Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Ik denk het idee af te hebben!:)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ik denk het idee af te hebben!:)

    Korting op 420shop
    Heej,

    Ik weet dat er veel ideetjes van mij stonden hier.. maarja dat hout regele was wel moeilijk en platen kosten zoveeeel :'(

    Ben er zowizo wel mee bezig goedkope oplossingen te vinden.. en Nerub kwam met een goed idee! (onder het rekenen in deze post niet zo goed )

    Al kopen we nou balken.. en daarbinnen nieten we een zijl.. dan spuite we pur aan de buitekant en dan nog een laag zijl voor goede isolatie! en dat hout het licht wel buiten denk ik zo??

    Was niet zon succes ik was aan het rekenen en dat werden flink wat bussen met pur xD
    Ik had nu bedacht, piepschuim is niet zo duur en is ook goed isolatie middel. Ik verbind alles wel met pur, koop ik 1 busje om alles af te werken

    Hier is mijn werkplan i love painte
    Maar eerst een vraag.. denke jullie dat, al gebruik ik wit redelijk doorzichtig plastic, en met die laag pur, het wel licht dicht is???

    Opstelling geraamte:
    Gamma: 12 balken van 210 cm lang, 22 mm breed en 50 mm breed.

    Ik gebruik 2 balken voor de onderste vierkant en 2 voor de bovenste..
    Omdat de balken wat dikker zijn, komt het goed uit dat de balk 210 cm lang is zodat mijn inhoud zowizo 1-1-1.5 word, dus de buitenkant zou wrs 1.1-1.1-1.6 worden doordat het hout wat breeder is.

    Ik moet er dan 6 gebruiken in de hoogte, van 1.50 want die passe dan wel precies. In elke hoek moet er 1 en aan de voorkant 2 voor de deur. 1 60 cm gebruik ik voor de bovekant van me deur. 1 lat van 60 cm gebruik ik voor versteviging.

    De overige 2 hele latten gebruik ik voor de zeikant om de ventilators tussen te zetten.

    De overige 4 60 cms gebruik ik om een geraamte aan de bove kant te maken zodat ik de lampen kan ophangen. Ik weet nog niet precies hoe ik dat ga doen maar dat zie ik dan wel.. iig in elke hoek 1.

    Ik koop ook nog een 330 cm balk. deze gebruik ik voor ondersteuning aan de achterkant. 2 van 1 meter.

    de overige 130 cm gebruik ik voor me bovenkant om me lampen om te hangen

    Aan de zeikanten en bovenkant komt uiteraard folie, waarschijnlijk word dit gewoon aluminium folie!

    Redelijk uitgebreid gedaan, want ik weet dat het leuker is en makkelijk te helpen als het goed uitgelegd is met duidelijke voorbeelden



    Zoals ik hierboven al had vermeld, gebruiken ik en nerub zijl met daartussen pur. Nerub had al het goed is grondzijl gezien bij de praxis.. 15 vierkante meter voor 3 euro ofzo, maar dat moet ik zelf nog even zien.
    Bij de gamma zag ik voor geloof ik ook 3 euro een zijl van 4 bij 5 meter. Zag er in principe wel stevig uit maar was wel wit en redelijk doorzichtig dus nogmaal,, denke jullie dat dat PIEPSCHUIM het licht tegenhoud?? Ik moet wel 2 zijlen kopen om 2 lagen te maken dan, maar maakt niet uit Eerst even bij praxis kijken en dan vergelijken, dat komt morgen wel!

    Dit is het idee:

    We hebben het geraamte van de box, dan doen we t zijl aan de binnekant van de box en nieten het vast aan het geraamte. Hiertussen stoppen we platen piepschuim en vullen de gaten op en de aanhechtingen met pur.

    Benodigde piepschuim:

    Het piepschuim was ongeveer 3 cm dik minstens geloof ik

    6 Platen van 100 cm bij 50 cm

    Voor de bovenkant benodigd:


    2 Platen naast elkaar dus 1m bij 1m.

    Voor de zeikanten benodigd:

    3 Platen boven elkaar dus 1m bij 1.5m 4x

    Voor de onderkant benodigd:


    2 Platen nast elkaar dus 1m bij 1m.
    Hier stop ik 2 lagen zodat de warmte beter binnen blijft, ik had ergens gelezen dat een plaat piepschuim de warmte binnenhoud.

    Tekening:



    Nu nog de lampen.

    Ik heb al in een post hiervoor gezegt hoe ik me lampen wilde. Ik heb beslote voor een 36 watt 33 kleurcode TL buis schuin door t midde boven mijn planten en op elke plant 3 18 watt 827 kleurcode spaarlampen te richten = 144 watt in totaal

    De spaarlampen monteer ik in een half blikje zodat het word gespiegeld.

    Dit is wel netjes toch voor 2 planten?

    Tekening:



    Potgrond fleurella ga ik gebruike. Er staat dat er voor 6-8 weken genoeg bemesting in zit. De PH is 5.5 - 6.5. Er zitten NPK meststoffen in.

    Ik had ook gehoord dat ik andere grond nodig had om in te laten groeien in het begin anders zit er teveel voeding ofzo in, maar dat zoek ik nog even op..

    Ik krijg 2 zaadjes dus dit komt ook goed.

    Nog 1 vraagje.

    Al zet ik me plant in een 5 liter pot, en laat hem in de groei staan tot de plant 75 cm is. Dan zet ik hem in de bloei en van dit soort groeit de plant ong nog 1/3e door dus word de plant 1 meter lang. Mijn box is 1.50 dus de plant kan nog even extra doorgroeien + de afstand van me tl en spaarlampen en de potten.

    Belangrijk:

    #2
    Maar eerst een vraag.. denke jullie dat, al gebruik ik wit redelijk doorzichtig plastic, en met die laag pur, het wel licht dicht is???
    Gebruik zwart wit folie in de binnenkant van het hok, dat zal het licht goed binnenhouden, is beter dan alu-folie en is zijn prijs zeker waard.

    Piepschuim is wel niet de best isolerende materie. Gebruik steenwol platen, die kan je makkelijk op maat snijden en isoleren erg goed.

    Greetz,
    zion
    Last edited by zion; 23 December 2008, 16:08.

    Comment


      #3
      Belangrijk:
      Maarja hier mijn vraag: De plant is 75 cm lang en word in de bloei gezet en kan nog 25 cm bij groeien. Maar ik denk dat ik me planten na een paar weken in een 10 liter bak zet ofzo zodat er weer extra voeding bij komt, denk dat de planten het dan daarmee wel redden, maar gaat me plant dan niet nog eens 50 cm extra groeien of blijft me plant op 1 meter dan?
      Hier is een steenvaste regel als je plant in bloei zet groeit hij min 50% bij sommige soorten 75%. Dus een plant van 75 cm wordt gemakkelijk 1.5 meter hoog en in 10 liter potten zeker. ik heb ze in 6.5 literpotten staan. Zaaien na 1 week in bloei en ze worden een meter tot 1.5 hoog of dat hopen we toch ze zijn gisteren gezaaid.

      Comment


        #4
        70 € is totaal niet veel vind ik .
        ge moet het tenslotte ook maar 1 keer maken.

        - ik heb steenwol platen gebruikt voor de isolatie: is wel een stuk duurder dan gewone isolatie(of doe een dubbele laag gewone isolatie)
        - aan de buitenkant hebben ik er dan nog eens 1mm zwarte plastiek rond gedaan(Brico: het is 2 meter breed en het kost 24 cent /meter)
        en daar heb ik nog eens platen aan bevestigd.
        - aan de binnekant hab ik nog een seen dikke laag reflecterend folie gedaan
        - de onderkant is bedekt met vijverfolie.
        - test gewoon eens ofdat het wel lichtdicht is (sluit uzelf op in het hok en speel de plant)
        - wat gaat ge nemen voor de ventilatie(ik heb 2 computer fan's genomen en die werken goed)
        - en als potgrond heb ik ook gewoon universele gebruikt een ph waarde rond de 6 is perfect

        die zaadjes dat ge krijgt zijn ze gefeminiseerd? anders zit ge daar mss met 2 mannelijke .(online gaat ge waarschijnlijk geen meer kunnen bestellen want de meeste shops die online ook verkopen zijn offline omdat het het einde van het jaar is)



        Greetz

        Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
        Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

        sigpic

        Comment


          #5
          kastje is bijna klaar

          k ga een verslag bij houden dus chek t maar

          ziet er al goed uit btw

          maar over dat in de groei zette.. zijn ze na 1 week dan al 50 cm ofzo? moet ik dan niet wachte tot me plant 50 cm groot is en dan in bloei zette?

          dat van 1 week- 1.5 week groeie zegt me niet veel,, is overal anders.. al wil ik me plant 1 meter - 1.20 hoog.. bij welke groote moet ik der dan in bloei zette???

          en jah het zijn vrouwelijke zaadjes

          Comment


            #6
            Je plant iets minder hoog (minder voorgroei), je spaarlampen hebben zoveel diepte stralling niet om je onderste takken/toppen te belichten.

            Grtz

            Comment

            Bezig...
            X