Planten groeien niet of nauwelijks.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • hoedy007
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Oct 2008
    • 8

    #1

    Planten groeien niet of nauwelijks.

    Korting op 420shop
    Ik heb een 6 tal haze stekken staan. In het begin sloegen ze goed aan op 18-6 maar na een week 12-12 groeien ze niet of nauwelijks. Ik gebruik een 600w hps lamp nieuw en kweek op mapito.
  • moreweed
    Exquisite Grower
    MemberLucky Member
    • Dec 2009
    • 5939

    #2
    Re: Planten groeien niet of nauwelijks.

    batterijen zijn op denk ik... heb je foto's ?
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment

    • hoedy007
      Stekje
      Nieuw Lid
      • Oct 2008
      • 8

      #3
      Re: Planten groeien niet of nauwelijks.

      Nee sorry geen foto maar de bladeren zijn licht groen en ze zijn circa 20 cm lang en staan bijna stil. Ze staan nu 2,5 week inclusief 1 week voorgroeien.

      Comment

      • moreweed
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Dec 2009
        • 5939

        #4
        Re: Planten groeien niet of nauwelijks.

        hoeveel water geef je ? zijn de wortels goed ontwikkeld en gezond <wat een vraag man... temp in je hokje ?
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment

        • hoedy007
          Stekje
          Nieuw Lid
          • Oct 2008
          • 8

          #5
          Re: Planten groeien niet of nauwelijks.

          2x per dag met een tijdschakelaar. Ik kweek met mapitobakken 12 liter met drean temp lamp uit 15,6 lamp aan 24,6 wortels zien er niet slecht uit ze gaan al dieper de pot in.

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: Planten groeien niet of nauwelijks.

            Geen last van mugjes in je hok ?
            15 graden is te koud. Is de watertemperatuur wel 20+ ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • hoedy007
              Stekje
              Nieuw Lid
              • Oct 2008
              • 8

              #7
              Re: Planten groeien niet of nauwelijks.

              Water is 24 graden en nee geen mugjes

              Comment

              • dsv
                Advanced Stoner
                Member
                • May 2011
                • 54

                #8
                Re: Planten groeien niet of nauwelijks.

                Het hormoon dat er voor zorgt dat de plant gaat bloeien wordt pas gevormd als de plant een onafgebroken periode van twaalf uur of meer in volledige duisternis staat. Het woord onafgebroken is in deze zin het belangrijkste woord! Hele oogsten zijn vertraagd of verknalt doordat de kweker zich niet in kon houden en zo nodig tijdens de nachtperiode zijn plantjes moest 'controleren'. ! ! ! DOE DIT NIET ! ! !
                Als de periode van twaalf uur donker wordt onderbroken zal het bloeihormoon niet worden gevormd. De plant blijft (of gaat weer) groeien en zal ernstig gestresst raken.
                misschien komt het hier door?

                Comment

                • hoedy007
                  Stekje
                  Nieuw Lid
                  • Oct 2008
                  • 8

                  #9
                  Re: Planten groeien niet of nauwelijks.

                  Ik heb al meerdere kweken in het zelfde hokje goed afgerond. Maar nu is de eerste keer op mapito.
                  Kan het misschien dat het slechte stekken zijn. Want ik heb de apparatuur geijkt en de ph is 5.5 en ec is 1.59

                  ---------- Post added at 20:23 ---------- Previous post was at 17:29 ----------

                  Of kan het misschien zijn te veel water? Ik geef nu wat minder water en de bladeren worden wat donker groen.

                  Comment

                  • Stickie
                    Wicked Stoner
                    • Dec 2011
                    • 209

                    #10
                    Re: Planten groeien niet of nauwelijks.

                    voel eens met je vinger inde grond, ongeveer een 5tal centimeter van de rand en goede 10 cm diep. is de grond nog nat en heb je geen water gegeven? dan geef je teveel.
                    Beste wat je doet in zo'n geval is eens een dagje niets geven of echt een minimum.

                    Is mijn mening natuurlijk.

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #11
                      Re: Planten groeien niet of nauwelijks.

                      Met mapito kan je toch niet teveel geven ?
                      Je geeft meerdere keren per dag een aantal minuten water.
                      Is twee keer genoeg ? Staan ze nooit droog ?

                      Alles wat onderuit komt kan weg, of kun je hergebruiken, mits je daarvoor geschikte voeding geeft.
                      Wat is de pH en EC van je drain ? (water dat onderuit komt)
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • hoedy007
                        Stekje
                        Nieuw Lid
                        • Oct 2008
                        • 8

                        #12
                        Re: Planten groeien niet of nauwelijks.

                        Ec 1.68 ph 5.5

                        Comment

                        • THC Dude
                          Ultra Grower
                          MemberLucky Member
                          • Mar 2010
                          • 2405

                          #13
                          Re: Planten groeien niet of nauwelijks.

                          Met mapito kan je zeker wel teveel water geven. Het is net als een spons he heren, dus die zuigt goed water op. En water wat uit komt is gewoon het teveel wat de mapito niet meer kan opnemen.

                          Je moet mapito wel 24 uur inweken voor je het gaat gebruiken, doe je dit niet dan heb je ook geen goede opzuigkracht en loopt het water er gewoon langs zeg maar.

                          Maar als ik jouw jou zo hoor dat ze er beter uit gaan zien met minder water geven, dan zou ik even kijken wat het doet met 1 keer per dag water te geven. Ik zou per dag eens kijken of ze een liter per pot kunne hebben met een klein beetje drain en dan ff aankijken. Trekken ze bij dan zit je op de goede weg.
                          En foto's zijn idd wel makkelijker!

                          Succes

                          Comment

                          • hoedy007
                            Stekje
                            Nieuw Lid
                            • Oct 2008
                            • 8

                            #14
                            Re: Planten groeien niet of nauwelijks.

                            Hoe kan ik met een iPad foto's er op zetten?? Dat lukt volgens mij niet

                            Comment

                            • ceBep
                              Retired
                              • Jun 2009
                              • 4745

                              #15
                              Re: Planten groeien niet of nauwelijks.

                              Dat komt volgens mij omdat er geen filebrowser in zit???
                              Picasa app is er volgens mij wel of uploaden naar een externe site en de code hier plaatsen.

                              Comment

                              Bezig...