Geen opkomende zaden

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • WeedoHolic
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • May 2011
    • 780

    #1

    Geen opkomende zaden

    Korting op 420shop
    Beste Herbinisten, zoals jullie kunnen lezen zit ik met 't bovenstaande probleem en daar baal ik behoorlijk van. Damn

    Ik zal wat duidelijker zijn;
    Had 10 regular seeds van White Label, soort = White Skunk, deze soort sprak me aan vanwege de mooie lichtgroene kleur.
    Deze heb proberen te ontkiemen tussen wc-papiertjes, schone uiteraard want Weedo heeft geen keukenrol in huis
    Dat ontkiemen ging erg moeizaam, na 3 dagen aanpappen en nat houden was er enkel bij een paar zaadjes een miniscuul worteltje te zien.
    Zodoende heb ik maar gesloten, met hoop van goede zege, om ze alleen in de zaai- & stekgrond te planten @ potjes van 0.7L.

    Dit heb ik zo gedaan:
    Zaai- & stekgrond in de potjes en vervolgens ietsjes aandrukken.
    Toen had ik de zaadjes ~5-10mm in deze potjes geplant, beetje zaai- & stekgrond in het gaatje waar 't zaadje in zit, en dit ietsjes aandrukken.
    Hierna volgde een waterbeurt van onafgezuurd kraantjeswater wat al een aantal weken in een ton staat.
    Ik heb hier nog wat wortelstimulator aan toegevoegd.
    Daarna heb ik folie over de potjes gedaan en deze meteen onder een 400watt HPI geknald @ 18-6.

    Nu ben ik bijna 2 weken verder en d'r is nergens groei te bekennen. In geen van de 10 potjes, bah!
    Vraag me af wat ik fout heb gedaan, zodoende heb ik 't bovenstaande zo gedetailleerd mogelijk geformuleerd.
    Hellup!
    Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
    Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets
  • Ayrton S
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Mar 2012
    • 297

    #2
    Re: Geen opkomende zaden

    Wat was de temperatuur bij het ontkiemen?
    Die zaden die niet ontkiemden had je misschien beter even laten liggen in het papier.

    Comment

    • WeedoHolic
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • May 2011
      • 780

      #3
      Re: Geen opkomende zaden

      Ze staan rond de 28 graden met lamp aan, met de lamp uit rond de 20 graden.
      Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
      Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Geen opkomende zaden

        De temperatuur tijdens ontkiemen, tussen papier, bedoeld hij denk ik.
        Als die goed was klinkt het alsof je gewoon oud zaad hebt gekregen.
        Mailtje naar de verkoper wil nog wel eens helpen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • WeedoHolic
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • May 2011
          • 780

          #5
          Re: Geen opkomende zaden

          Dat kan ik moeilijk zeggen QnQ, hoeveel de temperatuur was bij het ontkiemen.
          Ze stonden op de vensterbank met de kachel aan.

          Overigens heb ik de zaadjes bij SensiSeeds gehaald in Amsterdam, vraag me af of een mailtje zal helpen
          Last edited by WeedoHolic; 16 March 2012, 19:16.
          Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
          Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: Geen opkomende zaden

            En als je 't niet probeert blijf je je dat altijd afvragen.
            Je kunt ze ook even bellen. Contactinfo op de site.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • WeedoHolic
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • May 2011
              • 780

              #7
              Re: Geen opkomende zaden

              Daar heb je wel een punt; niet geschoten is altijd mis zegt men.
              Ik zal ze maandag wel ff aan de oren trekken, dat staat in ieder geval vast.

              Maareh QnQ, jij gelooft dus dat ik verder het zaaien e.d goed heb uitgevoerd? Begrijp ik dat nou goed?
              Ik wil namelijk graag achterhalen waar ik nat ben gegaan.
              Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
              Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

              Comment

              • mathijs
                Grower
                MemberLucky Member
                • Jun 2010
                • 649

                #8
                Re: Geen opkomende zaden

                Grote kans dat de zaden gewoon geinfecteerd zijn met een schimmel tijdens het kiemen, de meest voorkomende reden om na het tonen van een worteltje daarna niets meer te doen.

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Re: Geen opkomende zaden

                  Tja, dat weet je niet hè.
                  Misschien heeft hij de zaden helemaal niet met z'n vingers aangeraakt.
                  Misschien heeft hij de schoteltjes eerst gedesinfecteerd.
                  Misschien heeft hij wel ontkiemd in steriel gaasverband.
                  Misschien heeft hij wel flessenwater gebruikt.
                  Misschien heeft de verkoper wel met z'n fikken aan die zaden gezeten ?

                  Heb je al iets gehoord van de verkoper WeedoHolic ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • mathijs
                    Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jun 2010
                    • 649

                    #10
                    Re: Geen opkomende zaden

                    Ik geef hem ook nergens de schuld van, alleen grote kans dat dat de oorzaak is van het niet verdergaan met kiemen.

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #11
                      Re: Geen opkomende zaden

                      Klopt, excuseer m'n 'opgefokte' reactie. Stress hè...
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • belladonna
                        Guru of all Growers
                        Lucky Member
                        • Aug 2008
                        • 10674

                        #12
                        Re: Geen opkomende zaden

                        Waarschijnlijk heb je dat inimini worteltje afgebroken toen je met je vingers de aarde aan drukte

                        Als ik jou was zou ik gewoon even voorzichtig graven en kijken wat er is gebeurt met jou zaadje.
                        Bij de volgenderonde zet je potjes bij de verwarming zo dat het goed warm is dat helpt ontkiemen

                        groetjes Bella
                        God was never on your side..

                        Comment

                        • Xtreme
                          Banned
                          • Jul 2009
                          • 4271

                          #13
                          Re: Geen opkomende zaden

                          Waarom moeilijk doen, terwijl het zo gemakkelijk kan. Ontkiemen tussen vochtig keukenpapier: ik heb het de afgelopen 20 jaar nog nooit gedaan en zal dat -als ik de tijd van leven heb- de komende 20 jaar ook nooit doen. Wortelstimulator eveneens nooit gebruikt. Stekpoeder idem. Zaai- en stekgrond: af en toe koop ik dat. Heb ik het niet voorhanden dan meng ik grond uit de moestuin met de helft metselzand. Bodemverwarming: nooit toegepast.
                          Wat doe ik wel: gewoon de zaadjes in zaai- en stekgrond of een mengsel van moestuingrond en metselzand ongeveer 1 cm onder de grond stoppen en de potjes op de vensterbank zetten. Behoudens vorig jaar -toen 5 stuks Big Devil niet ontkiemden- ben ik nooit tegen kiemproblemen aangelopen.
                          Denk je nu echt dat beroepskwekers 2500 zaden laten ontkiemen tussen keukenpapier: ze lachen je vierkant uit.
                          Last edited by Xtreme; 20 March 2012, 12:53.

                          Comment

                          • 010
                            Big Bongmaster
                            MemberLucky Member
                            • Mar 2012
                            • 357

                            #14
                            Re: Geen opkomende zaden

                            kan e bij deze wel vertellen dat ook beroepskwekers gewoon met keukenpapier werken hoor.
                            en ik spreek uit ervaring, gaan er 1000 op een bordje hahahaha

                            Comment

                            • HJM
                              Wicked Grower
                              MemberLucky Member
                              • Mar 2010
                              • 3714

                              #15
                              Re: Geen opkomende zaden

                              Voorkiemen -zeker boven de kachel- is vragen om rottigheid.
                              Wie die amateurs onzin ooit bedacht heeft................................

                              Doe wat de tuinder doet; zaai in aarde/pluggen, houdt de temp op 18-20 graden en houdt ze even uit direct zonlicht.

                              En die "beroeps" kweker wil schijnbaar ook op een amateur lijken 1000 zaadjes op een bordje, voor de duiven zeker.
                              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                              Comment

                              Bezig...