vraagje over gedeeltelijk oogsten

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • calmos
    Expert Stoner
    Member
    • May 2012
    • 82

    #1

    vraagje over gedeeltelijk oogsten

    Korting op 420shop
    hey, een van mijn plantjes begint last te krijgen van toprot, en ik overweeg nu om de top te oogsten en de rest van de plant verder te laten afbloeien.

    ik heb al veel gezocht hier op het forum, maar nergens informatie gevonden over de exacte manier van werken.
    heeft iemand daar misschien wat ideetjes over, of misschien toch ergens een thread die ik over het hoofd heb gezien?

    dit zijn de vragen waar ik mee zit...

    kan ik gewoon de stam van de hoofdtop afknippen en dus de hele topbud oogsten? ik kan amper geloven dat de rest van de plant dan nog verder zou bloeien na zo'n zware operatie
    het toprot situeert zich in de bovenste helft van de topbud. kan ik de bud gewoon in de helft afknippen?

    alvast bedankt voor tips, zit een beetje met de handen in het haar

    cheers
    calmos
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: vraagje over gedeeltelijk oogsten

    Pak een schaar, knip de top eraf, en klaar.
    't Is niet zo moeilijk.

    Je maakt hierdoor wel een wond, waardoor de kans op stamrot groter is.
    Eventueel kun je dat afsmeren met vaseline of ander middeltje.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    Bezig...