Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Drogen: Curen na 1 maand afgesloten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Drogen: Curen na 1 maand afgesloten

    Korting op 420shop
    Is het mogelijk om nog te beginnen curen nadat de sensi al een maand in plastiek heeft gezeten? De ganja (viking) ruikt helemaal naar gras, al is deze wel droog genoeg. Als je die rookt is hij ook niet krachtig genoeg. Er is wel gelukkig geen schimmel te bemerken en de takjes breken redelijk goed als ik ze plooi.

    Na wat googlen was het duidelijk dat deze nog gecured moest worden, dus elke dag gelucht. Is dit nog mogelijk na zo lang quasi luchtdicht afgesloten te zijn?
    Zo ja, wat is de beste manier voor me om dit te doen?

    #2
    Re: Drogen: Curen na 1 maand afgesloten

    Als hij mooi droog was toen hij luchtdicht verpakt was dan zal hij toch al wat gecured zijn. Het ideaalste is om deze op een donkere niet te warme/koude plaats te zetten. Bij voorkeur in een luchtdichte pot (weckpotten noemen we ze wel). Dagelijks luchten of om de paar dagen, mocht er nog vocht aanwezig zijn. Misschien was ie niet helemaal droog toen hij luchtdicht verpakt werd?

    Er staat op het forum wel een topic over curen als je wat zoekt, het eerste waar ik op kom is DEZE

    Greetzzz

    Het is niet omdat ie niet krachtig genoeg is dat hij verkeerd gecured is of nog zou moeten curen. De oorzaak kan ook simpelweg bij de kweker liggen die hem niet deftig gekweekt heeft. Zonlicht breekt ook THC af dus hou daar rekening mee.

    Greetzzz

    Comment


      #3
      Re: Drogen: Curen na 1 maand afgesloten

      Mijn erv is hoe ouder je wietje hoe beter de smaak.
      OOk al zit hij al in plastich verpakt gewoon laten liggen paar maanden en dan nog is proberen dan komtie wel binnen.
      Ik vind zo ie zo dat je wiet pas echt goed op smaak is 6 maanden na de oogts.

      Groetjes Bella
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Drogen: Curen na 1 maand afgesloten

        Inderdaad, de smaak wordt stukken beter, na een paar maanden curen, luchtdicht, in het donker.
        Maar de wiet wordt er niet sterker van.
        Iets wat veel te vroeg geoogst is, krijgt er door curen geen extra THC bij
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Drogen: Curen na 1 maand afgesloten

          Bedankt voor alle antwoorden. De nadruk viel niet echt op krachtiger worden, ik had dit punt gewoon aangehaald omdat een sample van de sensi veel krachtiger was. Wat ik vooral wil verbeteren is de smaak en geur, want als ik nu de zak open, ruik ik gewoon fris groen zoals gras of struiken en dergelijke. Ik heb ook net bemerkt dat er een zaadje op een van de toppen zat, nog meer slecht nieuws , al verklaart dit wel ineens waarom deze minder krachtig zou zijn. (geen eigen kweek)

          Gaat de geur zelf nog veranderen, of enkel de smaak?

          Comment


            #6
            Re: Drogen: Curen na 1 maand afgesloten

            Een zaadje is niet echt positief maar wil niet zeggen dat je wiet slecht is. Zowel de geur als de smaak kan nog veranderen.

            Comment


              #7
              Re: Drogen: Curen na 1 maand afgesloten

              Oorspronkelijk geplaatst door clydefrog View Post
              Bedankt voor alle antwoorden. De nadruk viel niet echt op krachtiger worden, ik had dit punt gewoon aangehaald omdat een sample van de sensi veel krachtiger was. Wat ik vooral wil verbeteren is de smaak en geur, want als ik nu de zak open, ruik ik gewoon fris groen zoals gras of struiken en dergelijke. Ik heb ook net bemerkt dat er een zaadje op een van de toppen zat, nog meer slecht nieuws , al verklaart dit wel ineens waarom deze minder krachtig zou zijn. (geen eigen kweek)

              Gaat de geur zelf nog veranderen, of enkel de smaak?
              Zie het topic "Waarom ruikt drogende wiet naar gras".

              Comment

              Bezig...
              X