ledlamp met amerikaanse stekker :(

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Ledfan
    Retired
    • May 2012
    • 10

    #1

    ledlamp met amerikaanse stekker :(

    Korting op 420shop
    Hallo daar,

    vorige week heb ik een vreselijke miskoop gedaan via een bekende koop/verkoop website.
    Ik had interesse in een advertentie die ik zag en nam contact met die man op.
    Een we maakten een afspraak. Het gaat om een ledlamp van 125W.

    We spraken ergens af bij een parkeerplaats zodat ik het op kon komen halen.
    De man liet me ff zien dat het ding nog nieuw en goed was etc.
    Nadat ik hem betaald had was hij weg.

    Onderweg in de auto lag de lamp naast mij op de passagiersstoel en eenmaal aan de kabel getrokken ondekte ik tot mijn verbazing dat het geen Europese maar een Amerikaanse stekker bevat!!
    AAAH, ik dacht ff dat ik gek werd. Die man laat niks meer van zich horen natuurlijk en ik zit er mee.

    Nu mijn vragen aan jullie:

    1. Is het mogelijk om deze lamp nog te kunnen gebruiken icm een omvormer?
    2. Is dat veilig?
    3. welke punten moet ik rekening mee houden bij het installeren van deze lamp.
    4. Wat zouden jullie ermee doen?

    5. Heeft er iemand belang bij? Zo ja, voor 120 Euro issie van jou!

    6. Iemand nog tips of adviezen hoe ik die lamp het beste kan gebruiken?
    7. etc

    Please help ik weet niet zo goed wat ik ermee moet!
    En heb niet veel verstand van electra.

    Alvast bedankt iedereen!
    Groeten Ledfan
  • b0riis
    Banned
    • Jul 2011
    • 1280

    #2
    Re: ledlamp met amerikaanse stekker

    Gewoon even zo'n omloop ding kopen, weet je wel aan de ene kant americanse ingang voor de stekker en de andere kant gewoon nederlands, lijkt me dat het dan gewoon gaat hoor?

    Comment

    • ceBep
      Retired
      • Jun 2009
      • 4745

      #3
      Re: ledlamp met amerikaanse stekker

      Indien de voltages overeenkomen wel, zo niet: VUURWERK

      Comment

      • Tomtom115
        Stekje
        Nieuw Lid
        • May 2012
        • 8

        #4
        Re: ledlamp met amerikaanse stekker

        je moet toch een beetje opletten denk ik. probeer de netspanning waarop het toestel kan werken te achterhalen in amerika werkt men vaak met 110v dit soort toestel werken helaas niet naar behoren op ons net alhoewel veel toestel een variabel werkingsgebied hebben dit wil zeggen dat ze zowel op 110 als 220-230 kunnen werken ook moet je rekening houden met de hertz lijkt met 60hz 50hz mss paar foto's en vindt je op de lamp zelf geen label met spec's?

        Comment

        • ceBep
          Retired
          • Jun 2009
          • 4745

          #5
          Re: ledlamp met amerikaanse stekker

          Zei ik toch...
          (En als je een bericht schrijft, zou ik toch ff letten op interpunctie en nieuwe zinnen met eventueel een hoofdletter. Moest het 2 keer lezen voordat ik de clou snapte.)
          Last edited by ceBep; 2 June 2012, 22:35. Reden: aanvulling

          Comment

          • Ledfan
            Retired
            • May 2012
            • 10

            #6
            Re: ledlamp met amerikaanse stekker

            Bedankt voor jullie reacties. Als ik er een omvormer voor gebruik van 230v naar 110v 300w. Werkt zon ding dan wel veiling?

            Groeten

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              Re: ledlamp met amerikaanse stekker

              Yep, als het een 110V. lamp is, kun je er gewoon een omvormer tussen zetten.
              Kost je helaas weer 4-5 tientjes extra, maar dan doet-ie het wel.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • mathijs
                Grower
                MemberLucky Member
                • Jun 2010
                • 649

                #8
                Re: ledlamp met amerikaanse stekker

                Staat er niet op wat die lamp als ingangsspanning en frequentie kan hebben dan? Vaak wanneer het een geschakelde voeding betreft, wat vaak zo is met dergelijk materiaal, maakt het niet uit wat je erin stopt.
                Op de voeding van mijn laptop staat bijvoorbeeld ook 100-250V 50-60HZ. Ze leveren er gewoon een ander snoertje bij dan.
                Bij de fabrikant zou je ook dmv een email kunnen vragen of hun product bruikbaar is met de Europese standaard.

                Comment

                • Ledfan
                  Retired
                  • May 2012
                  • 10

                  #9
                  Re: ledlamp met amerikaanse stekker

                  halo allemaal,

                  ik heb er een aantal foto's van gemaakt. Er staat niet veel info/specs op het ding. Er staat alleen wat info op de stekker (zie foto's onderaan)
                  Wie heeft er verstand van en kan mij adviseren op gebied van gebruik en veiligheid?

                  Alvast bedankt!
                  Groeten Ledfan

                  2012-06-04T18-39-39_3.jpg
                  2012-06-04T18-39-39_0 (1).jpg
                  2012-06-04T18-39-39_1 (2).jpg
                  2012-06-04T18-39-39_2.jpg

                  Ik weet trouwens niet meer of die genoemde omvormer van 230v naar 110v 300 watt we de oplossing is
                  IK heb het aan die mensen gevraagd (via mail) die het verkopen maar kreeg gewoon een vaag antwoord terug. Dat heeft mij niet geholpen zeg maar

                  Comment

                  • Ledfan
                    Retired
                    • May 2012
                    • 10

                    #10
                    Re: ledlamp met amerikaanse stekker

                    Mathijs, ik kan geen info vinden over de aantal HZ van de lamp. En ik zou niet weten wie de fabrikant is
                    Het komt uit China werd mij verteld. meer weet ik er niet over

                    Comment

                    • Ayrton S
                      Wicked Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Mar 2012
                      • 297

                      #11
                      Re: ledlamp met amerikaanse stekker

                      http://www.rohsled.com misschien? i.v.m de ce sticker
                      Ik zie zo snel deze lamp er niet tussen staan.

                      Comment

                      • mathijs
                        Grower
                        MemberLucky Member
                        • Jun 2010
                        • 649

                        #12
                        Re: ledlamp met amerikaanse stekker

                        Tja, andere stekker eraan en in het stopcontact steken, dan weet je het snel genoeg. Zo heb je er ook niets aan.

                        Comment

                        • AudioSystemRolla
                          Super Grower
                          MemberLucky Member
                          • May 2012
                          • 1709

                          #13
                          Re: ledlamp met amerikaanse stekker

                          op de stekker staat alleen waar hij voor ontworpen is en dat is 250 volt wisselspanning dat wil niet zeggen dat de lamp op 230 werkt (meestal wel maar geen garantie)
                          ik ben het wel met mathijs eens gewoon een nederlandse stekker eraan zetten en proberen

                          ik weet niet uit welke regio je komt anders zou ik er wel even naar kunnen kijken
                          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                          Comment

                          • QnQ
                            Godlike Grower
                            Lucky Member
                            • Sep 2010
                            • 26093

                            #14
                            Re: ledlamp met amerikaanse stekker

                            Dat is een stekker voor 110V wcd's. Alhoewel...op de Caraïben hebben ze deze ook, en daar is het weer 220V

                            Zaak is om uit te zoeken of de lamp inderdaad geschikt is voor 110-220V of alleen voor 110V/60Hz. Die stekker geeft geen zekerheid.
                            Heb je al op Amerikaanse growforums gekeken/gevraagd ?
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            • Ledfan
                              Retired
                              • May 2012
                              • 10

                              #15
                              Re: ledlamp met amerikaanse stekker

                              Bedankt voor jullie reactie allemaal! Wat is internet toch een fijn medium om elkaar te helpen en te adviseren

                              De ledlamp is onderhand aangesloten dmv een omvormer 220-110 werkt prima!

                              Bedankt allemaal voor jullie hulp en wellicht tot spreeks!

                              Comment

                              Bezig...