Verschil nat / droog.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Briga
    Retired
    • Jan 2013
    • 4

    #1

    Verschil nat / droog.

    Korting op 420shop
    Dag allemaal.

    Mijn eerste kweek in een tent met 3* 600W heeft geresulteerd in 1.2 kg Amnesia. Ik heb het gister geknipt en het ligt nu te drogen.

    Wie kan mij vertellen hoeveel ik er ongeveer aan over houd? M.a.w. wat is het gewicht als het na 10 dagen gedroogd is?

    Ben erg benieuwd.
  • FlintStoned
    Banned
    • Oct 2012
    • 5580

    #2
    Re: Verschil nat / droog.

    +/_ 20% Al naar gelang hoe compact de toppen zijn en of het geen met water volgepompt wiet is.
    Last edited by FlintStoned; 15 January 2013, 23:22.

    Comment

    • Ganjax
      Guru of all Growers
      420 MemberMemberLucky Member
      • Apr 2009
      • 10443

      #3
      Re: Verschil nat / droog.

      3x600 en kilokweken, dan heb je toch ervaring genoeg om te weten wat er over blijft na drogen.
      ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

      Comment

      • Briga
        Retired
        • Jan 2013
        • 4

        #4
        Re: Verschil nat / droog.

        nee, geen ervaring. Het is m'n eerste kweek. De enige kennis die ik heb is van de jongens van de growshop die alles keurig uitlegde en van de internetz. Ik vond het eerlijk gezegd een beetje weinig.

        Comment

        • Ganjax
          Guru of all Growers
          420 MemberMemberLucky Member
          • Apr 2009
          • 10443

          #5
          Re: Verschil nat / droog.

          Die 1.2 is nat?
          Ja dan is't gene vette voor zoveel stroom, maar zoals Flint zei, een vijfde a een vierde houd je daar wel van over.
          ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

          Comment

          • FlintStoned
            Banned
            • Oct 2012
            • 5580

            #6
            Re: Verschil nat / droog.

            Een eerste run gaat vaak gepaard met leergeld, vandaar dat het dan ook een beetje verwonderd dat je dan meteen onder 1800 wat start.
            Met compacte toppen en een lage blad/bud ratio kan dat op 1/4 van het nat gewicht worden, maar reken maar eens op 1/5 ervan. Verder telt natuurlijk mee of je de budjes geheel los hebt geknipt en of er nog veel steel en stam aan zat toen je nat woog.

            Soms hoor je ook getallen van natte oogsten per plant waar ik van denk:"Die hebben dat zeker met pot en al gewogen".

            Comment

            • angel777
              Cronic Grower
              • Mar 2010
              • 3409

              #7
              Re: Verschil nat / droog.

              kilo nat is +/- 200 gram droog
              HOE MOET IK ONTKIEMEN
              JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

              Comment

              • Briga
                Retired
                • Jan 2013
                • 4

                #8
                Re: Verschil nat / droog.

                Ja de 1.2 is nat. Als ik een vierde ervan af haal zou ik ongeveer 900 gram overhouden. Ik had op 1.2 kg droog gerekend (gehoopt), omdat de growshop boys zeiden dat ik op 400 gr. per watt moet rekenen. Ik had begrepen dat Amnesia een wat moeilijkere plant is.

                Ik heb zeker wat problemen ondervonden. De temperatuur was veel te hoog en kreeg hem ondanks de 1500 kuub afzuiging niet onder de 30 graden.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Ik bedoel 900 gram verliezen

                Comment

                • angel777
                  Cronic Grower
                  • Mar 2010
                  • 3409

                  #9
                  Re: Verschil nat / droog.

                  simpel rekensommetje zegt: +/-20 % x 1200 = +/- 240 gram droog
                  1200 - 240 = 960 gram vocht
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN
                  JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                  Comment

                  • Briga
                    Retired
                    • Jan 2013
                    • 4

                    #10
                    Re: Verschil nat / droog.

                    shit man, al die moeite.

                    Comment

                    • rolling stone
                      Banned
                      • Feb 2012
                      • 153

                      #11
                      Re: Verschil nat / droog.

                      heb al wel door dat niet voor je eigen rokertje is

                      Comment

                      • FlintStoned
                        Banned
                        • Oct 2012
                        • 5580

                        #12
                        Re: Verschil nat / droog.

                        Ik heb zeker wat problemen ondervonden. De temperatuur was veel te hoog en kreeg hem ondanks de 1500 kuub afzuiging niet onder de 30 graden.
                        Ai, ai dat gaat tegenvallen, Ik vrees dat je erg fluffie toppen gaat hebben en bij die temperaturen zullen ze ook flink gestrekt zijn, en vol water zitten. Onderop al helemaal fluf, Je hok zal enorm geroken hebben met die temperaturen verdampen er al een heleboel terpenen en aromaten uit je hars, dus dat worden ook nog eens vrij reuk en smaakarme flufbudjes als dat droog is.

                        Hmm, Vertel het je niet graag maar ik vrees dat daar nog minder dan 20% van over gaat blijven en ook nog eens van een maar zeer matige kwaliteit.

                        Meteen groot gegokt en duidelijk mis geschoten, jammer. Beter in een wat kleinere setup eerst de kneepjes van het vak een beetje onder de knie krijgen.

                        Comment

                        Bezig...