zaadje barst niet open

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Harry Balls
    Senior Stoner
    Member
    • May 2013
    • 49

    #1

    zaadje barst niet open

    Korting op 420shop
    Beste mede-hobbykwekers, ik heb gezocht op iets soortgelijks als in de titel maar ik vond niks, dus bij deze Het lijkt erop dat een van de zaadjes die boven de grond komt niet helemaal open barst. Ik heb dit de vorige keer ook gehad met een van mijn zaadjes, enkele dagen gewacht totdat het plantje zon cm of 3 hoog was maar het barstte maar niet. Heb het vervolgens maar zelf voorzichtig open gebroken met mijn vinger en het is toen alsnog nog goed gekomen. Hebben jullie dit wel vaker, wat is jullie ervaring? Zal ik nog even wachten en het zaadje nat houden of zal ik toch maar voorzichtig het zaadje openbreken? Ik zeg zelf, nog 2 dagen wachten en anders openbreken. t Is overigens een white widow.

    Untitled.jpg
    Last edited by Harry Balls; 17 April 2014, 15:40.
  • Brambo040
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Jan 2014
    • 14

    #2
    Re: zaadje barst niet open

    Nu je het zegt heb ik het vergelijkbare meegemaakt maar geen aandacht aan besteed, ik dacht dat de sterke openbreken en de zwakkere niet. Zonder daar verder over na te denken ben ik gewoon verder gedaan.
    Zelf open breken lijkt me tegen de natuur in en minder goed voor de plant.

    Comment

    • Smowkie
      Elite Grower
      MemberLucky Member
      • Sep 2011
      • 2684

      #3
      zaadje barst niet open

      Ik doe folie over men potten tot ze boven zijn (wel gaten inprikken) , dat houd de LV hoger en de kiem kan makkelijker de helm eraf krijgen.
      Verder kan het zaadje met de wortelpunt naar boven worden gepot zo dat het zowiezo moet draaien en bij het bovenkomen kan de helm er makkelijker af...

      De meeste mensen zeggen ook dat je het zaadje even diep pot als het groot is maar ik heb toch de neiging ze iets dieper in te graven zo is de weg naar boven net iets langer...

      En bij deze kun je het inderdaad voorzichtjes eraf prutsen, het vlies die er rond hangt kan uitdrogen en word zo ook lastiger te verwijderen.
      Als je de truc met de folie neemt en je hebt er toch nog 1 die je er moet afprutsen zal je ondervinden dat het zeer makkelijk gaat omdat het vlies erg vochtig en zacht is!

      Succes

      Comment

      Bezig...