Wiet plantje krijgt geen bladeren

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Cizlefrizle
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Apr 2016
    • 6

    #1

    Wiet plantje krijgt geen bladeren

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb nu twee wietplantjes, ze staan in het raamkozijn de hele dag in de zon. Als ze wat groter zijn wil ik ze buiten zetten.
    Het ene plantje groeit heel erg goed, maar het andere plantje groeit niet en krijgt ook geen bladeren.
    Het ene plantje is dus nu 11 cm en krijgt mooie grote bladeren, maar het andere plantje is nog maar 3cm en heeft nog geen blad....
    Ik heb geen idee hoe ik hem toch kan laten groeien, en k denk dat gewoon afwachten niet genoeg is,kan iemand mij helpen??

    Ik heb foto's toegevoegd voor de duidelijkheid.

    Iemand een gouden tip? Mijn dank is groot! IMG_20160413_095904.jpg
    Attached Files
  • Hypnotized
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Dec 2014
    • 926

    #2
    Re: Wiet plantje krijgt geen bladeren

    Gooi maar weg die gaat t niet redden.

    Comment

    • Cizlefrizle
      Stekje
      Nieuw Lid
      • Apr 2016
      • 6

      #3
      Re: Wiet plantje krijgt geen bladeren

      Geen ehbo meer voor dit plantje?

      Comment

      • Mnrenegade
        Senior Stoner
        Member
        • Jan 2015
        • 31

        #4
        Re: Wiet plantje krijgt geen bladeren

        Waarschijnlijk krijgt ze te weinig licht. Ben zelf ook geen expert dus weet het niet zeker maar volgens mij heb ik dit gelezen over planten voor het raam.

        Comment

        • Cizlefrizle
          Stekje
          Nieuw Lid
          • Apr 2016
          • 6

          #5
          Re: Wiet plantje krijgt geen bladeren

          Het plantje wat het goed doet heb ik zelf ontkiemt en in een pot gezet, deze stond bij mijn moeder en het kan zijn dat hij daar wat te weinig licht heeft gehad. (mijn moeder wil niet naar me luisteren en de plantjes met de zon mee draaien.)
          Ik heb dit plantje nu een dag of 7 bij mij staan maar hij knapt niet op.
          Ik vind het zo raar omdat het blaadje wat hij heeft er verder goed uitziet, dus dan zou hij toch moeten groeien...
          Ik kan hem echt nog niet weggooien,ik heb nog steeds hoop hahaha
          Maar net als jij ben ik geen expert en heb ik verder geen verstand van planten.

          Comment

          • Hypnotized
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • Dec 2014
            • 926

            #6
            Re: Wiet plantje krijgt geen bladeren

            Een wietplant komt naar boven met 2 lobblaadjes en ik zie nu maar 1 blad en t volgende setje is niet eens begonnen.

            Comment

            • Cizlefrizle
              Stekje
              Nieuw Lid
              • Apr 2016
              • 6

              #7
              Re: Wiet plantje krijgt geen bladeren

              Die andere had idd 2 blaadjes.....
              Is het te laat om nu nog nieuwe zaadjes te bestellen, of is het verstandiger om autoflower zaadjes te bestellen?
              Dan ga ik het gewoon nog een keer proberen.
              ( maar ik laat m nog wel n weekje staan, wie weet zijn de wietgoden mij gunstig gestemd hahaha)

              Comment

              • belladonna
                Guru of all Growers
                Lucky Member
                • Aug 2008
                • 10674

                #8
                Re: Wiet plantje krijgt geen bladeren

                Plantjes verplaats je niet en draai je niet dat doen planten in de natuur ook niet dat ze snel snaar de zon rennen.
                En vul dat eerste potje vol met aarde.
                Nee je ben niet telaat eerder te vroeg dus bestel maar
                God was never on your side..

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Re: Wiet plantje krijgt geen bladeren

                  Trek dat groene sprietje uit het kleine potje, en gebruik die aarde om de grote pot een beetje fatsoenlijk bij te vullen.
                  Een pot mag je rustig tot de rand vullen, dan doen de plantjes het ook beter.

                  Daarna mooi buiten zetten, dat dubbele glas houdt 20-30% licht tegen.

                  In oktober ben je te laat.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • Cizlefrizle
                    Stekje
                    Nieuw Lid
                    • Apr 2016
                    • 6

                    #10
                    Re: Wiet plantje krijgt geen bladeren

                    Ik heb een raam waar tot smiddags de zon op staat, en aan de andere kant een raam waar de zon smiddags tot zonsondergang op staat.
                    Als ik de plantjes niet smiddags aan de andere kant zet dan hebben ze dus vanaf een uur of drie geen zon meer, en hoe meer zo'n de blaadjes opslaan hoe beter toch?
                    In de natuur gooien de plantjes ook geen wortelstimulator, en andere voeding op hun voetjes,en dat doen veel kwekers toch ook? (ik niet trouwens.)

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Is het niet te koud om ze nu al buiten te zetten? Als t beter is om nu buiten te zetten doe ik dat, maar snachts is het nog koud hoor, of gewoon snachts naar binnen dat kan natuurlijk ook.

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Ik heb hem weggegooid! Pot tot de rand gevuld en buiten gezet.
                    Nu maar nieuwe zaadjes bestellen, bedankt voor jullie reacties!
                    Groetjes francisca

                    Comment

                    • belladonna
                      Guru of all Growers
                      Lucky Member
                      • Aug 2008
                      • 10674

                      #11
                      Re: Wiet plantje krijgt geen bladeren

                      Als ik jou was zou ik een sjaal en muts om je plantjes doen worden ze zeker niet verkouden.
                      Kheb btw nog nooit wortel stim gebruik of voeding behalve stront of hout ass.
                      maar goed PLANTJES haten verplaatsen snap je zon of geen zon
                      God was never on your side..

                      Comment

                      • Cizlefrizle
                        Stekje
                        Nieuw Lid
                        • Apr 2016
                        • 6

                        #12
                        Re: Wiet plantje krijgt geen bladeren

                        hahaha ik ga alvast breien denk ik! maar dat ze niet van verplaatsen houden wist ik nog niet,tnx voor de tip!
                        ze staan nu buiten in de zon.
                        Moet ik ze vanavond dan ook niet meer naar binnen halen?
                        Als je zegt dat ze het best overleven dan laat ik ze gewoon staan,het weer word nu gelukkig wel wat beter.

                        groetjes

                        Comment

                        Bezig...