Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

PH Meters & Solutions

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PH Meters & Solutions

    Korting op 420shop
    Dag Blowers & Growers,


    Ik zit met een klein probleem met mijn PH Meters. Ik heb een Milwaukee Sharp dat is mijn eerste meter waar mee ik ben begonnen.
    4 dagen geleden heb ik hem in het water laten vallen en hij tripte hem en ging niet aan pas de volgende dag deet ie het redelijkerwijs. Ik heb de verkoper gebeld die mijn eerder vertelde dat het product waterdicht is. Ik zie dat op de verpakking nergens terug. Uiteindelijk heb ik de verkoper gebeld en kon hem om ruilen maar dat kon pas volgende week na de feestdagen. Ondertussen heb ik een nieuwe van mijn broertje geleend. Ondertussen doet de mijne denk ik normaal omdat ie precies doet net als mijn eerdere oogst. Omdat ie eerder tripte ben ik erg wantrouwig over mij PH Meter. Uiteindelijk gebruik ik die van mijn broertje klopt ie ook niet ik heb hem geeikt met de solution op 7.0
    maar als ik die van hem in een glas water zet zegt ie dat het water 7.50 is. Met de mijne krijg ik gewoon 7.0 te zien. Goed denk ik weet je wat ga de mijne eiken maar telkens als ik de mijne wil eiken krijg ik de melding het solution is vervuild of niet goed. Het tekentje EC geeft ie aan. Mijn vraag was maakt het wat uit welke solutions je gebruikt om het te kunnen eiken of moet het merkgebonden zijn aan jouw eigen meter, en kan er tussen 2 PH Meters zo een groot verschil optreden met het meten van het water ben echt in de war en thx als iemand me ermee kan helpen anders blijf ik PH Meters kopen. Hieronder de afbeelding van de PH Meters.

    IMG_0134.jpg
    sigpic

    #2
    Re: PH Meters & Solutions

    ben zelf ook niet een kei op het gebied van meters,maar wil het wel proberen,koop demi water,is accuwater dit heeft bijna geen ec en altijd PH7.dit water moet je niet gebruiken om te ijken,maar om een keer in de week effe snel te kijken of je meter nog goed is.reinigen van je electrodes,met een nat wattestaafje of tanderborstel<nieuw>.doe dit ook een keer in de week.dus nu eerst je meter schoon maken,dan in de demi water zetten 30 sec is de ph geen 7 dan moet je je meter gaan ijken.gebruik daarvoor ijkvloeistof,welk merk maakt niks uit bij mij staat er ph 7.01 op.ik zet me meter nooit droog weg.in het dopje heb ik een klein stukje spons gedaan,en dat hou ik nat met bewaar vloeistof.ik heb een dure eutech combi meter,en kweek op cocco,s en als ik de meter niet elke keer goed schoonmaak gaat ie ook kutten,dus ik leef met je mee

    Comment


      #3
      Re: PH Meters &amp; Solutions

      Enkele opmerkingen over pH-meters:
      - Je kunt een meter alleen calibreren. Ijken doet het Ijkwezen of een certificeringsinstantie.
      - buffers kun je het beste bij kamertemperatuur bewaren, het beste in het donker.
      - hoe hoger de pH-waarde, des te korter houdbaar.

      Tijdens kalibreren bepaal je namelijk 2 zaken:
      -Het nulpunt wat rond de pH 7 ligt
      Wanneer dit verloopt richting pH 6, heb je te maken met vervuiling over het diaphragma van het referentiesysteem. Zolang de elektrode maar KCL kan uistromen via het diaphragma is er niets aan de hand.
      Wanneer we echter onder een nulpunt komen van PH 6 (59,16 mV), dan uitputting van KCL de boosdoenerzijn. Dan is het ook over en uit met de elektrode.

      - het tweede is de steilheid van de elektrode uitgedrukt in mV/pH theoretisch is dat 59,16mV/pH. wanneer dat afneemt kan dit komen door vervuiling aan de glasbol of aan uitputting van het KCL. Beide gegevens zijn geen probleem, zolang je maar regelmatig kalibreert. een steilheid onder de 50mv/pH duidt wel op het einde van de elektrode.

      elektrodes bewaar je inderdaad in dezelfde vloeistof als de interne buffer, dat is dus meestal 3 of 3,5 mol KCL pH7. Ook wanneer je hem gereinigd hebt met HCl laat hen dan een tijdje in KCL staan om te zorgen dat het diaphragma weer vrij wordt van HCL, dit zou anders leiden tot een steilheid >59,16 mV/pH

      Dit betekent dus dat een electrode die gevuld is met 3 M KCl ook hierin bewaard wordt. Als je deze electrode zou bewaren in demi water dan zullen de ionen uit de electrode diffunderen waardoor je na verloop van tijd een instabiel signaal kunt krijgen.

      Comment


        #4
        Re: PH Meters &amp; Solutions

        Er zijn maar erg weinig kwekers die KCL hebben staan, dus over het algemeen worden meters misbruikt, waardoor ze niet lang mee gaan.
        Ik heb zelf de laatste tijd een ADWA meter, die heeft een verwisselbare electrode, waardoor niet de hele meter vervangen hoeft te worden wanneer de electrode de geest geeft.

        Comment


          #5
          Hey bedankt mensen voor de info en uitleg big thumbs up for JD

          groetjes B2B
          sigpic

          Comment

          Bezig...
          X