Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Ik kan niet kiezen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ik kan niet kiezen..

    Korting op 420shop
    En 33 is toch de kleurcode voor de groeifase?
    Kleurcodes
    Kleurcode 827 is toch voor de bloei?? Even tussendoor 1 ding,, ik kon alleen die van 36 watt tl lamp vinden in een armatuur, maar voor de rest kon ik geen armaturen vinden, heeft iemand tips? waar kan ik die halen of moet ik even vragen of ze die nog hebben?want wietplanten kunnen tog zon 5 cm van de TL en Spaarlampen afstaan?

    Als ik ze in de bloeifase zet, doe ik er 36 watt aan 827 kleurcode TL lampen bij, en 4 spaarlampen van 18 watt kleurcode 827. Dan kom ik op een totaal van 144 Watt. Is dit genoeg voor 2 planten voor een leuke opbrengst? En is 36 watt kleurcode 33 goed genoeg om even bij te groeien?

    #2
    33: ja dat klopt
    ja kan je plante zo een kleine 5 cm van je lampen houden BIJ TL is dat nog minder dat kan soms tot mm verschillen.

    neem dan 2 armaturen dat zou nog beter zijn want licht= gewicht
    en je aarde zxou ook goed moeten zijn alleen wat zijn jouw npk waardes van je aarde dan ? je moet wel normale pot grond hebben hea niet bemeste grond want daar zit teveel voeding in voor je dames

    voor de rest ziet het er goed uit heel duidelijk
    succes met je kweek alvast

    Comment


      #3
      << 2 tl balken van 60 cm bove de 2 en eventueel een 3e int midde!

      Comment


        #4
        Dat zou inderdaad goed kunnen Nerub.

        Hoe meer licht hoe beter.

        Oorspronkelijk geplaatst door bobo

        33 - neutraal - matig
        82(7) - extra warm wit - goed
        83(0) - warm wit - goed
        84(0) - koelwit - goed
        865 - daglicht - zeer goed
        93(0) - warm wit - zeer goed
        94(0) - koelwit - zeer goed
        95(0) - daglicht - zeer goed
        96(5) - daglicht - zeer goed
        33 wordt dus als matig beschreven. Beter ga je voor een 840/940 voor de groei, en 827/830 voor de bloei.
        (Groei = cool white / koel wit, Bloei = warm white / warm wit).
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment


          #5
          Ziet er knap uit, je hebt er werk van gemaakt.

          De schets met de 1x 36 watter (Kleurcode 33) ziet er mij wel goed uit, alleen TL 18 watters is natuurlijk ook goed. TL en Spaarlampen zijn idd ongeveer hetzelfde maar een TL lamp belicht een oppervlakte veel beter.

          In de "Brico" (Doe het zelf zaak) kan je TL armaturen kopen voor 7.99€ met een TL lamp (Kleurcode 33) bij.
          Ik weet alleen niet of er ook een brico in NL is.(Ben je van NL of BE?)

          Universele potgrond is goed genoeg om op te kweken, je zal dan na een paar weken (4-6) wel moeten bijvoeden.

          Je kan ze best laten ontkiemen in zaai en stekgrond en daarna overpotten naar universele potgrond, anders worden ze in het begin overvoed. (Bruine verbrande bladjes)

          @darkiess
          De gewone potgrond is ook bemest hoor, zaai en stekgrond dan weer niet

          Peace

          Comment


            #6
            oh oke bedankt .. waar haal ik stekgrond? gewoon bij een tuincentrum ofzo?

            Comment


              #7
              Yep,
              Brico, aveve of growshops mocht je van Nederland zijn

              Comment


                #8
                Ben een Nler jah

                ik ga naar "de boet" bij mij inde buurt dat is een tuincentrum

                Comment


                  #9
                  Re: Ik kan niet kiezen..

                  Dus als ik alles zo een beetje begrijp kan je perfect via een doe-het-zelf winkel een kast die ik persoonlijk zou maken uit hout van een kleerkast die ik op overschot heb , armaturen in hangen met nog betere tl-lampen dan hier beschreven (we zijn inmiddels 2013) of spaarlampen van 60 watt met de juiste kleurcodes die per stuk 1300 lumen opleveren en kost maar 8 euro per stuk i.p.v. een dure stealth growtent van SJ maar wel met reflecterend mylar,400watt hps philips son-t lamp,luchtfilter, etc ... kostprijs 450 euro 1 vierkante meter ! Vind ik toch iets te duur maar als je er betere en zeer goeie kwaliteit met bereikt schaf ik me eventueel zo 1 aan.Dus graag wat advies hier over door mensen die het zelf zo doen aub.

                  Comment


                    #10
                    Re: Ik kan niet kiezen..

                    Doe dat niet hier.

                    Comment

                    Bezig...
                    X