Hulp nodig voor erg-onervaren prutser :)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Gerarda
    Senior Stoner
    Member
    • May 2014
    • 42

    #1

    Hulp nodig voor erg-onervaren prutser :)

    Korting op 420shop
    als nieuweling dacht ik slim te zijn, 2 zaadjes laten ontkiemen. Dat ging wonder bovenwonder als " vanzelf" op 2 dagen.
    Morgen, 2 weken geleden gepland. Waar ik woon is er altijd ( veel) zon maar de laatste tijd ook heel veel wind, plantjes dus beschut gezet, met een lampje op.
    PH dagelijks gemeten, altijd iets te basisch, proberen aan te passen naar meer zuur, gelukt tot 6,5.
    Vocht ok, luchtvochtigheid ca 70%

    en zie, vanmorgen ligt een van die plantjes plat helemaal van de kaart.
    Het andere staat er goed bij!
    Wat heb ik in hemelsnaam gedaan??
    Iemand die me dat kan uitleggen? Heb overal gezocht op het forum, resultaten komen wel in de buurt maar geven me geen afdoende antwoord!
    Attached Files
  • FlintStoned
    Banned
    • Oct 2012
    • 5580

    #2
    Re: Hulp nodig voor erg-onervaren prutser

    Ze krijgen te min bruikbaar licht en "zien" meer verrood dan rood in je schaduw. Dit geeft die strekking. Ze "denken"dat ze overschaduwd worden door andere planten en zetten alles op alles om hierboven te komen. e investeren nu dus enkel in strekkingsgroei en niet in bladaanmaak.

    Buiten zetten, middaguren als erg warm is wel even in de schaduw.

    Comment

    • Gerarda
      Senior Stoner
      Member
      • May 2014
      • 42

      #3
      Re: Hulp nodig voor erg-onervaren prutser

      Als ik het goed begrijp " bescherm " ik ze teveel. Tenminste die ene die nog netjes ( voor mij dan) rechtop staat?
      Wat met de wind? Op dit moment is die wel behoorlijk voor zo'n kleine zwak plantje. Een soort van " serre" er omheen bouwen in doorschijnende plastik?

      Comment

      • odyssee
        Son of the Bong
        MemberLucky Member
        • Feb 2011
        • 416

        #4
        Re: Hulp nodig voor erg-onervaren prutser

        Je Bloembak opvullen tot de lobblaadjes zodat ze meer ondersteuning hebben. Je aarde niet aandrukken lichtjes opvullen.

        Meer info over welke aarde en lamp en hoogte zullen de ervaren rotten hier je daar een antwoord op kunnen geven.

        su6
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

        Comment

        • FlintStoned
          Banned
          • Oct 2012
          • 5580

          #5
          Re: Hulp nodig voor erg-onervaren prutser

          Pot idd geheel vullen met grond en dan buiten zetten. Niet gaan ondersteunen of beschermen.

          Comment

          • Gerarda
            Senior Stoner
            Member
            • May 2014
            • 42

            #6
            Re: Hulp nodig voor erg-onervaren prutser

            de lichtintensiteit is hier erg hoog. Kan ik ze dan gewoon, als ze tot op de lobblaadjes is opgevuld, toch gewoon in de zon zetten? Of is het beter die felle zon maar te vermijden?
            Temperatuur loopt nu dagelijks op tot 35° en meer in de zon.
            Eerlijke mening graag voor een twee weken oud plantje beetje iel krijg ik de indruk?
            Ik neem aan dat ik geen extra lampen nodig heb als ze buiten staan, wij worden rood als een kreeft als we niet opletten dus..??

            Comment

            • FlintStoned
              Banned
              • Oct 2012
              • 5580

              #7
              Re: Hulp nodig voor erg-onervaren prutser

              Cannabis is een c4 plant die kan in feite onder de zon niet te veel licht krijgen.
              zet ze buiten en op het heets van de dag rond de middaguren wel even in de schaduw zetten. Ze is voor twee weken erg klein maar dit komt dus doordat ze verkeerd licht "zag" en enkel in lengtegroei investeerde.

              Dus pot vullen en zet ze nu dan eerst even in de schaduw, vanaf 16:00 uur zet je haar weer gewoon in de zon. Als ze wat scheef waait, niet gaan spalken, ze komt zelf weer recht en krijgt hierdoor een stevigere stam.

              Comment

              • MWay
                Amazing Grower
                MemberLucky Member
                • Sep 2012
                • 4999

                #8
                Re: Hulp nodig voor erg-onervaren prutser

                Gewoon in de zon zetten en voldoende water even.
                Niets aan de hand op deze manier wel.
                Veel zon veel water veel wiet

                Comment

                • Gerarda
                  Senior Stoner
                  Member
                  • May 2014
                  • 42

                  #9
                  Re: Hulp nodig voor erg-onervaren prutser

                  Ga er gelijk mee aan de slag! Duimen maar! BEDANKT!!!

                  Comment

                  • Gerarda
                    Senior Stoner
                    Member
                    • May 2014
                    • 42

                    #10
                    Re: Hulp nodig voor erg-onervaren prutser

                    Nogmaals advies gevraagd. Gisteren het plantje ingegraven ( heel voorzichtig) tot aan de lobblaadjes. Vanochtend zag het er veel slechter uit! Staat nu, er is geen of weinig wind, in de zon. Wat is er aan de hand?11juniplantje.jpg11juniplantje.jpg

                    Comment

                    • thugz
                      Amazing Grower
                      420 MemberMemberLucky Member
                      • Jun 2013
                      • 4284

                      #11
                      Re: Hulp nodig voor erg-onervaren prutser

                      beetje last van die felle zon inneens zet ze nog even in de schaduw dat het kan wennen
                      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                      Comment

                      • Gerarda
                        Senior Stoner
                        Member
                        • May 2014
                        • 42

                        #12
                        Re: Hulp nodig voor erg-onervaren prutser

                        Zo heb ik ze vanmorgen gevonden, toen had ze nog geen zon gezien, het was amper licht! Wat nu? Kan ik iets doen of is het verloren?

                        Comment

                        • thugz
                          Amazing Grower
                          420 MemberMemberLucky Member
                          • Jun 2013
                          • 4284

                          #13
                          Re: Hulp nodig voor erg-onervaren prutser

                          heeft ze water genoeg?
                          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                          Comment

                          • QnQ
                            Godlike Grower
                            Lucky Member
                            • Sep 2010
                            • 26093

                            #14
                            Re: Hulp nodig voor erg-onervaren prutser

                            Sproei ze even nat en in de schaduw.
                            Op die foto staan ze in de zon. Daar kan ze nog niet zo goed tegen zo te zien.

                            Niet dat plastic dicht maken ofzo heh...als je er zo'n klein kasje omheen maakt wordt het 50 graden daarbinnen.
                            Dan valt ze ook flauw.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            • shivaman
                              Senior Grower
                              MemberLucky Member
                              • Jul 2012
                              • 905

                              #15
                              Re: Hulp nodig voor erg-onervaren prutser

                              flauw gevallen ofzo ??
                              T lijkt ook wel een wat rare constructie met die afgeplakte plastic fles(?) en die bamboestokken in een half afgevulde pot aarde ..
                              waarom zo ?
                              Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                              Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                              (running)

                              Comment

                              Bezig...