Warm Wit Spaarlamp 15W 800 lumen goed genoeg??

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • knockie
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Oct 2008
    • 262

    #1

    Warm Wit Spaarlamp 15W 800 lumen goed genoeg??

    Korting op 420shop
    Hoi

    Ik weet dat cool white beter is voor de groei van stekken. Helaas heb ik afgelopen week 4 spaarlampen gekocht (bij de aldi) en kon niet zo snel op de verpakkin vinden wat voor spaarlampen het waren kwa kleur.

    Nu heb ik vandaag eindelijk gevonden (gewoon op de verpakking) en blijkt dat het Warm Wit spaarlampen zijn

    het zijn 15 watt spaarlampen met lumenoutput van 800 (warm wit licht 2700k 800 lumen 1.30mA)

    mijn vraag is, of het veel uitmaakt tussen deze spaarlamp m.b.t. de ontwikkeling van mijn stekken tegenover een eventuele cool white spaarlamp.

    greetz,
    Sens
    Last edited by knockie; 28 October 2008, 08:14.
  • Smokey
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Oct 2007
    • 2488

    #2
    De cool white straalt meer blauwig licht uit dan de warm white die dan wat meer oranje licht uitstraalt. De planten gebruiken blauw het meeste tijdens de groei en het oranje meer tijdens de bloei.

    Maar een warm white spaarlamp straalt genoeg blauwig licht uit om gebruikt te worden tijdens de groei. Tijdens de groei gebruikt de plant ook oranje licht maar gewoon een pak minder dan tijdens de bloei.

    Peace

    Comment

    • knockie
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Oct 2008
      • 262

      #3
      hey Smokey

      Das goed om te horen en bedankt voor de reply

      dacht al dat het kon maar een extra bevestiging vragen dat heb ik met de tijd wel geleerd.
      kan iemand mij nog adviseren m.b.t. eventuele reflectie methoden hierbij? bepaalde armatuur om de spaarlampen het beste te kunnen benutten in de ruimte?

      Voorheen kreeg ik altijd mn babies van mn maatje, en dit is de eerste keer dak het zelf probeer

      greetz,
      Sens
      Last edited by knockie; 28 October 2008, 08:53.

      Comment

      • darkiess
        Retired
        • May 2008
        • 1645

        #4
        het is beste is om gewoon een kleurcode 827 te nemen want je planten bloeien het effectiefst als ze nog vrij klein blijven van de licht diepte
        en het helpt met bloeien

        Comment

        • Weedy
          Ultra Grower
          420 MemberLucky Member
          • Jul 2008
          • 2248

          #5
          Je kan natuurlijk je hokje wit verfen / aluminium folie erin hangen. Dit reflecteert goed.

          Ook kun je bv een blikje (drinken) door midden snijden/ knippen, en dit erom heen doen.



          Meer over mijn kast: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...eek-t2153.html

          (Mss helpt het je op ideƫen).


          Heb je al een kweekkast/kweektent of iets dergelijks? Om zelf een kast(je) te maken:
          http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ast-t1824.html
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment

          • knockie
            Wicked Stoner
            MemberLucky Member
            • Oct 2008
            • 262

            #6
            Hoi allemaal

            kijk das pas handig en bedankt voor de info
            De ruimte is behoorlijk groot. 110x100x240

            Goed gevonden met die blikjes als reflector..

            greetz,
            Sens

            Comment

            • Weedy
              Ultra Grower
              420 MemberLucky Member
              • Jul 2008
              • 2248

              #7
              Thanks, ik had 't ook van iemand gehoord op het forum

              En mooie afmetingen!
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

              Comment

              Bezig...