Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Inwateren en dan de pot wegen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #17
      Re: Inwateren en dan de pot wegen

      Ik geef water van onder af,de waardes weet ik niet meer exact alleen dat het gewoon echt niet kon kloppen.Dus als je water geeft moet je gewoon een dag wachten voor dat ie de juiste waarde aangeeft ?
      Last edited by showtime; 22 June 2013, 11:34.

      Comment


        #18
        Re: Inwateren en dan de pot wegen

        Hij is helemaal waterdicht.
        Ja ik laat 'm ook geen half uur in dat water, maar de digitale kop zit goed dicht, ook met een rubber ringetje.
        De enige sensor die er op zit komt bovenin de buis, als je die erop schroeft, hij meet alleen de zuigkracht.

        Edit...jajaja...maarre..heb je het geprobeerd met van bovenaf wateren ? Da's sowieso beter.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #19
          Re: Inwateren en dan de pot wegen

          [QUOTE=QnQ;375323]Hier werkten die voor geen meter.
          Heb er 3 bij m'n kamerplanten gehad, 1 in aarde, 2 in Seramis en ze deden allemaal niks.
          Ik zal wel weer net de verkeerde gepakt hebben ofzo.

          Moet haast wel, ik gebruik ze al jaren naar volle tevredenheid.
          Een tensiometer in elke pot is mij te duur, maar ik heb wel in elke pot een seramis vocht meter.
          Neem voor grote potten wel de lange.
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #20
            Re: Inwateren en dan de pot wegen

            Boven water geven beter ?ook met al die ballast stoffen bovenin je pot ?? Speescees van normercy zweert bij van onderaf geven.
            Last edited by showtime; 22 June 2013, 11:58.

            Comment


              #21
              Re: Inwateren en dan de pot wegen

              Onder wateren zou voor die tensiometers de minste vreemdigheid moeten opleveren. Maar wat voor waardes krijg je dan? Niet exact, maar gaat het naar 0 of juist omhoog?

              Als de waarde te ver omlaag gaat kan ook zijn dat je teveel water geeft?

              In principe heb je vrij snel wel weer een normale waarde. Ik dacht zelfs met een half uur al. Aan de andere kant, als er wat vreemds gebeurt met de waardes door een slechte waterverdeling in de pot dan duurt het wel wat langer voordat het water weer normaal verdeeld zit.


              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Hij is helemaal waterdicht.
              Ja ik laat 'm ook geen half uur in dat water, maar de digitale kop zit goed dicht, ook met een rubber ringetje.
              Klopt wel inderdaad. Kan me alleen wel iets herinneren van de "handleiding" dat je de kop niet in het water moest leggen. Zal wel meer voor de sticker zijn.

              De enige sensor die er op zit komt bovenin de buis, als je die erop schroeft, hij meet alleen de zuigkracht.
              Strikt genomen moet je compenseren voor fluctuaties in de luchtdruk. Daar kan over het hele bereik een verschil van 100mbar in zitten en dat heb je dan dus op je tensiometer ook erbij (of eraf).

              Maar goed doorgaans blijft dat wel tussen de plus of min 30mbar. Die Blumat sensor is zo onnauwkeurig (en zo nauw luistert het toch allemaal niet) dat je dat verschil toch niet of nauwelijks zult merken.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #22
                Re: Inwateren en dan de pot wegen

                Oorspronkelijk geplaatst door showtime View Post
                Boven water geven beter ?ook met al die ballast stoffen bovenin je pot ?? Speescees van normercy zweert bij van onderaf geven.
                Dat mag. Ik zweer bij van boven geven. Zo heeft alles op internet voor en tegenstanders
                De ballaststoffen die de plant naar boven werkt zitten dichter om de stam.
                Als je normaal langs de rand van de pot water geeft (en goeie voeding gebruikt) zijn die geen probleem.
                Dat de onderste wortels langer dan 15 minuten erg nat staan kan wel voor problemen zorgen.

                Mgoed, dat lijkt dus het enige verschil in gebruik te zijn, dus misschien komen de problemen met de tensio daar door.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #23
                  Re: Inwateren en dan de pot wegen

                  Dat zal haast moeten ja,dat daar het probleem ligt.En over het water geven kan je daar iets specifieker over zijn dat jij zweert bij bovenaf? of is het gewoon een gevoel wat je erbij heb ?Of heb je deze al gegeven en dat is dat de wortels langer dan 15 minuten onder water staan?
                  Last edited by showtime; 22 June 2013, 18:56.

                  Comment


                    #24
                    Re: Inwateren en dan de pot wegen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                    Onder wateren zou voor die tensiometers de minste vreemdigheid moeten opleveren. Maar wat voor waardes krijg je dan? Niet exact, maar gaat het naar 0 of juist omhoog?

                    Als de waarde te ver omlaag gaat kan ook zijn dat je teveel water geeft?

                    .
                    BV stond ie op 200 mmbar en gaf water en dan liep ie niet terug of ik gaf een klein beetje water en stond ie meteeen weer op 0 terwijl dit gewoon echt niet kon.Maar een beetje lucht in de tensiometer is dus niet erg ?

                    Comment


                      #25
                      Re: Inwateren en dan de pot wegen

                      Het kan wel een uur duren voordat je tensiometer reageert. Het water moet zich eerst door de grond verdelen.

                      Hangt er uiteraard vanaf hoe ver de kleitip van de watergift af zit. Als je het water vlak naast de tensiometer geeft dan kan ie wel naar 0 gaan ja. Als je dan een dag wacht zou je een normale waarde moeten zien.

                      Een beetje lucht kan geen kwaad, maar ben met je eens dat dat er niet na een dag al in zou moeten zitten.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #26
                        Re: Inwateren en dan de pot wegen

                        waarschijnlijk ligt de reden dan toch bij het van onder water geven

                        Comment


                          #27
                          Re: Inwateren en dan de pot wegen

                          [QUOTE=HJM;375480]
                          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                          Hier werkten die voor geen meter.
                          Heb er 3 bij m'n kamerplanten gehad, 1 in aarde, 2 in Seramis en ze deden allemaal niks.
                          Ik zal wel weer net de verkeerde gepakt hebben ofzo.

                          Moet haast wel, ik gebruik ze al jaren naar volle tevredenheid.
                          Een tensiometer in elke pot is mij te duur, maar ik heb wel in elke pot een seramis vocht meter.
                          Neem voor grote potten wel de lange.
                          He HJM ik heb ook zon setje gekocht.

                          Maar hoe diep stop jij ze in de potten?
                          Ik heb ze gisteren 1 keer blauw gezien en vandaag rood, ook nu 4 uur na het watergeven.
                          De potten voelen zwaar dus het lijkt me niet dat ze nog meer water nodig hebben.

                          Dus als je een goede gebruikstip hebt voor deze meter hou ik me van harte aanbevolen :cool:

                          Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
                          sigpic

                          Comment

                          Bezig...
                          X