Nerub en ik in discussie.. wie heeft gelijk

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Damn nice
    Junior Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 595

    #1

    Nerub en ik in discussie.. wie heeft gelijk

    Korting op 420shop
    Heej,

    voor de mensen die het niet weten, nerub en ik kenne elkaar in rl.

    in de les hadden we het over onze plannen/kweekjes enzo..

    toen kwam nerub erop dat je met bv een 400 watt hp lamp in een 1-1 meter hok zet en 9 planten erin zet je zon 200-300 gram per plant kon halen dus totaal 2 kilo bv met 400 hps.

    Ik zei neej, het aantal watt dat je heb is max het aantal gram, dus met 400 watt hps max 400 gram wiet, maakt niet uit hoeveel plante al zet je er 100 neer of 1.. alleen heb je meer kans op meer gram wiet omdat je een groter oppervlak met planten volzet dus er minder licht verloren gaat,, discussie discussie en nu maar wat vragen voor de wat meer gevorderde..

    Whos right (H)

    Greetz
  • Atmospherix
    Advanced Stoner
    Member
    • Oct 2008
    • 64

    #2
    volgens mij is die berekening met watt/gram per plant. Maar dat weet ik ook niet zeker

    Comment

    • Weedy
      Ultra Grower
      420 MemberLucky Member
      • Jul 2008
      • 2248

      #3
      Jij hebt gelijk naar mijn mening. Als ze zeggen 0,8 gram per watt, gaat dat over een m². Dus 1 vierkante meter, of je er nu 20 of 5 onderzet maakt dan niet veel uit..

      (weet daar ook niet precies alles van hoor)
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment

      • Jona
        Retired
        • Jun 2008
        • 2797

        #4
        ja, duidelijk Gram/watt. Het aantal planten doet er niet toe. Damn Nice, jij zit helemaal juist met je redenering dat hoe meer planten hoe meer licht je opvangt en hoe hoger je de pijl mikt uiteindelijk. Maar verwacht niet dat de pijl boven de 400gaat

        Comment

        • DaZeD
          Gandhi Ganjamaster
          MemberLucky Member
          • Nov 2008
          • 466

          #5


          200 a 300 gram per plant onder een 400 watter?
          Da's wat ze noemen wishful thinking.

          Bestaat absoluut niet, 1 gram per watt zou al heel goed zijn, dus 400 gram in totaal kan in ideale omstandigheden wel behaald worden, en ik heb al gelezen van mensen die zelfs over 1 gram per watt gaan, maar dat zijn uitzonderingen.
          -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

          Comment

          • PITcrew
            Big Bongmaster
            MemberLucky Member
            • Dec 2008
            • 378

            #6
            ja lol anders gaat ge rap genoeg hebben en gaan de waarde van de plantjes de lucht in stijgen stel u voor 8 plantjes met elk 400 gr aan = 3200gr.

            ik ga maar 1keer per jaar moeten kweken dan

            Greetz
            Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
            Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

            sigpic

            Comment

            • Nerub
              Retired
              • Dec 2008
              • 155

              #7
              nee staat een beetje verkeerd xD ik d8 als je meer planten onder bijv 400 hps zet (volproppen SOG) dat je meer als 400 gram kan hale

              Comment

              • yipz
                Ultra Stoner
                MemberLucky Member
                • Aug 2008
                • 115

                #8
                Inderdaad, tenzij je een manier vindt dat je ook aan de bovenkant van je lamp het licht kan benutten, denk ik niet dat je meer dan (1gr/wat*0.8) kan halen.

                Comment

                • Damn nice
                  Junior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2008
                  • 595

                  #9
                  nee ruben je zei 300 gram per plant heb t tog egt goed gehoord niet slimmer probere te prate

                  I won I won im smarter

                  greetz

                  Comment

                  • PITcrew
                    Big Bongmaster
                    MemberLucky Member
                    • Dec 2008
                    • 378

                    #10
                    lol hangt er da na nen tijd gewoon 2 400watters.


                    en zet in de zomer een paar plantjes buiten.(dat zijn echt oogstbomen dan)

                    Greetz
                    Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
                    Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

                    sigpic

                    Comment

                    • AlwaysStoned
                      Wicked Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2008
                      • 274

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door yipz
                      Inderdaad, tenzij je een manier vindt dat je ook aan de bovenkant van je lamp het licht kan benutten, denk ik niet dat je meer dan (1gr/wat*0.8) kan halen.

                      1gr/watt*0.8 = 0.8gr/watt

                      wrm moeilijk maken?

                      Of ben ik ff niet helder? , is heel goed mogelijk hoor
                      sigpic

                      Comment

                      • yipz
                        Ultra Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Aug 2008
                        • 115

                        #12
                        tjah, inderdaad, ik ben onduidelijk, sorryyy

                        maar ik bedoelde dat je maar 80% opbrengst kan hebben omdat de installaties niet professioneel zijn, ( vermoed ik toch)

                        Comment

                        • Nerub
                          Retired
                          • Dec 2008
                          • 155

                          #13
                          jups k had et fout xD ik had ff geen internet bij de hand was ff n de war want als ik kijk dat een grote zomer oogst een kilo is bij sommige mense,, onhaalbaar met een normale binnenkweekje en 400 hps

                          Comment

                          • Damn nice
                            Junior Grower
                            MemberLucky Member
                            • Nov 2008
                            • 595

                            #14
                            wel met 3 400 hps

                            maarja idd als je eerst voorgroeit in je boxje en dan buite zet,, dan heb je echt massive stuff :o maar ik denk dat als je een wietBOOM van 4 meter ofzo in je tuin heb, dat die snel op gaat valle

                            greetz

                            Comment

                            • Nerub
                              Retired
                              • Dec 2008
                              • 155

                              #15
                              ik hoop dat ik wel een massive boom krijg... kan ik niet helpen buurtjes? en een wietBOOM valt minder op bij een gurillia kweek in het bos ik plant gwn een stuk nieuw bos bij

                              Comment

                              Bezig...