Vraagje over na het ontkiemen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Cow Thiev
    Senior Stoner
    Member
    • Feb 2011
    • 30

    #1

    Vraagje over na het ontkiemen

    Korting op 420shop
    Ik heb 3 zaadjes, allemaal autoflower. Ze zijn nu 1 dag ontkiemt en ik ga morgen stek en- zaaigrond halen en ze daar in doen. Echter heb ik een paar vragen: Waarom zegt iedereen dat je eerst een kleine pot moet vullen (bijvoorbeeld 5L) en daarna overstappen naar een grotere pot? En zal ik de, in watjes ontkiemde zaden, nu onder een lamp zetten of nog steeds tussen 2 vochtige watjes houden om de wortels te laten groeien. Ik wil de zaadjes uiteindelijk op mijn balkon zetten maar weet ook niet precies wanneer dat moet.

    Sorry voor de vragen, ben een beginnende kweker.
  • HJM
    Wicked Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2010
    • 3714

    #2
    Re: Vraagje over na het ontkiemen

    Geloof niet alles wat wiet figuren roepen

    En ehhh een klein potje is P7 of P9.



    Beter zaai je de volgende keer direct in zaai/stek grond.

    Op mooie dagen kunnen plantjes gewoon naar buiten, maar 's avonds doe je ze naar binnen.
    Pas als er geen nachtvorst meer te vrezen is mogen ze 's nachts buiten blijven.
    In principe is dat na de ijsheiligen (14-15 mei) maar er is ook vaak nog nachtvorst bij volle maan.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Re: Vraagje over na het ontkiemen

      Welke iedereen zegt dat ? Niet op JD toch ?

      Autoflowers zaai je inderdaad best meteen in de definitieve pot, zodat ze zo min mogelijk hinder hebben van kleine potjes en overpotrampen.

      Wil je toch persé ontkiemen: een zaadje is ontkiemd als er een wit puntje van 1-2mm uit komt.
      Dan mogen ze de grond in en moet er goed licht op.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      Bezig...