Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

hoe geven jullie water/voeding zonder te morsen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: hoe geven jullie water/voeding zonder te morsen?

    Ook slim gezien om per plant met fles te werken via een plank aan de muur, kan je perfect zien wat per plant tenminste als je klein kweek. Zie al een muur met 100 flesjes .

    Ik ga de truc doen van grootmoeder om na iedere oogst de druppelaars even in azijn te doen om te ontkalken. en ook de gewoonte nemen om na iedere oogst alles even te ontsmetten met detoll en de ruimte ook.

    Je breng mij nu op een idee , ook met 4 flesje op plank en daarop gewoon waterslang naar de bloempot zonder druppelaar
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

    Comment


      #17
      Re: hoe geven jullie water/voeding zonder te morsen?

      Wel ja, ik heb ze zelfs buiten mijn tent gehangen, darmpjes naar binnen de tent , elk apart water, flesdop doorboord met boormachine, gedicht met silicone ....

      Comment


        #18
        Re: hoe geven jullie water/voeding zonder te morsen?

        Even terug naar de gieter-met-slang...

        De communicerende vaten kun je oplossen door een luchtgaatje te maken in de slang, aan de bovenkant, vlak bij de gieter. Stop je dan met gieten, dan zuigt de slang lucht aan door dat gaatje en stopt het communiceren.
        Tijdens het gieten zou je denken dat er water door dat gaatje naar buiten komt - maar nee: De onderdruk in de slang is zodanig dat er altijd een beetje lucht wordt aangezogen.

        Bij mij was de slang zowat 50 centimeter lang, aan een gieter van 10 liter. Nooit problemen mee gehad. Heb ik gebruikt tot ik overging op automatische watergift.

        Comment


          #19
          Re: hoe geven jullie water/voeding zonder te morsen?

          Hoe voor de hand liggend ook: Goeie vraag! Leuke quote van Gates ook!

          Ik begon zelf met ook zo'n 5l drukvat met sproeilans. Van de Praxis denk ik, het budgetmerk Base ofzo. Ik vond t niks... Al moet ik erbij zeggen dat ik vermoed dat de iets duurdere ook fijner zullen werken.

          Nu gebruik ik datzelfde vat nog wel om 5l voeding aan te maken. Die giet ik dan weer over in mijn kleine (1,7l) ikea gietertje. Dat gaat eigenlijk best, al wel bewerkelijk.
          Rough! Rough! Arrrr..

          Comment


            #20
            Re: hoe geven jullie water/voeding zonder te morsen?

            ik gebruik nu die colaflessen met darmpjes ... ik vind het al lastig om te voelen hoeveel ze moeten hebben ... die die achteraan staan (heb 9 planten op 1.2*1.2)

            ik heb die druppelzak ook gekocht: 20 euro naar de zak, is geen fuck waard;

            30 meter slang + silicone + 9 lege colaflessen: 10 euro en klaar!
            Last edited by Manzo; 14 April 2014, 17:21.

            Comment

            Bezig...
            X