Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

overgang van groei naar bloei?????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    overgang van groei naar bloei?????

    Korting op 420shop
    Hallo wie kan mij zeggen wat beter is. Met het terug gaan van 18 uur licht naar 12 uur licht. Doe je dit in een nacht of ga je per nacht met 2uur terug?

    En doe je dit dan na een week of ga je nog even door als de plantjes nog klein zijn?

    Hoop dat mensen hier hun mening over kunnen geven.

    Groetjes Ganja.

    #2
    Greetz

    Comment


      #3
      Reken dat ze nog dubbel zo groot kunnen worden nadat je ze overgeschakeld hebt naar 12/12. Die van mij (powerplants) hebben het gedaan en zijn volgens mij nog altijd wat aan het groeien dus ze zullen, naar mijn mening, nog een 130% van hun lengte aan het einde van de groei bijgekomen zijn na de overschakeling! Dus zeker qua hoogte opletten. Reken ook dat je lamp nog eens een 40-60cm boven je toppen moet hangen dus das nog minder plaats dat je hebt mocht je in een tent of kast kweken he
      Welk soortje is het trouwens? Dat kan al wat ruimte geven voor voorspellingen omtrent de lengte die ze nog gaan groeien.

      Greetzzz

      Jona

      Comment


        #4
        Bedankt voor de goeie tips. alleen de ruimte is hoog genoeg maar de plantjes nog niet. Ze hebben 8 dagen 18 uur licht gehad. En de laatste nacht 2 uur minder licht.
        Ik weet dat ze nog flink kunnen groeien en die ruimte hebben ze zat alleen doen ze dat tot nog toe niet!
        Nou worden ze de laatste dagen wel wat breder maar niet hoger dan 25 cm.

        Waar kan dat aan liggen? Het is een santa maria temp is +- 26gr en vochtigheid 60% s'nachts 14,5gr en 60% Afzuiging zo goed als uit staan.

        wie wat weet graag!?

        Ganja
        Last edited by ganja77; 30 November 2008, 14:52.

        Comment


          #5
          lol
          14,5 graden 's nachts... Doe daar maar 5 graden bij aub.
          En afzuiging is sowieso nodig! Want tijdens de nacht gebruiken je plantjes ZUURSTOF dus je moet verse lucht (dus zuurstof) aanzuigen om hun nood hieraan te voldoen!. Welke lampen heb je? hoe ver hang je ze van je planten af?

          Greetzzz

          Jona

          Comment


            #6
            Ik gebruik een 600w lamp en die hangt er nu 100 cm boven en de afzuiging kan ik harder zetten en de kachel ook. Zou het dan aan de nacht temp liggen dat ze nog wat achter blijven.
            GRTZZ Ganja
            Last edited by ganja77; 30 November 2008, 15:14.

            Comment


              #7
              Ik had het probleem van te koud ook wat in het begin dus heb ik maar verwarming klein beetje hoger gezet en fan wat zachter laten draaien dmv een fancontroller met thermostaat ingebouwd. Dat ze achter blijven kan aan vanalles liggen. Zelfs je voeding. Maak gewoon dat je zo snel mogelijk werk maakt van die dingen. Dan zien we wel. Maar 25cm op 8 dagen is naar mijn mening zo slecht nog niet hoor. Maar als je zegt dat ze het groeien opgegeven hebben dan kan er een probleempje zijn. In de groei mag je al eens wat mispeuteren, je kan ze altijd wat langer laten doorgroeien dan he .$
              Komt wel in orde! No fear

              Greetzzz

              Jona

              Comment


                #8
                thnx Jona,
                ik denk dat ik gewoon wat geduld moet hebben idd. ze zijn nog niet gestopt met groeien dus dat zit wel goed. Alleen dacht ik dat ze al hoger hadden moeten zijn dan 25cm.
                Had alleen de kachel te laag dacht anders wordt het te heet. heb ook een thermostaatschakelaar op de van zitten maar ook te hoog ingesteld.
                Ja het is een nieuwe ruimte de fijne afstelling moet ik nog vinden.
                Grtz
                Last edited by ganja77; 30 November 2008, 15:32.

                Comment


                  #9
                  ja, daarom raad ik mensen ook aan om voor dat ze echt gaan zaaien hun kast al wat te laten draaien en eerste de goeie instellingen proberen te vinden. Want nu staan je plantjes er al en moet je nog gaan uitzoeken. Maarja, eenmaal je ze gevonden hebt kan je ermee door he .
                  Veel succes!

                  Comment


                    #10
                    Stekjes.

                    Wederom thnx Jona,

                    Maar voor alle duidelijkheid het zijn stekjes die nu 8 dagen staan!!!!

                    grtzzz Ganja

                    Comment


                      #11
                      gewoon in groei houden en als ze groot genoeg zijn en ze zien er goed uit dan mag je ze in bloei zetten naargelang je het zelf de tijd vindt

                      Comment


                        #12
                        na het wortelen gaan ze vanzelf sneller groeien

                        greetz

                        Comment

                        Bezig...
                        X