400 vsa erin

                    Comment


                      #11
                      idd die fout heb ik ook eens gemaakt, ging jaren goed maar is NIET aan te raden.

                      **400 watt vsa (ballast) met 600 watt hps

                      1) hps maakt geen gebruik van de volledige 600 watt omdat ie die simpelweg niet krijgt van de 400 watt ballast.

                      het gevaar hierbij is dan dat de vsa erg verhit raakt, op een gegeven moment meer lawaai gaat produceren en dan heb ik het nog geeneens over de grote kans op problemen vanwege brandgevaar i.v.m. de overbelasting.

                      **600 Watt vsa (ballast) met 400 watt hps

                      Niet aan te raden!! ik weet niet of 1 van jullie wel eens een hps uit elkaar heeft zien springen maar das ook geen pretje <<==

                      veel anderen zeggen dat je wel een 600 watt ballast kunt gebruiken in combinatie met een 400 watt hps, omdat de ballast maar 400 watt zou leveren. MAAR DAT IS NIE ZO VEILIG ALS ZE BEWEREN!!! Ook zal de levensduur van de HPS hierdoor flink verkorten en met een beetje pech paar uurtjes bij de dokter zodat hij/zij met een pincet de splinters kan verwijderen

                      ==>>Aan te bevelen is om een vsa en hps van de zelfde kaliber te gebruiken<<==

                      greetz sens

                      Comment


                        #12
                        had al zo een vermoede. bedankt voor de tip jongens!
                        bespaart me problemen en zo te horen ook dokterskosten!! haha greetz.

                        Comment


                          #13
                          Re: Luchtvochtigheid en de Temperatuur

                          Heb ook een secret jardin 120 Darkroom!
                          Een 600 watt is te veel voor deze ruimte!Of je moet veel afzuigen(veel geluid)
                          Of je moet een cooltube nemen!
                          Ik heb er nu een 400 watt in hangen!Had ik eerder moeten doen!
                          Alles is beter onder controle te houden!
                          Alsof alles vanzelf gaat!
                          Tempratuur is 25 graden en de luchtvochtigheid regelt zich vanzelf!
                          alleen in het begin een paar schaaltjes water onder de lamp plaatsen voor die hoge lv
                          waar jonge plantjes van houden!
                          Peace,
                          Dr. Haze

                          Comment


                            #14
                            Re: Luchtvochtigheid en de Temperatuur

                            Oorspronkelijk geplaatst door sneeuwwitje View Post
                            Hebben dit jaar voor het eerst een Dark-room erbij, hebben buiten gekweekt en dat beviel ons goed.

                            Nu heb ik een vraag/probleem met de luchtvochtigheid en de temperatuur:

                            Plantjes zijn donderdagmiddag geplant, de temperatuur was rond de 30 gr. als het licht aan is. De luchtvochtigheid
                            was als de lamp aan was ongeveer 40% dit is te laag, het beste is ongeveer 70%. Heb er natte handdoeken in gelegd
                            maar het werd nog niet beter. Er was mij ook verteld dat ik de plantjes ook kon benevelen met een bloemenspuit, nu
                            las ik in een topic hier dat dit moet als het licht uit is, anders verbranden de blaadjes.
                            Nu heb ik gistermiddag er een
                            luchtbevochtiger in gezet, deze kan ik instellen op de gewenste vochtigheid. Nu is de vochtigheid goed maar loop de temperatuur op tot 35,7 gr. Wat moet/kan ik doen??????? Zit met de handen in m'n haar. Is voor mij de eerste keer een tent, als je buiten plantjes hebt heb je dit niet.

                            Groet,
                            Sneeuwwitje/Till
                            Natte handdoeken en een bevochtiger helpen niet. Het enige wat je kunt doen is de temperatuur omlaag doen. Koudere lucht kan minder water bevatten en de luchtv zal dus omhoog gaan.

                            Als je je lamp wat hoger hangt hoeft die luchtv niet echt een probleeem te zijn. Als je ruimte volkomt met blad zal de luchtv ook verder omhoog gaan. De eerste weken wordt het moeilijk , maar naar mate je ruimte voller komt met blad zal alles relaxter gaan.

                            Comment

                            Bezig...
                            X