overgeschakeld op cooltube: nu te weinig licht!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Manzo
    Expert Stoner
    Lucky Member
    • Jan 2014
    • 97

    #1

    overgeschakeld op cooltube: nu te weinig licht!

    Korting op 420shop
    ey hey,

    Ik had eerst een te hoge temperatuur in mijn vorige kweek , ik heb nu een cooltube gehangen, nu is de temperatuur lager, maar is het licht met de helft gedaald, waardoor de wiet lange stengels groeit met kleine blaadjes???? wat te doen???

    Het is een dakkamer, de cooltube zuigt aan van buiten en blaast naar de zolder erboven, de afzuig van de koolstoffilter laat ik in de kamer zelf blazen....

    Ik kan ... actieve inlaat van buiten naar binnen de tent blazen met een badkamer afzuigventilator en de koolstoffilter naar de zolder laten blazen ... met gewone kap .?

    Iemand raad?

    Terug die gewone lampkap gebruiken en rechtstreeks koude lucht van buiten in de tent blazen als de lamp brandt (kan ik daarvoor zo een badkamer afzuigventilator gebruiken?) ?

    thx
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: overgeschakeld op cooltube: nu te weinig licht!

    Een cooltube kan je ook lager hangen.
    Het glas houdt maar een paar procent licht tegen, niet de helft.
    Die paar procent hef je ruimschoots op doordat een cooltube 5 tot soms 10cm dichter bij de plant kan.
    De oppervlakte wordt dan natuurlijk wel iets kleiner.

    Als je planten strekken hangt je lamp te hoog. That's it.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • HJM
      Wicked Grower
      MemberLucky Member
      • Mar 2010
      • 3714

      #3
      Re: overgeschakeld op cooltube: nu te weinig licht!

      zo is't.
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment

      • Manzo
        Expert Stoner
        Lucky Member
        • Jan 2014
        • 97

        #4
        Re: overgeschakeld op cooltube: nu te weinig licht!

        hmmm, ja, oppervlak is veel kleiner, buitenste planten hun toppen groeien naar het licht ... en ik heb het gevoel dat die spiegelkap te smal staat zal later foto posten....


        ok, en stel nu dat het ooit toch te warm wordt, of omwille van éénder welke reden dan ook: kan het kwaad om rechtstreeks lucht van buiten binnen te trekken naar de tent? (vochtigheidsprobleem als het bvb regent ofzo????)
        Last edited by Manzo; 3 June 2014, 20:56.

        Comment

        • Manzo
          Expert Stoner
          Lucky Member
          • Jan 2014
          • 97

          #5
          Re: overgeschakeld op cooltube: nu te weinig licht!

          dat is in een 120x120 tent met 9 planten hé ... het lijkt wel wiet kweken bij kaarslicht :p

          Comment

          Bezig...