Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Adjust a Wing Hoop dat de aarde goed aangesloten is

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Adjust a Wing Hoop dat de aarde goed aangesloten is

    Korting op 420shop
    Dag Blowers en Medegrowers,

    Heb vandaag een Adjust a Wing medium binnen gekregen. Het opbouwen van de kap staat alles goed beschreven maar om de draden aan te sluiten staat er nergens bij Ik weet me er geen raad mee met de geaarde draad. Ik heb hem aangesloten zoals
    op de foto zichtbaar is. Ik hoop dat het goed zo is ik wil nog niet dood. Graag advies en info thx

    Groetjes B2B

    006.jpg
    sigpic

    #2
    Re: Adjust a Wing Hoop dat de aarde goed aangesloten is

    Is wel interessant dit. Ik heb hem namelijk woensdag gekregen en had hetzelfde probleem. Ik ging er alleen vanuit dat er geen aarde nodig was omdat het gehele omhulsel van de lamp van plastic is en nergens met een metaal deel van de kap aarde maakt.

    Maar ik ben benieuwd naar de reacties hierop.
    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

    Comment


      #3
      Re: Adjust a Wing Hoop dat de aarde goed aangesloten is

      Als er intern geen aarde aansluiting zit, is dit een goede oplossing, beter is om wat verf vd behuizing te krabben op het punt waar de aarde draad verbonden is met de reflector en de behuizing.

      Grtz.

      Comment


        #4
        Re: Adjust a Wing Hoop dat de aarde goed aangesloten is

        idd justforfun, die aarding is niet nodig daar de kap elektrisch gescheiden is van de lamp, een aarde aansluiting is niet nodig.
        Zoals het nu is aangesloten komt je kap onder spanning als je ergens in je elektriciteitsnet een aardlek hebt, aarding dus niet aansluiten en zeker niet op de kap.

        grtn

        Comment


          #5
          Re: Adjust a Wing Hoop dat de aarde goed aangesloten is

          Je bevestigde mij vermoeden al. Ik heb namelijk geleerd als er geen aarde aansluiting op zit, dan is hij niet nodig.
          Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

          Comment


            #6
            Re: Adjust a Wing Hoop dat de aarde goed aangesloten is

            Ik heb hem geprobeerd en zoals ik gevoeld en gezien heb kan het geen kwaad het is toch maar aarde en daar staat gelukkig geen spanning op. Hij hangt nu zoals prezies op de foto is gemonteerd. Ik heb bekeken en geluisterd naar rare geluiden heb geroken of er een brandlucht in de lucht zit tot zover nix aan de hand.

            Groetjes B2B
            sigpic

            Comment


              #7
              Re: Adjust a Wing Hoop dat de aarde goed aangesloten is

              Aarde is er op te voorkomen dat door kortsluiting spanning(voltage) naar de behuizing weg lekt, zodra dit gebeurt(spanning op aardkabel) springt de aardlek schakelaar uit. Bij kortsluiting waarbij geen contact word gemaakt met de behuizing, zou normaal de zekering doorbranden, dit door een te hoog oplopende stroom(amperage). Maar bij de meeste instalaties fungeert de aardlek schakelaar ook als zekering, waardoor deze ook bij kortsluiting uit schakelt.

              Grtz.

              Comment

              Bezig...
              X