Ventilators

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Damn nice
    Junior Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 595

    #1

    Ventilators

    Korting op 420shop
    Heej,
    Ik wil een growboxje maken.

    Ik ben nu her en der wat spulletjes aan t zoeken voor mijn growboxje,, voordat ik echt erin ga investeren kijken wat gratis kan

    Ik heb nu 3 compute ventilators en 1 nokia oplader..

    Misschien kan ik nog een nokia oplader regelen anders kopen

    Maarja ik had dus een vraag. Wat kan ik het beste doen? 2 Input ventilators gebruike en met een soort splitter ze allebei op mijn 12 volt aansluiten, of 1 ventilator op die 12 volt aansluiten.

    Greetz
  • Nosleep
    Banned
    • Oct 2008
    • 26

    #2
    Nokia lader???

    Het is zo dat een nokia lader dient om te laden en zeker niet om op te werken . Als je naar de laadstroom kijkt zal die een paar milli ampére bedragen. Het verbruik van een ventilator in werking is meestal hoger en zal dus zeker geen betrouwbare voeding zijn.
    Je kan vb wel een paar herlaadbare baterijen in serie en parallel schakelen daar op de lader, en zo voeding geven aan je fan's .
    Ik zelf heb een druppel lader en auto batterij en mijn fan's draaien allemaal op 12V.

    Comment

    • knockie
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Oct 2008
      • 262

      #3
      pc voeding wil ook goed

      Comment

      • Cannabisius
        Retired
        • Oct 2008
        • 47

        #4
        Ik heb een autobatterijlader (verstelbaar op 6V en 12V) aangesloten aan 3 PC ventilators. Werkt perfect al enkele maanden zonder problemen! Ik had uitgekeken voor zo'n Nokialader maar heb gezien dat de laders van tegenwoordig slechts tussen de 3 en 3.5V zijn dus vrees is dat dit niet goed zal werken, dus ook niet geprobeert.

        Ik zal er maar bij zeggen dat ik zelf geen elektricien ben en de boel heeft laten solderen door een vriend die zich thuis voelt in dergelijke dingen, alhoewel dit niet zo moeilijk eruit ziet. Beter een specialist erbij roepen dan je kot in de fik steken hé!

        Comment

        • Cannabisius
          Retired
          • Oct 2008
          • 47

          #5
          Enige uitleg hoe je dat doet met een pc voeding? Deze werken op 220V

          Comment

          • midnight fantasy
            Wicked Stoner
            • Jul 2008
            • 264

            #6
            de voeding zet de 220 om.
            aan je ventilator hangt een fiche en die steek je op de fiche van je voeding.
            je kan gewoon niet missen is maar 1 mogelijkheid.

            Comment

            • Damn nice
              Junior Grower
              MemberLucky Member
              • Nov 2008
              • 595

              #7
              toch bedankt ik heb alle 3 op me nokia oplader gekregen

              Comment

              • midnight fantasy
                Wicked Stoner
                • Jul 2008
                • 264

                #8
                oke,
                maar nu zullen ze niet op voelle toeren draaien doordat ze te weinig elecktriciteit krijgen.

                Comment

                • Damn nice
                  Junior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2008
                  • 595

                  #9
                  valt wel mee ik merkte niet egt veel verschil.. of t moet aan mij ligge xD

                  Comment

                  • izbut
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Aug 2008
                    • 35

                    #10
                    Hallo allemaal,

                    Ik wil ook pc fannetjes gaan gebruiken maar ik ben bang heeft dit wel zin in een kast van ongeveer 1.70 hoog, 1 breed en 0.80 diep???

                    bvd...

                    Comment

                    • Jona
                      Retired
                      • Jun 2008
                      • 2797

                      #11
                      Izbut, het heeft zin ja. Je hebt altijd wel een of andere vorm van verluchting nodig hé. Anders wordt je tentje of ruimte te warm door de warmte die je lamp geeft. Ook om zuurstofrijke lucht aan te brengen voor je plantjes is het essentieeel. Of je aan een pc fan genoeg hebt hangt af van je verlichting die je van plan bent te gebruiken. Als je met zware HPS-lampen gaat werken dan vrees ik dat je zal tekortkomen qua debiet. Als je het micro doet dan lukt het wel met je pc fan .

                      Greetzzz

                      Comment

                      • izbut
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Aug 2008
                        • 35

                        #12
                        Okee thnx man. ik gaa waarschijnlijk gewoon voor spaarlampen dus zal het wel goed zijn

                        Comment

                        Bezig...