wanneer oogsten???

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • nofkingway
    Stoner
    Member
    • May 2012
    • 21

    #1

    wanneer oogsten???

    Korting op 420shop
    Hoi,

    ik ben dit jaar gestart met mijn eerste kweek, 5x white widow
    ik heb een paar tegenslagen gehad maar het eind is bijna in zicht, maar nu snap ik het niet helemaal meer.
    bij de foto's kun je zien dat het grote planten zijn en dat ze bijna klaar zijn met bloeien MAAR
    de bovenste toppen zien we wel goed uit 50% melkachtig en 50% amberkleurig maar de toppen die aan dezelfde stengel zitten (eronder)
    die zijn nog helemaal melkachtig.
    wat moet ik nu doen? de bovenste goeie toppen weghalen en de andere laten zitten? ik zie vaak plaatjes dat ze meteen de hele plant omhalen en die
    knippen en dan drogen. maar ik ben bang dat de bovenste toppen dan niet meer goed zijn.
    ik had het er even over met mijn vader en die vergeleek ze met tomaten planten, de bovenste tomaten zijn rood en de onderste nog groen dus moet
    je eerst de rode weghalen en wachten tot de andere ook rood worden.
    Moet ik dat nou ook bij mijn planten doen?

    ik hoop snel op een reactie!IMAG0016.jpgIMAG0017.jpgIMAG0018.jpgIMAG0019.jpgIMAG0020.jpgIMAG0021.jpgIMAG0022.jpgIMAG0023.jpgIMAG0024.jpgIMAG0025.jpgIMAG0026.jpgIMAG0027.jpgIMAG0028.jpg


    (zeg even als je wat meer foto's wilt zien)
  • WhiteWidow88
    Big Bongmaster
    MemberLucky Member
    • Mar 2011
    • 376

    #2
    Je kan inderdaad de takken/toppen oogsten die al klaar zijn, en diegene die nog niet klaar zijn nog even laten doorgaan, wel opletten met toprot on dit slechte weer! Succes
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

    Comment

    • belladonna
      Guru of all Growers
      Lucky Member
      • Aug 2008
      • 10674

      #3
      Re: wanneer oogsten???

      Geloof nooit dat jij amber trichomen hebt . die plant moet volgens mij nog wel een aantal weken hoor

      weet je wel wat trichomen zijn ?
      God was never on your side..

      Comment

      • WhiteWidow88
        Big Bongmaster
        MemberLucky Member
        • Mar 2011
        • 376

        #4
        Re: wanneer oogsten???

        Hij bedoelt waarschijnlijk de pistels, trichomes heb je een microscoop met +50x vergroting nodig nofkingway (ik heb 60-100x , 12 eur bij dutch headshop.nl)
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

        Comment

        • Medical-Spliff
          Ultra Grower
          MemberLucky Member
          • Oct 2011
          • 2061

          #5
          Re: wanneer oogsten???

          maakt niet uit als hij de pistels bedoelt, is zoals belle zegt nog paar weken, nu is te vroeg om te oogsten, toppen zijn nog niet vollop ontwikkeld, ze zijn nog bezig
          Wil je blowen, moet je het zelf growen

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: wanneer oogsten???

            Die moeten inderdaad nog wel een week of vier/vijf.
            En ga eens wat lezen over toprot, want als dat White widow is, en je hebt na 3-4 weken bloei zulke bruine toppen dan vrees ik.
            Door de wazige foto's is het niet te zien.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • nofkingway
              Stoner
              Member
              • May 2012
              • 21

              #7
              Re: wanneer oogsten???

              Ik zal nog wel wat foto's er op zetten
              op de site staat dat deze planten niet gevoelig zijn voor schimmels?
              maar die witte haartjes zijn toch de trichomes?
              lik zal nog ff kijke of ik zo'n microscoop heb maar hoe werkt dat dan precies.? Gwn op de top inzoomen?

              (Als er toprot op zit kan ik die toppen er tog afhalen en 7 dagen in een emmer doen(iedere dag water wissele) en dan zou je goeie zuivere toppen overhouden als je ze gedroogt hebt? Had ik een topic over gelezen)

              Comment

              • Cannabal Lector
                Special member
                Lucky Member
                • May 2011
                • 758

                #8
                Re: wanneer oogsten???

                Kijk hier anders even,,,,, ------> Klik >>> Trichromes
                Alien contest FrankVLD , Grapefruit Outdoor 2012klik hier

                :alienstoned:AliĆ«n Fields Guerilla 2012- 2x Outdoor Grapefruit ​← klik hier


                sigpic

                Comment

                • nofkingway
                  Stoner
                  Member
                  • May 2012
                  • 21

                  #9
                  Re: wanneer oogsten???

                  ik heb nog een paar foto's gemaakt.
                  er zijn wat bladeren die paarse randen krijgen rondom te top. is dat een voeding te kort?
                  en een paar toppen die wat zwart wordenIMAG0029.jpgIMAG0030.jpgIMAG0031.jpgIMAG0033.jpgIMAG0034.jpgIMAG0035.jpgIMAG0032.jpg

                  Comment

                  • nofkingway
                    Stoner
                    Member
                    • May 2012
                    • 21

                    #10
                    Re: wanneer oogsten???

                    heeft nou niemand meer wat tips?

                    Comment

                    • peuker
                      Expert Grower
                      MemberLucky Member
                      • Sep 2011
                      • 1281

                      #11
                      Re: wanneer oogsten???

                      ik denk dat die paarse verkleuring niet erg is kan genetisch zijn ofwel door de kou maar dat ben ik niet zeker
                      denk ook wel dat je zeker nog een week of 4-5 moet wachten met oogsten trichomes zijn die kristallen op de buds en blaadjes

                      Comment

                      • higher
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Dec 2011
                        • 44

                        #12
                        Re: wanneer oogsten???

                        Ik zou hem omhakken ziet er alles behalve smaakvol uit , mijn inziens zijn je toppen ( nou ja toppen ) rot .

                        Comment

                        Bezig...