Diepvries

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • LazyAssGrower
    Elite Stoner
    MemberLucky Member
    • Jan 2010
    • 146

    #1

    Diepvries

    Korting op 420shop
    Beste mede growers,

    Hoe zou je het best je wiet kunnen bewaren in een diepvries?

    Zou je de toppen beter nat in kunnen vriezen? en zijn ze dan nog rookbaar?
    Of is het slimmer om het droog in te vriezen? en is het dan nog rookbaar?
    Ik heb vaker gehoord over invriezen maar dit was voor andere dingen bedoelt zoals cake.

    Groetjes LazyAssGrower
  • Ganjax
    Guru of all Growers
    420 MemberMemberLucky Member
    • Apr 2009
    • 10443

    #2
    Re: Diepvries

    Gewoon bewaren in curepotten op een koele, droge, donkere plaats.
    Niks diepvries, en al zeker niet nat
    ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

    Comment

    • Thurgood Jenkins
      Grower
      MemberLucky Member
      • May 2012
      • 695

      #3
      Re: Diepvries

      Inderdaad Ganjax helemaal mee eens, wat je wel kan doen met de diepvries is het volgende:

      Al heb je een klein beetje knipafval laat je dit eerst goed drogen!!Kurk droog!!! Gewoon in een tupperware
      bakje zonder deksel in een kast zetten.
      Als het goed droog ga je een paar keer met je handen door het
      afval en knijp je alles goed fijn tussen je vingers...stukjes van 0.5 cm tot 1 cm is prima
      Daarna het deksel op het tupperware bakje doen en een minuut of 5 tot 10 in de vriezer zetten!
      Zorg dat er niet teveel afval in het bakje zit, een laagje van 0.5 cm in een bakje met een opstaande rand
      van 5 cm is net mooi!!
      Na 10 minuten uit de vriezer halen en vertikaal schudden zodat alle thc loslaat en tegen de onderkant
      van het deksel blijft plakken.
      Na een seconde of 5 goed geschud te hebben voorzichtig het deksel eraf halen en met een schoon tippie
      netjes het hele deksel afschrapen en VOILA je hebt pure thc die je ff later zo door je jointje kan doen.
      Hierna kun je het bakje weer in de vriezer zetten en het nogmaals doen tot je niks meer krijgt.
      Let wel op na 2 keer word het bakje vaak wat vochtig, laat het bakje en deksel dan gewoon even
      staan zodat hij weer opdroogt.....half uurtje ofzo....dan weer de vriezer in en je bent weer back in business!
      Succes Groetjes Thur.
      "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

      Comment

      • LazyAssGrower
        Elite Stoner
        MemberLucky Member
        • Jan 2010
        • 146

        #4
        Re: Diepvries

        Harstikke bedankt voor de informatie !

        als ik het goed begrijp zijn er geen manieren om je wiet te bewaren in een vriezer en een tijdje later op te roken?

        Groetjes LazyAssGrower

        Comment

        • Fruitboer
          Son of the Bong
          MemberLucky Member
          • Sep 2011
          • 412

          #5
          Re: Diepvries

          De reden waarom we het niet doen is omdat de thc zo makkelijk loslaat. Ice-O-lator hashj, pollen verzamelen met droogijs, enz... zijn de perfecte voorbeelden. Wat turgood verteld klopt dus als een bus. Dit doe ik al jaren met de takjes die ik tussen de toppen uithaal tijdens het rollen. Elke 3 - 4 maand levert dit een mooi blokje hashj op van een dikke 10 - 15g.

          Je kan kurkdroge weed, vacuum trekken en in je vriezer bewaren, dan is de beweging minimaal en zal je niet te veel thc verliezen. Dit heeft echter een omgekeerd effect aangezien je het cure proces stil legt. Zoals eerder vermeld, een goeie luchtdichte pot, op een koele donkere en droge plaats (bij mij de voorraad ruimte centraal in het huis).

          Naarmate je weedje ouder wordt zal die ook lekkerder worden als je dat goed doet, in de vriezer niet!!!!!!
          Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

          Comment

          • Ventje
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • Mar 2010
            • 960

            #6
            Re: Diepvries

            Als je je weed oogst leeft het nog een beetje door het eerst 24 uur in de vriezer te leggen en daar na te drogen zal het droog process versnellen
            Als je Ice-o-late maakt van je weed kun je beter vers invriezen en bevroren verwerken dan dat je het eerst droogt omdat je dan minder plant resten door je hash krijgt en daarna curen

            Ajo
            Ventje
            Living in Second live for real

            Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

            Comment

            Bezig...