Hallo allemaal,
Om te beginnen wil ik graag zeggen dat ik al erg veel lees plezier heb gehad in het forum.
Ik ben dit jaar voor het eerst begonnen om in de kas van mijn schoonouders
3 planten te kweken.
Op een dag als vandaag(buiten 14gr) is het +/- 20/23 graden in de kas.
Luchtvochtigheid 50%
Ik heb regelmatig de ramen open, snachts meestal dicht.
Ze krijgen regenwater, met een gemiddelde ph van 6
Ze zijn erg laat in de kast terecht gekomen, zo half juni ongeveer.
Helaas weer ik niet welk soort het is, ik kreeg ze als stekjes, het zijn twee verschillende soorten.
Op de foto die ik erbij doe, staat vooraan het plantje waar ik één van heb en daarachter staan twee dezelfde.
In principe gaat het aardig goed, al merk ik wel dat het beter was geweest ze eerder te poten, de topjes ontwikkelen erg langzaam.
Sinds 3 weken geef ik bloeivoeding van canna, zon 2 a 3 keer per week.
- Mijn eerste vraag is, zijn er misschien zulke profs hier die herkennen wat voor planten het zijn? (knullige vraag maar mijn nieuwsgierigheid wint het van mn schaamte haha)
- Als jullie de planten zo bekijken hebben jullie dan nog tips misschien.
- Hoe lang zal het nog duren voor ze uitgebloeid zijn en ga ik dit überhaupt redden, gezien de tijd van het jaar.
Laatste vraag
- Omdat het niet zo warm meer is verbruiken de planten nauwelijks water, soms hoef ik maar twee keer per week water te geven, ik vind dit jammer omdat ik dan ook geen voeding bij kan geven, kan ik hier
nog iets doen wat helpt om de plant goed te laten bloeien?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden !!
Om te beginnen wil ik graag zeggen dat ik al erg veel lees plezier heb gehad in het forum.
Ik ben dit jaar voor het eerst begonnen om in de kas van mijn schoonouders
Op een dag als vandaag(buiten 14gr) is het +/- 20/23 graden in de kas.
Luchtvochtigheid 50%
Ik heb regelmatig de ramen open, snachts meestal dicht.
Ze krijgen regenwater, met een gemiddelde ph van 6
Ze zijn erg laat in de kast terecht gekomen, zo half juni ongeveer.
Helaas weer ik niet welk soort het is, ik kreeg ze als stekjes, het zijn twee verschillende soorten.
Op de foto die ik erbij doe, staat vooraan het plantje waar ik één van heb en daarachter staan twee dezelfde.
In principe gaat het aardig goed, al merk ik wel dat het beter was geweest ze eerder te poten, de topjes ontwikkelen erg langzaam.
Sinds 3 weken geef ik bloeivoeding van canna, zon 2 a 3 keer per week.
- Mijn eerste vraag is, zijn er misschien zulke profs hier die herkennen wat voor planten het zijn? (knullige vraag maar mijn nieuwsgierigheid wint het van mn schaamte haha)
- Als jullie de planten zo bekijken hebben jullie dan nog tips misschien.
- Hoe lang zal het nog duren voor ze uitgebloeid zijn en ga ik dit überhaupt redden, gezien de tijd van het jaar.
Laatste vraag
- Omdat het niet zo warm meer is verbruiken de planten nauwelijks water, soms hoef ik maar twee keer per week water te geven, ik vind dit jammer omdat ik dan ook geen voeding bij kan geven, kan ik hier
nog iets doen wat helpt om de plant goed te laten bloeien?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden !!

Comment