Te traag groeien?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • sven139
    Senior Stoner
    Member
    • Sep 2012
    • 37

    #1

    Te traag groeien?

    Korting op 420shop
    Sind kort paar plantjes gezet,blue mistic,is men 2de kweekje,eerste mislukt,foute lamp en zo,veel geleerd
    maar heb het gevoel dat deze ook te traag groeien,ze zien er gezond uit maar klein,ze zijn nu 10 dagen oud (vanaf zaadje) en staan 15l potten.
    hier zijn ze net verpot,potje was goed vol-geworteld,wel beetje slappe steel,een paar moeten overeind helpen met wat aard,krijgen voeding van plagron(green box) nu enkel plagron grow en vitaminespray,aant wat kan het liggen dat ze zo klein blijven? mvg 2014-01-06 06.06.13.jpg2014-01-06 06.06.21.jpg
  • Rodigan
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2012
    • 1536

    #2
    Re: Te traag groeien?

    Best normaal voor 10 dagen. Ze moeten ook altijd een dagje herstellen na het overpotten. Als je kan: potten vullen tot aan de rand

    Oh ja, beter van niet te sproeien als de lamp aan is...
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment

    • sven139
      Senior Stoner
      Member
      • Sep 2012
      • 37

      #3
      Re: Te traag groeien?

      Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan
      Best normaal voor 10 dagen. Ze moeten ook altijd een dagje herstellen na het overpotten. Als je kan: potten vullen tot aan de rand

      Oh ja, beter van niet te sproeien als de lamp aan is...
      Oke dan voel ik me al iets geruster thx potten zijn inderdaad niet vol,heb 6 potten van 15 l en maar 2 zakken aarde van 50L,is ook wel aarde van plagron,te voeden naar eigen behoefte,dus samen met die voedingbox moet het wel goedkomen,had al foto's gezien van andere op 10 dagen en hadden wel al meer bladeren.Moesten er nog tips zijn,altijd welkom.
      Mvg

      Comment

      • Gamm
        Super Grower
        MemberLucky Member
        • May 2012
        • 1610

        #4
        Re: Te traag groeien?

        Potten inderdaad verder opvullen tot aan de lobblaadjes.
        Zal de stevigheid van je plant ten goede komen.
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Re: Te traag groeien?

          Het duurt even voordat ze de potten verkend hebben met de wortels he..
          Daarom hoef je ook nog geen voeding te geven.
          Alleen water met een pH van 6 (niet tegen de plant aan wateren maar ruim er omheen)

          Dit zijn foto's van na het verpotten zei je, heb je ook recente foto's ?
          En dan wat goeie, zonder HPS licht. Volgens mij ziet dat blad er niet helemaal fris uit.
          Je sproeit ze niet nat als het licht aan is ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • sven139
            Senior Stoner
            Member
            • Sep 2012
            • 37

            #6
            Re: Te traag groeien?

            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
            Het duurt even voordat ze de potten verkend hebben met de wortels he..
            Daarom hoef je ook nog geen voeding te geven.
            Alleen water met een pH van 6 (niet tegen de plant aan wateren maar ruim er omheen)

            Dit zijn foto's van na het verpotten zei je, heb je ook recente foto's ?
            En dan wat goeie, zonder HPS licht. Volgens mij ziet dat blad er niet helemaal fris uit.
            Je sproeit ze niet nat als het licht aan is ?
            Hey alvast bedankt voor de reactie,heb ze idd nat gesproeid met hps aan,ben er nu mee gestopt na de reactie van Rodigan, ze staan nu 13 dagen hier nog paar nieuwe foto's in het donker,vind toch dat ze vrij klein staan of ligt dit enkel aan mij? 2014-01-08 16.25.04.jpg2014-01-08 16.25.19.jpg2014-01-08 16.25.28.jpg2014-01-08 16.25.46.jpg

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Ps kan in de potten ook aanvullen met gewone aarde,had men aarde in gs gehaald in nedereland,ben zelf van belgie btw

            Comment

            • Gamm
              Super Grower
              MemberLucky Member
              • May 2012
              • 1610

              #7
              Re: Te traag groeien?

              Indien je geen extra Plagron aarde meer hebt zou ik de potten aanvullen met stekgrond.
              Deze is zo goed als niet bemest en beter dan universele grond waar meestal veel minerale voeding in verwerkt zit.

              Best zou natuurlijk zijn om nog een tripje naar Nederland te maken en de juiste grond te gaan kopen maar ik weet niet hoe ver dit voor je is.
              sigpic
              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

              Comment

              • Sudoma
                Grower
                MemberLucky Member
                • Nov 2009
                • 706

                #8
                Re: Te traag groeien?

                Spuiten met de lamp aan heeft hetzelvde effect als planten bespuiten in de zon. Deze verbranden waarschijnlijk.

                Beste is als de lamp net uit is.
                Vergeet niet dat je je koolstof filter en afzuiging uit zet als je hebt gespoten want de lv zal je filter laten falen.
                Koolstof filter zou er zelfs tussenuit kunnen op dit moment.
                Zodra je ze gaat ruiken terugplaatsen.

                Ziet er verder oke uit.

                Comment

                Bezig...