Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

TL lampen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    TL lampen

    Korting op 420shop
    Heej,
    Ik wilde eigelijk mijn kweekje doen met spaarlampen, maar zag dat tl ook goed werkt omdat die meer verpreiding hebben en niet zoveel kosten..

    Op een site stond:

    T8 TL-buis 18 W, Wit
    Bestnr.: 574348 8A SYLVANIA T8 TL-lamp 18 W, wit 4.95 EUR

    TL-buis 18 W, 59 cm, warmwit
    Bestnr.: 571974 8A SYLVANIA TL-lamp F18W/830 4.99 EUR

    Ik weet dat je wit nodig hebt voor de groei en warm wit voor bloei..

    Maar ik wilde wel leuke opbrengst krijgen.. maar wat is mijn opbrengt ongeveer per Watt van een tl buis?? Want bij spaarlampen was t maximale gram per Watt.. is dit ook zo bij tl buizen??

    En in Smokeys topic zag ik dat hij eerst 2 tl van 18 watt wit licht deed, en later 2 tl van 18 watt warm wit erbij.. werkt dit voor de bloei gewoon als 72 Watt?? of is dat wit licht dan "verkeerd" licht voor de bloei??

    Greetz

    #2
    Ik gebruik idd 2x 840 en 2x 827 (Ik gebruik voor zowel groei als bloei deze opstelling.)
    In de nazomer verandert het kleurspectrum van de zon meer naar oranje/rood maar er zit nog altijd genoeg blauw tussen.

    Er word ook door een aantal kwekers beweerd dat deze combo het beste resultaat geeft. Het beste blijft het zelf uittesten.

    Je zou met TL lampen ook 1gr/watt kunnen draaien maar dan moeten de omstandigheden echt perfect zijn. Bij spaarlampen is dat natuurlijk ook het geval, een spaarlamp is eigenlijk een soort van opgevouwen TL buis. Alleen belichten TL lampen een oppervlakte beter.

    Peace

    Comment

    Bezig...
    X