Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hoeveel stekken van een plant na 2 weken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoeveel stekken van een plant na 2 weken?

    Korting op 420shop
    Mijn vraag is dus:
    Hoeveel stekken kunnen er zo ongeveer genomen worden uit planten uit zaad die reeds 2weken met 24u licht per dag belicht zijn?

    2de vraag:
    Hoelang duurt het gemiddeld eer je het stekje (na afgesneden te zijn) kan beschouwen als volwaardig plantje (om bvb in je tuin te gaan zetten in volle grond)?

    Thxxx

    Jona

    #2
    na 2weken zou ik er nog geen stekken afsnijden! ik zou ze eerder 4weken laten groeien dat je zeker een mooie stek hebt... als je je stek snijdt moet je zeker zien dat deze al minstens 3 volgroeide bladeren heeft!

    en op je 2de vraag,ze kunnen in de volle grond wanneer ze fatsoenlijk gewortelt zijn!
    ik zou ze eerst ff in kleine potjes zetten tot die kleine pot vol zit met wortels en dan overpotten naar de volle grond...

    grtzzz

    Comment


      #3
      Geldt je eerste antwoord ook als ik mijn plantjes uit zaad 24/24 licht geef met een 400watt GROEILAMP? Kan me voorstellen dat het dan wel iets sneller gaat dan met een normale 400watt of met tl lampen ...

      Alvast bedankt voor je antwoord!

      Comment


        #4
        maakt niet uit,zolang je maar zeker 3 volgroeide bladeren aan je stek hebt...

        grtzz

        Comment


          #5
          hoeveel schat je na 3 weken? 2, 10, 20? Zo ongeveer een idee want wil eens stekjes maken

          Comment


            #6
            Cannab0y vind het nodig om andere leden te gaan beledigen...

            Cannab0y = Banned
            Last edited by Jointjedraaien; 18 March 2009, 15:11.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
              Hoeveel stekken kunnen er zo ongeveer genomen worden uit planten uit zaad die reeds 2weken met 24u licht per dag belicht zijn?
              Dat ligt eraan hoe groot je plant is.
              Maar je moet er eerst zeker van zijn dat de moeder plant (de plant waar je de stekken vanaf haalt), een vrouwelijke plant is.
              Anders heb je straks allemaal mannelijke stekjes en dat lijkt me nou niet de bedoeling.

              Hoelang duurt het gemiddeld eer je het stekje (na afgesneden te zijn) kan beschouwen als volwaardig plantje (om bvb in je tuin te gaan zetten in volle grond)?
              Enkele weken. Ligt eraan wanneer je ze in de bloei wilt zetten.

              Comment


                #8
                als de bovenste top 3 volgroeide bladeren heeft kan je daar al een stek van snijden!

                wortel die stek dan en dan ben je weer bijna 2weken verder,als hij gewortelt is dan zet je hem direkt in de bloei,is het een vrouwtje dan heb je een moederplant!

                tegen dat het bloeiverschijnselen toont ben je bijna 3 tot 4 weken verder en dan kan je al genoeg stekken snijden van je moederplant

                grtzzz

                Comment


                  #9
                  Probleem is echter dat ik maar 1 growbox heb en nu effe geen tijd/zin heb een tweede constructie in mekaar te knutselen om de bloei symptomen te gaan opwekken. Maar misschien dat iemand van het forum geinteresseerd is, ik zie het nog wel...
                  Thx voor de info!

                  Jona

                  Comment


                    #10
                    koop bij alien een stekkenkast met armaratuur en lampen,kost je rond de 100euries en je kan stekken snijden

                    grtzz

                    Comment


                      #11
                      Ja ma hou het liever low budget, gewoon groeilamp bijkopen (voor in me 400watter) en wat stekmateriaal en dan lukt het me wel . Ik fix wel iets. Ik zet die moederplant en de stekken in me growbox, allemaal op 24u licht. Zou moeten lukken. Ik zet gewoon iets onder me stekken als ze te ver van het licht zouden gaan staan .

                      Comment


                        #12
                        op het begin mogen ze ver onder het licht staan hoor,ze strekken toch niet want ze hebben nog geen wortels en groeien dus niet...

                        grtzzz

                        Comment

                        Bezig...
                        X