Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

is deze kast goed en wat nog nodig?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    is deze kast goed en wat nog nodig?

    Korting op 420shop
    zoals ik zei bij mijn voorstelling ben ik echt nog een leek in het kweken daarom ook mijn vraag of dit een goede kast is om mee te beginnen, iemand ervaring met deze kast en graag wat hulp ook met hoe ik eraan begin want weet echt niks 0,0


    SECRET JARDIN DS60II KWEEKSET ''HOBBY'' COMPLEET

    COMPLETE SET INCLUSIEF: 1x SECRET JARDIN DS60II 60X60X140CM
    1x ZELFBOUWSET 250WATT ETI+PHILIPS BULB
    2x 4 METER KABEL VOOR AANSLUITEN LAMP & AFZUIGER
    1x KOOLSTOF FILTER CAN9000 (400 M3)
    1x RUCK BUISVENTILATOR RK 125 L - 350M3 65 WATT / 0,3A
    2x ALUCONNECT SLANG VOOR AFZUIGING + SLANGENKLEMMEN
    1x THERMO-HYGRO METER MET MIN./MAX. STAND & LUCHTVOCHTIGHEIDS METER
    1x FANLINE FAN CONTROLLER THERMOSTAAT VOOR IDEAAL KLIMAAT
    1x BESTRON CLIP VENTILATOR VOOR VENTILATIE TENT
    1x ANALOGE TIJDSCHAKELAAR VOOR GROEI/BLOEI PERIODE
    1x 2 METER KETTING + S HAKEN VOOR OPHANGING REFLECTOR




    en wat heb ik buiten dit nog allemaal nodig om van start te kunnen gaan, graag wat hulp mannen

    mvg peacemaker
    Wil je blowen, moet je het zelf growen

    #2
    Re: is deze kast goed en wat nog nodig?

    Potten, aarde en eventueel voeding zou wel handig zijn. Verder kan je nog een waterbak met circulatiepompje erbij zetten. Daar kan je dan vast het water met de voeding vermengen. En een brandblusser kan ook nooit kwaad

    Comment


      #3
      Re: is deze kast goed en wat nog nodig?

      1x ANALOGE TIJDSCHAKELAAR VOOR GROEI/BLOEI PERIODE.dat kan maar dan zou ik wel een omnitrex nemen.een luchbevochtiger helpt ook goed om de stekken te doen aanslaan,en zaailingen vinden het ook heel fijn.en natuurlijk lightmix en biovoeding,dan hoef je niet af te zuuren.maar dan moet je wel minimaal 15 liter aarde per plant gebruiken,anders heeft je aarde niet genoeg kalk buffer.goede digitale weegschaal om je potten te wegen is ook heel makkelijk,zo kun je makkelijk bepalen wanneer ze weer water moeten hebben.

      Comment


        #4
        Re: is deze kast goed en wat nog nodig?

        alvast bedankt mannen voor de hulp, indien men een beter starterspakket weet mag me dat altijd meegedeeld worden
        tumble trimmert wat is lightmix en waarvoor dient het, ge ziet ben echt een leek he maarja men moet het ooit eens leren zeker, liever iets teveel vragen dan niet te weten waarmee ik bezig ben
        Wil je blowen, moet je het zelf growen

        Comment


          #5
          Re: is deze kast goed en wat nog nodig?

          lightmix is aarde met een lage ec.daar bedoelen ze voedingswaarde mee.deze lage ec is perfect voor jonge stekken of zaailingen

          Comment


            #6
            Re: is deze kast goed en wat nog nodig?

            even ter info, stekken dat ken ik maar wat zijn zaailingen? zijn dat de planten die de zaadjes geven? dus eens je stekken hebt bv dan moet je andere aarde gebruiken voor de stek op te kweken tot volwaardige plant of blijft men met dezelfde aarde(lightmix) werken?
            kweet het klinkt stom van me maar ken echt niks van kweken, ken veel van soorten wiet maar niet van kweken
            Wil je blowen, moet je het zelf growen

            Comment


              #7
              Re: is deze kast goed en wat nog nodig?

              Een zaailing is een plantje dat ontsproten is uit een zaadje. Zaadplanten hebben voordelen en nadelen: het grootste voordeel is dat ze een penwortel hebben en dus sterker zijn dan stekken. Een ander voordeel is dat je in tegenstelling tot stekken geen enge ziekten in huis haalt. Stekken evenwel hebben de zelfde genetica als de moederplant: dus verschil in groeihoogte, ongelijk ontkiemen komt dus ook niet voor. Dat is dus het voordeel van stekken. Om Johan Cruijff te citeren: "elk nadeel heeft zijn eigen voordeel".

              Comment


                #8
                Re: is deze kast goed en wat nog nodig?

                Online kweekcursus
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: is deze kast goed en wat nog nodig?

                  thx Xtreme voor deze interessante toelichting, ben alweer wat wijzer nu
                  ondertss naar volgend vraagje overgaan, de hoogte van de lamp hoe hoog is die van de plant en is deze dan ook dezelfde hoogt als bij het stekje daar ik al verschillende fotos gezien heb dat lampen dichter of verder gehangen worden van stek/plant?

                  thxQnQ ga dat eens goed onderzoeken dan hoef ik niet zoveel vragen te stellen en kan ik ermee beginnen
                  Wil je blowen, moet je het zelf growen

                  Comment


                    #10
                    Re: is deze kast goed en wat nog nodig?

                    De hoogte van je lamp, daar zijn verschillende visies over. Bij het ontkiemen van zaden wordt wel aangeraden om de lamp "hoog" te hangen: bijvoorbeeld een 400 watt HPS op 1 meter hoogte. Zelf twijfel ik daar over, omdat de natuur immers ook geen rekening houdt met de lichtintensiteit bij zaden. Anderzijds, als je gaat "klooien" met stekken -waar overigens niks mis mee is- zou ik de lamp inderdaad hoog hangen. Immers, stekken hebben heel weinig wortels: dus de "VPD" (vapour pressure deficit) is een belangrijke factor, die kleine worteltjes hebben niet voldoende vermogen om de sapstroom richting blad aan te sturen. Vandaar dat bij stekken de lichtdruk, alsmede de bladtemperatuur, de relatieve vochtigheid van de lucht en de daarmee samenhangende verdamping van groot belang is.
                    Last edited by Xtreme; 18 October 2011, 17:45.

                    Comment


                      #11
                      Re: is deze kast goed en wat nog nodig?

                      een 250watt lamp dan ook op dezelfde hoogte zoals de 400watt lamp of toch net iets lager? dus eigenlijk kan je vanaf je begint met ontkiemen je lamp al direct op de hoogte hangen dat je zal eindigen met je plantjes?
                      Wil je blowen, moet je het zelf growen

                      Comment


                        #12
                        Re: is deze kast goed en wat nog nodig?

                        hoeveel plantjes zou ik in deze kast van 60x60x140 mogen zetten en wat zou daar normaal de oogst van moeten zijn ongeveer gerekend want je kan nooit zeggen hoeveel oogst je hebt maar is om er een gedacht van te krijgen, vriend van mij zegt 4 plantjes klopt dit?
                        Wil je blowen, moet je het zelf growen

                        Comment


                          #13
                          Re: is deze kast goed en wat nog nodig?

                          Houd het maar op 4, is bovendien beter als je ooit "gepakt" wordt. Opbrengst: bij HPS ongeveer 0.5 gram per watt, oplopend bij voldoende ervaring tot tegen de 1 gram per watt.

                          Comment


                            #14
                            Re: is deze kast goed en wat nog nodig?

                            thx eXtreme doe ik
                            Wil je blowen, moet je het zelf growen

                            Comment


                              #15
                              Re: is deze kast goed en wat nog nodig?

                              Doe je best en "alles zal regt kom". (ik heb in 1971 en 1972 in Pretoria gewerkt, vandaar dit "Bargoens".) Terzijde: ook daar hadden de naturellen goede "dagga".

                              Comment

                              Bezig...
                              X