plant groeid niet

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • thugz
    Amazing Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jun 2013
    • 4284

    #16
    Re: plant groeid niet

    mss is het ook wel aan te raden bij jou om je takken open te spreiden zoals ik heb gedaan--->>bloei D18 (5).jpg zie je de ijzerdraad naar de rand van de pot gaan?
    dat bedoel ik dus en heb het andere uitijnde vast gemaakt daar wat ik getopt heb. ook is het dan aangeraden om je beentjes kaal te scheren--->>bloei D18 (18).jpgmaar dit doe je dan juist voor dat je voorbloei begint, dus op 12/12 en dan scheren .

    en dit is dan het bovenaanzicht van de plant-->>bloei D18 (4).jpgwel zal je die ijzerdraadjes dagelijks moeten nakijken of al uw toppen nog op gelijke hoogte zitten.
    mss nog een tip ik heb de beentjes geschoren tot +- 20cm van de bovenkant kan je mooi zien ook op de eerste foto.

    laterz

    thugz


    ps. de plant heeft nu een diameter van +- 70 cm
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment

    • smoky666
      Stoner
      Member
      • Jul 2012
      • 23

      #17
      Re: plant groeid niet

      ik ga de plant zo rap mogelijk spreiden, dat ziet er mij een zeer goed gedacht uit.
      ik heb het nog gehoord om de beentjes te scheren, maar wat gebeurd er dan juist bij de plant?
      is het zodat alle energie naar de toppen kan gaan?
      Last edited by smoky666; 21 March 2014, 06:14.

      Comment

      • royalcheese1grow
        Grower
        MemberLucky Member
        • Mar 2013
        • 672

        #18
        Re: plant groeid niet

        Normaal minder fluffy top beneden,
        Dikkere knallers vanboven

        Grtz

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #19
          Re: plant groeid niet

          Welke energie als er geen blad is ?

          Een blad zorgt juist voor energie ! !

          Blad is ook een voorraadkastje. Ik zou zeker niet al het blad weghalen.
          Als je eens een voedingsfout maakt -als beginner is de kans vrij groot- dan heb je wat langer de tijd om het te zien en te reageren als je nog blad onderop hebt.

          Je kunt wel dieven, dat is heel wat anders.
          Dan haal je de kleine uitlopertjes (waarvan je denkt dat het niks wordt, of om ruimte te maken) weg, maar het blad laat je zitten.

          btw. Veel grond is ook een buffer. Normaal vul je de pot tot de rand. Dan krijgt de plant onderin ook meer licht omdat ze hoger staat.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • thugz
            Amazing Grower
            420 MemberMemberLucky Member
            • Jun 2013
            • 4284

            #20
            Re: plant groeid niet

            @QNQ ik had het over scheren van de benen. is toch alles weghalen zo heb ik dat toch ook al meerdere keren gezien hier op het forum..
            bij een scrogg doe je dat toch ook?
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #21
              Re: plant groeid niet

              Het kan ook best, maar of het voor een beginner beter is ?

              Als je onderop geen blad hebt, dan zie je problemen dus het eerst bij het blad tussen je toppen.
              Ik hou het blad rond de toppen graag zo lang mogelijk gezond dus ik probeer ook bij een scrog wat blad te laten zitten onder het net, puur als indicator zodat ik er sneller bij ben mocht er iets mis zijn.
              Dat blad krijg weinig licht natuurlijk, maar normaal blijft dat toch wel een paar weken goed. En elk groen blad maakt energie voor de toppen.

              Mgoed, het is een keuze, ik wilde alleen nog een gemotiveerde optie geven.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • thugz
                Amazing Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • Jun 2013
                • 4284

                #22
                Re: plant groeid niet

                nu begrijp ik je standpunt wel.

                ervoor leek het alsof het uberhaupt niet goed was om te "scheren"

                ma goed laten we geen verslag kapen.

                thugz
                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                Comment

                • Wietefras
                  Amazing Grower
                  MemberLucky Member
                  • Mar 2013
                  • 4374

                  #23
                  Re: plant groeid niet

                  Of een tekort eerst bij het blad onderin of bovenin de plant te zien is hangt af van of het om een mobiele of niet mobiele stof gaat. Zo lang je niet de hele plant kaal trekt heb je dan toch altijd nog wel wat blad onder de toppen over?

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #24
                    Re: plant groeid niet

                    Ik wist dat daar iemand mee zou komen.
                    Klopt, niet alle problemen beginnen onderop de plant.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    • Wietefras
                      Amazing Grower
                      MemberLucky Member
                      • Mar 2013
                      • 4374

                      #25
                      Re: plant groeid niet

                      Heb het eerlijk gezegd zelf eigenlijk nog nooit meegemaakt dat de problemen bovenaan begonnen, maar op het forum hier zie je het nog wel eens

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment

                      • smoky666
                        Stoner
                        Member
                        • Jul 2012
                        • 23

                        #26
                        Re: plant groeid niet

                        2014-03-21-1011.jpg2014-03-21-1012.jpg2014-03-21-1013.jpg

                        ik ga de raad van thugz volgen, in bloei gezet, de takken meer uit elkaar gedaan en nu afwachten.
                        met de beentjes te scheren, ga ik nog eventjes wachten en meer info opzoeken op de site
                        Last edited by smoky666; 22 March 2014, 16:30.

                        Comment

                        • thugz
                          Amazing Grower
                          420 MemberMemberLucky Member
                          • Jun 2013
                          • 4284

                          #27
                          Re: plant groeid niet

                          leuk dat je mijn raad hebt opgevolgd.
                          zal zeker ten goede komen van je opbrengst nu wel alles op gelijk hoogte gehouden eens die toppen weer naar boven gericht is.

                          grtz

                          thugz
                          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                          Comment

                          Bezig...