Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

1é kweekje,blue mistic SGROG,alles oké?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1é kweekje,blue mistic SGROG,alles oké?

Volgens mij heb je je dat scroggaas ophangen aan touwtjes ?
    Als de plantjes vast staan op het net gaan ze dat optillen met z'n allen denk ik.

Volgende keer iets met een snufje sativa genen nemen, dan groeit dat wat lekkerder door.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door depot View Post
      Ik dacht bij ontkiemen toch LV van +-60 à 70%
      ook voor groei mag dit zoiets zijn, en voor bloei dan rond de 40% ...
      of ben ik daar in fout?
      De hogere luchtvochtigheid wordt gebruikt bij stekken omdat zij via de wortels, of beter gezegd bij gebrek aan, minder water kunnen opnemen.

Vroeger werd bijna uitsluitend uit stekken gekweekt. Pas de laatste jaren is kweken uit zaad veel populairder geworden.
      Gevolg is dat de "oude" handleidingen die nog steeds online staan hoge luchtvochtigheid vermelden voor de groei.
      Maar infeite is dit niet van toepassing bij kweken uit zaad. 40% is goed hoor!
      sigpic
      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

How begin van je kweek is luchtvochtigheid zeer belangrijk,das iets da ik wel weet,zeker bij blue mistic,ik al iets moeilijkere plant als bv ww
        Als je luchtvochtigheid in het begin te laat is is het risico op toprot zeer groot. Het is nie moeilijk om je vochtigheid op peil te houden,tips heb ik hierboven al gegeven
        Tis nie zo moeilijk om lv naar 70 te brengen,dus ik zou zeggen doe het gewoon
        En Qnq,ik kan ze er momenteel nog mooi doorhalen,was idd bedoeling voor sgrog,maar net hangt te hoog,beginfoutje ^^,maar heb besloten ze te laten doorgroeien,mits beetje hulp
        Grtz

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Nog even updateje erbij,ziet er mooi uit denk ik ^^2014-02-07 16.49.21.jpg2014-02-07 16.49.27.jpg2014-02-07 16.49.34.jpg2014-02-07 16.49.58.jpg
        Keep on growing

Comment

hee het is een mooi groen veldje geworden zo te zien, ook allemaal zo goed als gelijke hoogte, alleen jammer van het gele HPS licht;p

gr JohnnyHaze

Comment

Thx srry voor hps,maak ook foto's met de gsm,en met de flits alleen krijg ik ze er niet volledig op,bij de volgende reeks zullen er paar zonder hps bijzitten

Comment

Nog even updateje zijn nu 7 weken en alles nog ok denk ik,enkel nog schrik voor de hoogte
              2014-02-14 19.03.37.jpg2014-02-14 19.03.51.jpg2014-02-14 19.04.18.jpg2014-02-14 19.04.24.jpg2014-02-14 19.04.31.jpg

Comment

is dat al 7w bloei?

zou eerder denken aan een week of 3 a 4
                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Nee hoor was week 7 in totaal,zijn nu weeral wat verder,maar mits er niet echt iemand was da volgde heb ik geen update meer gedaan,alles gaat trouwens goed.
                  Hier nog paar foto's,normaal volgens mijn schema nog +- 3 weken voor de oogst.2014-03-03 17.35.07.jpg2014-03-03 17.34.41.jpg2014-03-03 17.34.22.jpg2014-03-03 17.34.14.jpg2014-03-03 17.34.10.jpg2014-03-03 17.33.56.jpg

Comment

als ik zo trug kijk naar je verslag zit ju nu op w4+- bloei en niet w7
                    uw bloei begin je pas te tellen als je pruikjes ziet bij de toppen en dat is zo een 3w geleden volgens de foto's die je plaatste
                    en je zij in het begin al van 2w bloei terwijl dat dit de omschakeling enkel was

even ter verduidelijk
                    je zet je klop op 12/12 d1 klok 12/12

als je haartjes begint te zien is dat de voorbloei duurt meestal zo een 2w max (bij jouw soort dan), dus neem nu dat ze er 12D overdoet om bloeiharen aan te maken
                    ondertussen tel jij al als w2 bloei...

eens je de pruikjes ziet op de toppen is dat je bloei en dan is het nog 8 a 9 w bloei
                    dus je zal eens goed moeten gaan kijken wanneer je bloei begonnen is.

en niet oogsten op zicht maar op trichomes maar dat wist je wel al denk ik?

thugz
                    Last edited by thugz; 3 March 2014, 18:44.

Comment

Hey thugs,merci voor de info,je zal hoogst waarschijnlijk wel gelijk hebben,vond trouwen mijn topjes nog vrij klein :s deze zullen dan nog redelijk doorgroeien?
                      Ja ik baseerde mij op schema dat bij mijn voeding zat,en volgens da schema zou ik binne een 3 weken oogsten,ik weet idd da ik moet kijken naar de trichomes,oogsten als deze 80% bruin zijn? juist hé,zoek me voor de volgende microscoop aan te schaffen,kan je beter bepallen heb ik al gezien op forum?
                      Hoelang heb ik nog te gaan den je? Wil zeker op tijd stoppen met voeding.
                      Allesinds thx voor de info

grtz sven

Comment

ze staan er erg mooi groen bij ze moeten nog wel een paar weken, die toppen kunnen nog flink aandikken!

Comment

als je zo een microscoopje hebt zie je de trichomes,

Doorzichtig--->> niet rijp
                          melk achtig wit--->> zorgt voor een high weedje
                          amberkleurig-->> zorgt voor een stonedweedje

de meeste knippen als de trichomes 50/50 zijn dus 50 melkachtig wit en 50 amber maar ligt vooral aan de smaak wat je zelf wil.

eens de trichomes melkachtig worden kan je in principe gaan spoelen dus stoppen met voeding eens de 10 dagen voorbij zullen ze dan allen melkachtig zijn.

wil je voor amber gaan wacht dan tot bijna alles melkachtig is en dan beginnen spoelen.

hopend je hiermee wat geholpen te hebben.

thugz

Comment

Hey thugs,je hebt me al heel wat geholpen bij deze kweek,bedankt daarvoor binnekort een microschoopje halen ^^ tegen volgende week nog wel een paar foto's posten hopen dat alles goed blijft gaan ^^
                            Keep on growing grtz

Comment

daar heb je een forum voor he mate

om elkaar te kunnen helpen wanneer nodig.
                              grtz

thugz

Comment

Nog paar fototjes 2014-03-10 18.38.42.jpg2014-03-10 18.38.57.jpg2014-03-10 18.39.06.jpg2014-03-10 18.39.11.jpg2014-03-10 18.39.21.jpg haartjes zijn langzaam bruin aan het worden,denk nog 1 a 2 weken voor oogst? kan dit? grtz

Comment

Bezig...
                                X