toprot weghalen, hoe ruim ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • doorman
    Advanced Stoner
    Member
    • May 2015
    • 70

    #1

    toprot weghalen, hoe ruim ?

    Korting op 420shop
    Ik heb enkele planten in de volle grond , heb geen enkele ervaring.
    ze zien er slecht uit , weinig knoppen volgens mij, maar, erger ; sommige hebben overal toprot .
    heb met de microscoop gekeken naar de trichomen , ik zie melk en ook wat bolletjes die zijn wat amberachtig.
    Ik schat 70% wit/melk de rest amber.
    ik had ze langer willen laten gaan tot meer amber omdat ik het voor pijn/slaap wil gebruiken.
    Maar ik vermoed ? dat ik nu moet omkappen vanwege de toprot?
    Mijn vraag: als je het voorbeeld neemt , hoe ruim moet ik de rot weg knippen?
    als ik het heel ruim doe ( zeg 4 cm naar boven en onder ) dan houd ik bijna niks over, maar ik wil natuurlijk niet straks schimmel consumeren.....
    Bedankt alvast








  • FlintStoned
    Banned
    • Oct 2012
    • 5580

    #2
    Re: toprot weghalen, hoe ruim ?

    Ruim wegknippen idd. De schimmel zit immers in de plant. Het geen wat zichtbaar is zijn spoordragers met sporen die de schimmel uit de plant laat groeien. De schimmel zelf die in de plant woont zit echter al een stuk verder waar de plant nog groen is en je aan de buitenkant nog niks ziet. Alle Zichtbaar aangetaste dus zowiezo weg en dan ook nof een flink stuk ( 2 bloeinodes erboven en 2 bloeinodes eronder) weggooien. Niet op de kompost maar in de kliko.

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Re: toprot weghalen, hoe ruim ?

      Voor de info, welk soortje is dat, die blijkbaar ongeschikt is voor buiten ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • doorman
        Advanced Stoner
        Member
        • May 2015
        • 70

        #4
        Re: toprot weghalen, hoe ruim ?

        Bedankt voor de hulp,

        Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned
        Ruim wegknippen idd. ( 2 bloeinodes erboven en 2 bloeinodes eronder) .
        ik begrijp uit wat ik lees ( googled bloeinode) , dat je de takjes bedoelt ?
        ik zou dus onder de bovenste gele ring moeten knippen, ? naar onder zie ik 2 takjes , dus onder de tweede tak knippen ?



        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
        Voor de info, welk soortje is dat, die blijkbaar ongeschikt is voor buiten ?
        Beginners fout ; ik weet wel welke zaden ik had maar niet welke plant wat is.
        Fast ryder 1 AF en fem. en 5x green house cheese fem

        Comment

        • FlintStoned
          Banned
          • Oct 2012
          • 5580

          #5
          Re: toprot weghalen, hoe ruim ?

          Ook in de toppen maakt de plant nodes en internodes. Zoals je dat op de foto hebt aangegeven is ruim genoeg.

          Comment

          • doorman
            Advanced Stoner
            Member
            • May 2015
            • 70

            #6
            Re: toprot weghalen, hoe ruim ?

            Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned
            Ook in de toppen maakt de plant nodes en internodes. Zoals je dat op de foto hebt aangegeven is ruim genoeg.
            Mooi , duidelijk.
            Heb net gekeken 1 plant , waarschijnlijk 2 moeten om, door de hele plant toprot/oftewel grijze schimmel
            Ik wil niet het risico lopen dat door mijn onkunde er schimmel geinhaleerd wordt.
            de andere drie kan ik denk ik de aangetaste delen nog wegknippen, zit nog bijna niets in.

            Comment

            Bezig...