Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Drie zaden geplant, máár...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Drie zaden geplant, máár...

Korting op 420shop
    Ik heb drie zaden -Blueberry White- geplant. Ze zijn uitgekomen en sinds drie dagen aan het groeien.
    Eén van de zaden zag er wat vreemd uit (jammer genoeg geen foto gemaakt) en ik dacht al dat het een mismaakt zaadje was óf een "tweeling". Inmiddels blijkt dat het inderdaad een tweeling is, er zijn twee plantjes uitgekomen. Om de verrassing compleet te maken... bleek ook één van de andere zaden een tweeling te bevatten.
    Ik heb nu dus maar liefst vijf plantjes, uit drie zaden!

Ik zag dat de kleinste van de “zwakkere tweeling”, echt moeite had om overeind te blijven, die zat letterlijk in de verdrukking. Dus heb ik ze ieder maar snel een eigen potje gegeven. De kleinste had een vrij zielig worteltje, die van de andere helft van de tweeling zag er beter uit. Máár, ‘t kleintje staat nu ook dapper overeind, veel beter dan toen ze nog tegen tegen elkaar aan stonden.
    Morgen ga ik de andere tweeling scheiden.

Nu ben ik natuurlijk benieuwd of deze plantjes het allemaal gaan halen, wie heeft ervaring met dergelijke tweelingen?

Re: Drie zaden geplant, máár...

Hihi, Ik heb het wel vaker gezien maar zelf nog nooit gehad. Doorgaans is er eentje de sterkeren. Van wat ik er van lees hebben ze soms beide een eigen wortelstelsels en zijn ze te scheiden. In andere gevallen zit dat vergroeit. Ben benieuwd hoor. Succes.

Comment

De tweeling die ik nu van elkaar heb gescheiden, heeft ieder een eigen worteltje. Ben benieuwd of dat bij de andere twee ook het geval is, dat ga ik morgen ontdekken.
      Deze planten komen in de tuin te staan wanneer ze groot genoeg zijn. Ik hád er drie gepland, dan vallen ze niet zo snel op.
      Maar ja, je kunt de natuur niet dwingen, hè!

Comment

Bij een tweeling komt er uit 1 zaadje 2 plantjes aan 1 worteltje vraag me af hoe jij die uit elkaar haald
        God was never on your side..

Comment

Er kunnen ook twee aparte plantjes uit een zaadje komen bel. Beide met een eigen wortelstel (eeneiige of twee-eiige tweeling). Maar kan ook zoals jij zegt dat het maar 1 gezamelijk wortelstelsel heeft. (soort van Siamese tweeling)

user26753_pic828587_1327984699.jpg Uit zulke zaadjes komen doorgaans twee geheel complete plantjes met eigen wortel en al. Kan zelfs 1 een mannetje zijn en de ander een vrouwtje (twee-eiig)

Comment

Daarnet heb ik ook de 2e tweeling gescheiden van elkaar en het blijkt eveneens een "twee-eiige tweeling" te zijn, met ieder een eigen worteltje dus. Hopelijk zijn het allemaal vrouwtjes, dat zou wel héél erg leuk zijn!

Het kleinste/zwakste spruitje ziet er écht een beetje zielig uit. Er komt nu pas een héél mini klein stukje blad tevoorschijn tussen de twee kiemblaadjes, terwijl bij de andere allemaal al de eerste wietblaadjes zichtbaar zijn.

Comment

Bezig...
            X